Baby (6 maanden) kan zich steeds slechter alleen vermaken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Coco, Dec 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn kleine ventje vond het altijd wel leuk in de box. Hij kon rustig een half uur, 3 kwartier liggen met zijn knuffel/speeltje zonder dat je hem hoorde. Dat zelfde gold voor de wipstoel en het speelkleed.
    Maar het lijkt wel of hij het steeds minder leuk gaat vinden. Vandaag ook weer zo'n dag dat hij het steeds maar een paar minuutjes leuk vond en daarna begon te mopperen en huilen. Ook op zn speelkleed op de grond en in zn wipstoel wilde hij niet.
    Het liefst wil hij vandaag de hele dag bij mij zijn, alleen maar kroelen en rondjes vliegen en gedragen worden... Op zich niet zo heel erg natuurlijk. Maar ik heb gewoon het idee dat ik in de maling genomen word, want zodra ik hem oppak als hij in de box ligt te huilen begint ie te smilen. En dat kan ook niet de bedoeling zijn...
    Maar aan de andere kant, ik wil hem ook niet laten huilen in de box, de box moet toch leuk zijn?
    Wat is wijsheid? Hoe maak ik de box (en het alleen spelen) weer leuk. En vanaf wanneer krijgt een baby het in de gaten dat er iemand komt als hij huilt? Want volgens mij snapt mijn kleine dat al heel goed.

2. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    ik lees mee...zit met hetzelfde...

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    klinkt mij als de 6 maanden sprong, die is best heftig.

groetjes, Miranda

4. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier ook gehad...
    is volgens mij een fase...
    hoop dat het gauw over is!

5. Djenno heeft ook zo'n fase gehad. Hij vond niets leuk, wilde niet zelf spelen en alleen maar 'hangen' bij mama of papa. Ik denk dat het over een paar weekjes vanzelf weer over is ;)

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Joshuah heeft dit ook al tijdje pff hopelijk snel over :D

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft dit al vanaf z'n geboorte ;).

Maar het klinkt idd als de 6-maanden-sprong. Ben benieuwd wat ons dan te wachten staat.

9. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, vandaag gaat het ietsje beter dan de afgelopen dagen.
    Maar als hij het zat is om daar te liggen dan is hij het ook echt zat en is het meteen huilen.

10. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hoe lang duurt eigenlijk die 6maanden sprong ongeveer? als het dat is.

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook een lange 6 maanden sprong gehad! Of het was een fase... Enkel in de draagzak op wandel werd ze rustig :( Nu is Louiza sinds twee weken weer het zonnetje in huis en ze kan zich nu prima 30 à 45 min. alleen vermaken in de box! Maar het heeft dus zeker 1,5 à 2 maanden geduurd! Ik wil je niet ontmoedigen maar het kan erg heftig zijn, maar het hoeft niet per se, het kan ook na enkele dagen/weken voorbijgaan.

Share This Page