hallo, ik zou een thermometer willen die via het voorhoofd of oor zo meet voor onze kleintjes. Wie kent een goede? Alvast bedankt
Die zijn lang niet zo nauwkeurig. Tegen het voorhoofd houden werkt volgens mij niet eens.in het oor is lastig want je moet er dan ook niet opgelegen hebben. Ik zou de ouderwetse manier doen,die van de Hema is heel snel.
Wij hebben de oorthermometer IRT 4020 van Braun. Ik gebruik hem vooral om een indicatie te krijgen van de temp van mijn kindjes. Wil ik het exact weten dan gebruik een gewone thermometer.
Dan ga ik eens kijken. Oorthermometers zijn nauwkeurig genoeg, anders zouden ze deze niet gebruiken in het ziekenhuis. Inderdaad mag je er niet op gelegen hebben, maar dat zie je vanzelf. Koelt ook snel weer af. In die op het voorhoofd zal ik me eens verder gaan verdiepen.
De oor thermometers zijn 1000+ euro per stuk en worden meerdere malen per jaar opnieuw geijkt. Op de kinderafdeling gebruikte we voor de kleintjes gewoon een rectale thermometer.meest betrouwbaar
Dit dus! Wij hebben er wel een van braun omdat onze zoon een tijd lang niet met een gewone thermometer getempt mocht worden (ivm bloedingsgevaar) maar als ik het echt nauwkeurig wil weten gaat de gewone thermometer uit de kast