Met de baby op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunnyangel, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb eventjes een vraagje:

Wie heeft er ervaring met de baby op de fiets? mijn dochter zit achterop, nu heb ik zo'n fiets waar je een bak op de voorkant kan zetten, is er ook iets te krijgen dat je daar de maxi cosi op vast kan maken? en heeft iemand daar ervaring mee?

ik lees ook wel eens dat ze met een draagzak of de fiets gaan maar dat vindt ik een beetje eng? het is niet zo ver rijden naar school, maar toch.

Ik hoor graag jullie reacties!

Liefs Sunnyangel

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn kinderen hebben in een fietskar gezeten (babyschaal) tot ze groot genoeg waren om in een kinderzitje op de fiets te zitten. Dit is mij altijd heel goed bevallen. Zitten ze ook lekker droog en beschut als het koud is of regent.
    Nog steeds gebruik ik wel eens mijn fietskar op natte dagen.

Draagzak doe ik ook niet op de fiets (of een draagdoek). Vind het dood eng.

Wel hebben ze beiden een helmpje op de fiets op.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ook, ideaal.
    Kreeg wel eens afkeurende blikken, maar daar zat ik niet mee.
    Je moet toch iets als je ergens wilt komen.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bakfiets of zo'n steco maxi cosi drager. in de laatste mogen ze pas vanaf 3 maanden.

absoluut geen draagzak. dat is echt levensgevaarlijk en onverantwoordelijk. als je valt dan val je met fiets en al , bovenop de kleine. of kleine knalt met hoofdje op de weg of stuur in z'n ruggetje.

als ze achterop zitten in de MC-autostoel dan zijn ze rondom beschermd. beugel staat rechtop. al zou je een flinke smakker maken en over de kop vliegen, kleine zal nooit over de grond heen schuren.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik had ook zo'n maxi cosi drager. Ideaal vond ik het!
    Zeker aangezien mijn man elke dag de auto nodig heeft.. Zo kan ik toch lekker er op uit met hem

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je dan de maxi cosi mee neemt op de fiets vraag ik me altijd iets af. Dan ben je ergens en dan.... Ik laat me maxi cosi niet op de fiets achter hier in de stad en lopen zeulen met de maxi cosi is me toch zwaar!

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Steco is vanaf 4 maanden en een babyschaal in bakfiets of fietskar vanaf 2 maanden

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik had 'm ook alleen maar voor de praktische dingen. Naar de supermarkt, ff bij iemand op bezoek ofzo. Of naar t kdv brengen. Dat soort dingen.

Naar de stad pakte ik de bus wel.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo deed ik het ook idd. Naar de stad altijd met OV, vind boodschappen doen veel makkelijker met kinderwagen/wandelwagen.

11. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Ik heb achterop de steco babymee gehad en voor een meerijzadel voor de oudste (zadel gemonteerd op frame en geschikt tot een jaar of acht) voor in de stad heb ik ook nog een buggydrager. De klapbuggy is klein maar je kunt wel de achterkant neerleggen, lodger erin, baby erin en klaar is kees.

Ok mijn fiets (sparta amazone trendy) lijkt een tank en ik wordt vaak gevraagd hoe ik het durf maar het gaat echt prima

12. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb en fietskar met babyschaal echt ideaal!! En de kleine man vin het erg leuk. Als ik in de stad ven gebruik ik de kar als kinderwagen. Dus je hoeft hem er dan niet uit te halen. Ben er super blij mee. En de draagdoek/zak vind ik erg gevaarlijk op de fiets.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een tweedehands cosi kopen a 15-20 euro die je met een slotje erop, op je fiets laat zitten. buikdrager mee en kleine erin , klaar.

of een quinny zapp meenemen met maxi cosi adapters erop. cosi erop klikken en klaar. voor hele kleine stukjes dan..

Deel Deze Pagina