Hier ben ik toen naar de huisarts geweest en heeft ze een creme gehad was zo over en ze moest zo veel mogelijk zonder luier liggen.
in de blote billen laten lopen.. dat is denk ik het enige wat snel resultaat zal geven.. aangezien het zo broeit in de luier... sterkte in de strijd...
venkelthee trekken, hele sterke. Daarmee haar wassen na de vieze luier en laten drogen (niet droog maken), en idd zonder luier laten lopen
zinkolie van dr swaab heeft hier wonderen verricht, nu nog steeds. Eerst was het een schimmeltje, toe deze weg was alleen nog maar zinkolie gesmeerd en het blijft weg. Als het weer een beetje begint de luieruitslag.(na een dag kdv, grrrr) even goed smeren en weg is het weer.
Mijn dochter heeft hele erge uitslag gehad, een groot deel van haar billen lagen open. Heel zielig! Het enige wat bij ons hielp (na van alles geprobeerd te hebben): eerst goed droogfohnen, dan een dun laagje bepathen en afpoederen met maizena. Klinkt raar, maar het werkt echt! Succes!
ook hier vorige week extreme luieruitslag, was zoo zielig. Sam heeft gewoon twee dagen niet willen zitten, dus staand gegeten! Ook als zij plastte of poepte was het meteen "auw!". Ik heb dus gesmeerd met zinkzalf (Sudozalf schijnt te prikken heb ik van anderen gehoord), en idd maizena, dat lijkt echt te helpen bij Sam, en ze vindt het niet zo vervelend als ik het erop doe.
Waar je direct mee moet stoppen is het gebruiken van billendoekjes. Alles waar parfum in zit prikt en zal het erger maken! Gebruik voor het schoonmaken van de billetjes gewoon lauwwarm water. Op laten drogen en daarna insmeren met sudocreme of zinkzalf. Daar zit ook geen parfum in en helpt het droog te houden en de roodheid verminderen. Laat je kind zoveel mogelijk met zijn billen bloot liggen/lopen en doe zo min mogelijk een luier om.
Mijn dochter heeft dit ook regelmatig gehad, ze had een unrine exceem. Maar als ze het nu weer lijkt te krijgen laat ik haar, op advies vand e huisarts 3x per dag in haar blote kont rond kruipen. En idd gewoon met een nat doekje of watjes schoonmaken.
Idd, de billen alleen schoonmaken met water en washandje o.i.d., geen billendoekjes. Verder ben ik een voorstander van de Cavilonspray, dit legt een soort filmlaagje op de billen en 'slijt' er weer vanzelf af. Verder niks anders smeren dan. Cavilonspray is te verkrijgen bij de apotheek zonder recept.
Fohnen is echt heel slecht voor de huid. Werd vroeger veel gedaan bij ouderen met open billen. Maar daar zijn ze wel van terug gekomen. Inderdaad schoonmaken met een washandje met water en goed drogen deppen hierna. Bepathen werkt hier altijd goed.