Hallo dames, Ik zit met een probleempje namelijk, telkens als ik mijn dochter wil verschonen en ik doe de luier uit plast ze de hele boel onder. Soms red ik het nog om de luier ervoor te houden maar vaak ook niet. Hoe lossen jullie dit op en hoevaak verschonen jullie de luier, ik doe het na elke voeding.
Wij verschoonden destijds ook wel na elke voeding Wij deden alvast een schone luier onder d'r billen schuiven, dan pas de oude luier openmaken. Schoonmaken en dan de luier pas weghalen en in het slechtste geval plast ze dan meteen in de schone luier die al onder haar billen ligt.
Zou het misschien helpen om later de luier te verschonen? (dus gewoon een minuut of 5 wachten zodat ze tijd heeft gehad om te plassen)
Dat plassen tijdens een luierwisseling komt door het temperatuurverschil (van warme luier naar koude lucht), dat werkt op de blaas. Hier ook vaak genoeg gehad dat ik me omdraaide om een schone luier te pakken en ineens een ferme straal op de grond hoorde kletteren Oplossing: gewoon er alert op zijn, als je de luier gaat afdoen de oude nog even als een 'schild' ervoor houden, schone luier bij de hand hebben en sneller dan je schaduw verschonen.
Wij verschonen ook nog steeds sneller dan onze schaduw En die van ons is een knul Volgens mij maakt hij er een sport van mama te raken. En nu heeft hij een nieuw foefje... Als ik de luier om heb gedaan en de romper dicht wil doen, heeft hij de luier weer open gedaan, zucht. Best advies stond al hierboven. Schone luier onder de oude en dan een handeling die nog het meeste lijkt op die truc met het tafelkleed en het servies hi hi.
hier deden ze het allebei ook, mijn zoon is ook nog een tijd blootpoeper geweest ook heel fijn . Doe ook altijd de truc met de schone luier onder de vieze, werkt echt want papa doet/deed het niet en die was vaak de sjaak.
Wij deden ook de luiertruc Andere truc is: Luier open doen, even blazen (sorry klinkt stom maar helpt vaak wel) en dan de luier nog even dicht doen. Scheelt je ook nog een nieuwe luier Door het blazen gaan kindje soms ook al plassen. Succes ermee!
Och ja, het blootpoepen. Dat had ik alweer verdrongen, daar heeft ie ook zo'n tijd van gehad. Gelukkig wel steeds in de oude luier.
ik verschoon voor de voeding, omdat (volgens mijn kraamverzorgster) het niet fijn is voor een baby om na een voeding - volle buik - een luier te verschonen. maar toch ook regelmatig een welgericht straaltje op de vloer, en dat blootpoepen ken ik ook. hij begint, stopt, en gaat pas verder wanneer ik hem verschoon
Ik verschoonde ook voor de voeding, omdat beeb altijd in slaap viel tijdens de voeding dus wou ik haar dan niet wakker maken door haar luier te verschonen. Plassen komt waarschijnlijk door het temperatuurverschil dus miss gewoon op de babykamer verschonen? Alhoewel dat ook niet altijd hoeft te helpen want dae plast(e) standaart als ze net uit bad kwam, wordt nu gelukkig wel wat minder.
Haha wat grappig om al die verhalen te lezen! Soms wacht ik even een kwartiertje na de voeding en verschoon ik haar dan maar dan plast ze nog. Ik ga die luiertruc maar uitproberen hoor. Wat ze ook doet is plassen als ze net uit bad is en dan sta ik daar... Want ik doe haar in bad in de douche en leg het aankleedkussen op de wastafel droog haar daar af en dan til ik haar naar haar kamertje. Nou als ze dan heeft geplast weet ik al niet meer wat ik moet doen want heb dan geen schone handdoek ofzo bij de hand! Erg vervelend allemaal maar moet er achteraf toch wel altijd om lachen!
de luier al omdoen als je dr hebt afgedroogd in de douch wij verschoonde haar altijd vóór de voeding, anders kwam er een flinke golf melk uit.
hihi zo herkenbaar! Maar geloof me het komt helemaal goed Hier gebeurd het nu nog zelden! Maar kan me nog wel herrinneren dat er in het begin elke keer een nieuwe hoes om het kussen moest hihi. Het weegbakkie bij het CB was ook altijd de pineut Ik verschoonde trouwens voor elke fles.. nu zit ze nog maar op 3 flessen en vind 3 luiers per dag te weinig dus nu verschoon ik haar gewoon om de paar uur. (luiertje of 5/6 soms meer als ze een reuze poepdag heeft haha)
Ja dat is t m nou juist net als ik haar op het aankleedkussen leg uit t badje is alles gelijk nat, ik denk vanwege t temperatuurverschil..?
Ik heb dan wel een jongen, maar toen hij nog kleiner was deed ik het zo: luier open maar nog wel eronder laten liggen billendoekje over zn plassertje heen wachten tot hij geplast heeft (want dat gebeurde 9 van de 10 keer) schoonmaken nieuwe luier om Door dat billendoekje gaat de plas niet overal heen en komt het netjes in de (oude) luier terecht.. wachten is geen oplossing want het plassen komt nou juist door het verschil in temperatuur. Mijn zoontje gaat nu regelmatig in bad staan plassen om vervolgens weer terug in bad te willen gaan zitten Dan gaat ie dus onder de douche