Aangezien ik echt een noobie ben met babies in een zwembad vraag ik het maar even hier Met m'n oudste namelijk nooit wezen zwemmen op die leeftijd dus ik heb er totaal geen idee van. Ik kom met mijn kinderwagen bij het zwembad (Centerparcs Heijderbos) en dan? Mag ik de Maxi Cosi meenemen het zwembad in? Waar laat ik mijn kinderwagen? Aangezien die bijna splinternieuw en erg mooi is wil ik die niet zomaar laten staan ergens.. Waar laat ik mijn mannetje liggen als hij niet in het water drijft? Hoe gaat dat precies in zijn werk allemaal? Is een draagzak voor naar het zwembad te lopen misschien een idee? En belangrijker, kan ik in het zwembad iets gebruiken waarin/waarop hij lekker even kan drijven? Hij vindt badderen heerlijk dus kijk er wel echt heel erg naar uit. Alvast bij voorbaat dank voor de reacties!
Wij zijn met anderhalve week geleden met onze dochter naar cp geweest.je hebt daar een soort kinderwagen stalling waar je de kinderwagen kan beer zetten, je moet dan zelf voor een slot zorgen of hopen dat hij niet gestolen wordt. Die stalling is voor de kleedhokjes. De kleedhokjes zelf zijn ideaal voor baby s, er is een soort commode ingebouwd, met verschoonkussen zelfs een randje dat je baby niet gelijk op de grond rolt en een prullenbak voor er vieze luier. In het zwembad zelf staan een hoop boxen en je kan er ook een soort plastic maxi cosi/ wipper pakken. Wij deden onze dochter trouwens gewoon in de bondolino als we naar het zwembad liepen, deze deden we erna in het kluisje. Een hoop vrouwen gaven daar ook gewoon borstvoeding en als je kv geeft is er een magnetron aanwezig om het op te warmen. Hopelijk zijn je vragen zo beantwoord!
Wij zijn ook naar cp geweest toen ons zoontje 4 maanden was. We hadden expres een huisje dichtbij het zwembad genomen zodat we niet met de kinderwagen hoefde, maar hem gewoon konden dragen. In het zwembad zijn boxen en een soort maxi cosi achtige mandjes waar je je baby in kan leggen. In centerparcs hadden we deze band gekocht http://www.hetrietje.nl/contents/media/wehncke_gr14736.jpg Deze is voor kindjes tot 11 kg en mijn zoontje zat er al heel goed in. Verder gingen we ook in het bubbelbad zonder band.
Op die leeftijd zwemmen zenog niet lang. Vaak is een half uur al lang genoeg. Ik neem vaak de wandelwagen met bak mee en last de mc in de auto staan. Nu ze niet meer in de bak kan, zit/ligt ze in de wandelwagenzit. Deze gaat zeker mee naar binnen, want waar moet ik haar anders laten. Als je nog met de oudste wilt zwemmen en de jongste is er al uit en in de wagen: niet te dik aankleden, het is vaak erg warm in een zwembad met je kleren aan. Een romper is soms al genoeg. Hoe dat bij dat zwembad is weet ik niet, maar ik mag hopen dat meenemen van de wagen geen probleem is. Gewoon doen! Verder gebruiken wij bijna nooit een band. Lekker tegen je aan of een beetje drijven. Helemaal de eerste keer. Veel plezier!
Toen wij in cp waren mochten we alleen in het bubbelbad/peuterbad zonder band dus niet in het gewone bad.