Aawww ze heeft echt blaasjes. Heeft ze pijn? Mijn dochter had hele gemene luieruitslag, maar het zag er heel anders uit. Ik zou het even aan je huisarts vragen.
oei auw.... nou dat heb ik nog nooit gezien??... mijn zoons hebben allebei een keer een schimmeltje gehad en dat zag er anders uit dus dat is het denk ik niet... en eczeem is ook anders.... geen idee... zou idd ff naar de huisarts gaan.
DL heeft als baby een paar van dat soort blaasjes in oksel gehad, daar was ongezien melk in gelopen en dat was dus een schimmelinfectie. Was binnen paar dagen weg met een vrij verkrijgbaar middeltje (ben naam vergeten).
Even naar laten kijken door de huisarts. Het kan een schimmel zijn, maar ook herpes (wil je niet laten schrikken, maar onze zoon had dat ook maar dan op zijn knie :x, zag er ook zo uit)
Dat kan idd ook. Hoe oud is je meisje? Waterwratjes kunnen nl maanden/jaren blijven zitten, dan is deze plek megavervelend. Mijn zoontje heeft ze ook gehad op zijn benen, maar die waren niet rood, maar dat zal bij je dochter door de irritatie zijn. Waterwratjes zijn weg te krijgen met de kangavites voor kinderen van Solgar, de bosvruchtenvariant. Binnen 2 weken zijn ze dan weg, maar er zit wel een minimumleeftijd aan die vitamines. Bij ons was het binnen 2 weken weg na gebruik van de vitamines, hij had ze toen al dik een jaar.
Lastig te beoordelen. Hier ook al meerdere malen luieruitslag gehad en toen zag het er ook wel zo'n beetje zo uit maar weet het niet helemaal zeker. Ik vind het ook een beetje naar krentenbaard neigen. Je zou kunnen starten met Miconazol en met water schoonmaken en kijken wat dat doet en als dat niets doet bij de huisarts laten beoordelen.
Mijn dochter is vijf maanden oud. Ik zag ook dat ze iets hebben van A. Vogel. Ze krijgt alleen nog maar borstvoeding. Geen vast voedsel.
Bij mijn zoon heeft dag wrat enorm geholpen. Binnen 1 maand weg. 2x per dag schoonmaken met betadine en dan de creme erop. Dag wrat!
Eczeem komt bijna nooit voor in het luiergebied. Met heftige luieruitslag hebben wij ook inmiddels de procedure over te stappen op hydrofiele washandjes met lauw water. Oliedoekjes werden ook aangeraden door de kinderarts, maar dat werkt bij ons niet prettig. Verder zinkolie gebruiken, in plaats van bepanthen of zinkzalf. Zinkolie, te koop bij de drogist of apotheek, zorgt dat open wondjes indrogen. Daardoor geneest het sneller. Andere smeersels doen dat niet. Die houden de huid alleen vet. Bij hardnekkige uitslag was het hier altijd een schimmelinfectie. Je hoeft hiervoor niet eens naar de huisarts. Antischimmelzalf is zonder recept te koop in de drogist of bij de apotheek. Miconazol nitraat heet het. Wel voldoende door blijven smeren, ook als de klachten verdwenen zijn. En goed opletten met handdoeken, washandjes, want je kan met vieze doekjes opnieuw besmetten. Goed de handen wassen na afloop is ook verstandig. Met het gebruik van de antischimmelzalf in combinatie met zinkolie moet het binnen een paar dagen aanzienlijk verbeteren. Overigens hebben wij ook wel eens op het oog vergelijkbare bultjes gehad. Lastig te zien op een foto, maar dat ging ook weg met antischimmelzalf.
Het kan ook een soort van bacteriele infectie zijn. Heeft mijn dochter ook gehad en zag er ook zo uit. Andere zalfjes hielpen niet alleen zalf met antibiotica er door.
Ik gebruik tegenwoordig alleen nog kokosnootolie (eerste maling) op de billen. Helpt Echt super. Daarnaast; als normale uitslag niet binnen enkele dagen verdwijnt kan het een schimmelinfectie zijn. Hiervoor kan je micozanol zalf bij de apotheek halen. Als het een schimmel is verdwijnt het vrij snel. Het is dan wel van belang om nog even door te smeren nadat alles weg is.