Hoi! Sophie heeft luieruitslag,wel eens eerder gehad maar nu is het echt heel erg,er zit zelfs een blaar op haar schaamlipje...zo zielig....ze is vorige week ziek geweest en zit aan de antibiotica kuur en krijgt ook nog een kies door,dus lekker zure ontlasting...als ze gepoept heeft,krijst ze gewoon....ik heb al sudo creme,bepanthen en van vsm rode billencreme heel dik gesmeerd maar het lijkt niks tehelpen...het zit echt vuurrood... Iemand een goeie tip? Groetjes,
Juist niet te dik smeren en de verwarming hoog op en zonder luier laten lopen. (ok, niet handig, maar aan in de frisse lucht is wel erg fijn.
Mischien is er een schimmeltje bij gekomen en moet je even met antischimmelcreme smeren. Dat kan je gewoon bij de apotheek halen. Veel sterkte voor je kleine.
Bakken en braden is mijn motto Geen alcoholische doekjes, gewoon zachte doekjes met een beetje olijfolie erop. En 'poederen' met maizena, gewoon een beetje in de luier. Gegarandeerd resultaat!
Hier had Joris dat laatst ook, alleen ben ik toen naar de ha gegaan omdat het zo erg was en het bleek krentenbaard te zijn! Hier merkte ik gelijk wanneer hij moest plassen of poepen, hij begon echt te rennen en te gillen, zo sneu! Wat hier meteen na een dag al hielp (van de roodheid) was in de blote kont laten lopen. Idd de verwarming omhoog, potje erbij en de eerste keren hem op het potje zetten als hij begon te rennen en daarna ging hij zelfs helemaal zelf op het potje zitten! Na 2 dagen was de roodheid al stukken minder en toen ging hij ook niet meer op het potje Maar dat is bijzaak Hier had ik een AB en een zalfje gekregen om erop te smeren. Sterkte ermee, het is gewoon hartstikke sneu!
Na AB is de kans heel groot dat het schimmel is. Is de roodheid scherp omrand? (dus duidelijke overgang tussen rood en niet aangetast) Dan idd even antischimmel zalf halen en ook even het mondje in de gaten houden voor spruw! Beterschap
ik denk ook aan een schimmeltje, miconazol creme kan je bij de apotheek halen, kruitvat of etos verkoopt het ook...succes!
wat wij doen als het zover is dan maken we de billen met wattenschijfjes en water schoon en smeren er juist niets op. op deze manier gaat het bij ons het snelst weg.
Hier ook geen natte doekjes meer, maar washandje en gewoon water, dan echt afdrogen en pas sudo smeren als het echt droog is!
Ik heb daarvoor micozanolnitraat gekregen. Mijn dochtertje had het ook heel erg en binnen 3 dagen was het weg. Ik heb het op recept gekregen van de huisarts maar ze zeiden bij de aphtheek dat je dat ook zonder recept van de huisarts kan verkrijgen. Succes!
Hier gebruiken we dan geen billendoekjes meer. Maar gewoon lauw water met een washandje. Ff laten drogen en dan Kamillosan erop (werkt hier perfect!) en daarna ff een uurtje in de blote kont laten lopen. Wel goed in de gaten houden! Hij heeft hier al tegen de bank op staan piesen en in zijn eigen poep staan stampen
Senna heeft het ook al gehad met kleine blaasjes, wat ik heb gebruikt zijn oliebillendoekjes, of wat ik hierboven al heb gelezen met lauw warm water met washandje voorzichtig schoonmaken. Ik deed eerst met die oliebillendoekjes dat glijd lekker makkelijk en maakt het snel schoon en dan hoef je niet te schuren met die andere doekjes. Daarna een warm washandje voorzichtig erover heen. En daarna zinkzalf van etos merk, die creme van etos is stevig en blijft goed aan de billen zitten zodat het zuur van de poep en plas daar niet dooheen gaat. Binnen 1 week was Senna van haar uitslag af! Succes