Luieruitslag, help! Iemand nog tips??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cocko, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

Dec 15, 2011
    173
    0
    0
    Hier werkt weleda billenzalf héél goed.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,526
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier bij mijn oudste 2 kinderen ook meerdere malen gehad.De blaren stonden erop.Alleen schoonmaken met ruim lauw water en voorzichtig droogdeppen.Dan een dun laagje Daktarin creme en dit 5 minuutjes laten inwerken en dan een dun laagje zinkzalf.Hier was het dan binnen een dag of 3/4 zichtbaar aan het verbeteren.De daktarin moet je smeren tot 2 dagen nadat het is verdwenen.Ik verschoonde ook ieder uur de luier.Het is een werk maar hier werkte deze methode altijd het beste.Daktarin kun je gewoon kopen.Wordt niet vergoed dus in de vrije handverkoop.

Succes!!

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Inderdaad schoonmaken met washandje met water en dan Weleda billenzalf met calendulan! Werkte hier super goed en snel.

4. Merlijn

Merlijn Actief lid

Mar 16, 2012
    280
    0
    0
    Sudo helpt hier op zich wel, wat mij opvalt is het verschil tussen de ene luier en de andere! Kruidvat geeft geen uitslag maar Pampers wel.
    En: zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen. En verschonen op verzoek.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    De ha vertelde mij, dat wat mijn dochter heeft duidelijk een schimmel is. Dat kon ze zien aan de eilandjes (?) aan de rand....

Ik ben blij dat het bij haar nu gelukkig beter gaat, tot bloedens toe , ik vond het zo erg. Idd geen sudo smeren, de billenzalf van weleda werkt erg goed. Die smeer is als de speciale zalf niet gesmeerd word. Na een week nog altijd niet weg, maar er zit vooruitgang in.

Ik hoop dat het met je meisje gauw weer beter gaat. Succes ermee!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt! Ik ga vanmiddag naar de huisars. Had haar net verschoond en vervolgens had ze dus weer diarree en kan haar in m'n eentje gewoon niet verschoond krijgen. Ze krijst, spartelt.. terwijl het een paar plekjes zijn die echt open zijn. De rest is dik, rood, opgezet..
    Hoop dat ze iets kunnen doen voor d'r. Dit gaat je aan je hart hoor.

7. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    481
    27
    28
    Hoe was het bij de huisarts?

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ben ook benieuwd wat de HA zei...

9. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    schimmeltje en uitslag door diarree. Miconazol en zinkzalf moet ik gaan gebruiken. Maar omdat ze diarree heeft, zal het wrs heel moeilijk dicht gaan :(

10. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    481
    27
    28
    :( arme meid...
    Hoop dat het wel snel minder word met die zere billen.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja dat hoop ik ook. Het ziet er echt niet uit, je zou zelf nog gaan huilen. En op het moment dat je ze moet verschonen, begint ze al te steigeren (echt letterlijk hoor). erg zielig. hoop echt dat t snel over is.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Onze dochter leek in 1e instantie alleen een schimmeltje te hebben, maar niets hielp. Na verschillende creme's te hebben geprobeerd, schreef de huisarts een combinatie van miconazolnitraat en hydrocortisonzalf voor. Na 2 weken ellende bleek dit de oplossing te zijn. De luieruitslag was zo heftig dat ze een klein beetje hydrocortison nodig had.

De huisarts kan er dus wel degelijk iets voor geven! Een hormoonzalfje is niet zo goed, dat weet ik, maar na 2 weken ellende was het zo fijn dat er iets werkte! En ik heb het maar heel kort en heel dun hoeven smeren, volgens mijn huisarts kon het dan geen kwaad. Hij zei dat er zelfs nog zwaardere middeltjes tegen luieruitslag bestaan.

Share This Page