Ze wil enkel op arm of als ik haar in kinderwagen buiten rond rijd. 'S nachts slaapt ze wel probleemloos in haar bedje. Als ik haar overdag in bedje leg (met kruik!) gaat ze zeuren. Niet krijzen maar ze valt niet in slaap. In box heeft ze nooit geslapen. Vermoeiend en vraag me af waar ik goed aan doe? Toch blijven proberen en laten zeuren? Gaat ze vanzelf ooit overdag in bed slapen? Als ik weet dat het een kwestie is van tijd kan ik het beter accepteren en me eraan overgeven. Met nog twee kids wel lastig. Ze heeft geen last van krampjes overigens, krijgt bv en geen speen.
Ze is nog zo klein, ik zou het nog even zo doen als dat haalbaar is en haar zeker niet alleen laten huilen (er dan bij blijven, aaien, evt. weer oppakken). Pas vanaf 3-4 maanden hebben ze meer door wat effect is van gedrag. Is een drager anders een idee voor die momenten? Mijn dochter is nu ruim vier maanden oud en ik begin haar nu pas te trainen op zelf (in)slapen in bedje overdag. Maar die heeft dingen nu ook meer door. Ik blijf dan wel in de buurt tot ze slaapt, bij mopperen kijk ik het een beetje aan en als ze gaat huilen ga ik naar haar toe. Kijken of over de bol aaien helpt en evt. even oppakken en knuffelen/wiegen en dan weer terugleggen.
Oe, lastig! Je zegt dat ze geen speen heeft, heeft ze niet toch zuigbehoefte? Mijn dochtertje heeft ook geen speen (wilde ze niet) maar wel zuigbehoefte. Zij valt makkelijk in slaap in haar bedje als ik haar een minuutje mijn pink geef om op te sabbelen. Misschien kun je dat nog proberen? Hier is ze inmiddels al ruim vijf maanden en af en toe als ze onrustig is geed ik haar nog mijn pink, dan slaapt ze zo! (Ik kijk dus ook heel erg op tegen de eerste tandjes, dan wordt mijn pink heven toch wel een opgave )
Hier een baby van 11 weken en ze ligt nu voor het eerst echt in haar bedje te slapen overdag. Maar over het algemeen nog lekker beneden. In de draagdoek, op de arm. En soms kan ik haar dan weg leggen. Maar nu werk ik weer, ben gastouder, en is het beneden wel erg druk voor haar. Komt dus gewoon vanzelf. Ze zijn nog zo klein, ik vind het ook wel handig dat ze overal slaapt, tenminste niet zo aan huis gebonden.
Mijn ervaring is dat je er het beste gewoon aan toe kan geven...rond drie maanden gaat het vanzelf beter...Ze heeft jou gewoon nog even nodig. Probeer ervan te genieten ik mis het nu nog wel eens hoor! Dat kleine boefje tegen me aan...
Dit is precies mijn aanpak...eerste 3,5 maand sliep dochter overal behalve bed of box...nu geen last meer en wil ze dolgraag in haar bedje. Komt vanzelf goed je kindje is nog zo klein!
Inderdaad, lekker aan toe geven. Doe wat werkt. Echt, dat is de makkelijkste weg en je verwend je kindje er niet mee. Het is alleen maar heel goed voor de band en hechting die jullie samen hebben. En ook als het na 3 maanden nog niet lukt, is dat niet gek. Het eerste jaar gebeurt er zo ongelofelijk veel in de (hersen)ontwikkeling van je kindje. In mijn ogen hebben ze daar mama en papa bij nodig, de ene baby uit dat wat meer dan de andere . Als de tijd daar is, merk je vanzelf dat ze toe zijn aan meer zelfstandigheid en dan lukt het in het bedje slapen vanzelf wel. Daar hoef je geen schema's of slaaptrainingen tegen aan te gooien. Wat wel belangrijk is dat je een manier zoekt die bij jullie samen en jullie gezin past. Dat kan niemand voor jullie invullen. Ik kan wel zeggen dat ik het dragen in een draagzak zo heerlijk vond en vind en het samen slapen met mijn zoon in die tijd zo goed werkte, maar als dat niks voor jou is heb je niks aan dat advies.