Mijn zoontje heeft nu al sinds vorige week dinsdag luieruitslag. Het gaat maar niet over, het veranderd wel. Hij heeft nu net naast z'n lies links en rechts een plek met allemaal rode bultjes en ook op z'n balletjes zitten wat rode plekjes. Ik heb al van alles geprobeerd maar het gaat maar niet over. Het wordt gelukkig ook niet veel erger en hij lijkt er geen last van te hebben met verschonen. Vandaag zeiden ze op het kdv dat het ook een schimmelinfectie kon zijn, ik had er nog nooit van gehoord dat jongetjes dit ook kunnen hebben. Maar wie herkent dit of weet waaraan je een schimmelinfectie kan herkennen? Of kan dit alleen door naar de huisarts te gaan?
Mijn zoontje heeft ook schimmelinfectie gehad! Het kan echt heel erg pijnlijk zijn en bij mijn zoontje was het binnen 1 dag helemaal kapot en kon erg bloeden. ik heb altijd een tube zalf inhuis ervoor en als ik maar even denk dat het weer opkomt smeer ik hem er iedere verschoning ermee in want het kan geen kwaad heeft de huisarts me verteld. je kunt naar je ha gaan maar de zalfjes zijn ook vrij verkrijgbaar zonder recept bij bijv de apotheek,kruidvat en etos. Als je antischimmelzalf zegt weten ze vaak wel in de winkel welke je moet hebben. (miconazolzalf,daktarin,eigenmerk maakt niet uit als het maar miconazolzalf/creme is) Meestal is het bij mijn zoontje met 3 dagen goed smeren helemaal verdwenen!
Jep vandaag ook ontdekt bij onze knul(toevallig op CB dus daar gevraagd) Ik had al Daktarin zalf liggen omdat ik die op mijn tepels smeerde omdat wij spruw hebben gehad... (misschien even controleren?) Bij het CB zeiden ze dat Sudo-creme ook goed was, omdat daar ook wat miconazol inzit... want veel Daktarin ofzo smeren is ook niet goed Hier waren de plekjes trouwens met klein wit puntje erop...
Sudocreme helpt hier niks,Bepanthen helpt beter maar in beide creme's zit maar heel weinig en niet genoeg om een schimmelinfectie te doen verdwijnen. Als het een vermoedelijke schimmelinfectie is of 1 die aan het opzetten is helpt het misschien om het tegen te gaan maar dan moet je er wel heel snel bij zijn en bij mijn zoontje is het binnen 1 dag helemaal stuk/open en dan mag sudocreme niet meer gesmeert worden. Luchten is ook goed en laat mijn zoontje dan vaak met de billen bloot lopen als het even kan of in bad zonder zeepspul erin lucht vaak ook op. je kunt er niks aan doen het is niet dat je niet schoon genoeg bent als je schimmelinfectie hebt/krijgt maar je kunt er wel wat gevoelig voor zijn en na antibiotica wil het ook weleens opzetten (net als bij vrouwen die schimmelinfectie krijgen daar beneden) Mijn zoontje smeer ik dus alleen in als ik denk dat hij het heeft/krijgt en dat is misschien 1x in de 2 maanden (te veel smeren moet je natuurlijk niet doen of iedere verschoning)
Een schimmelinfectie kun je herkennen aan de zogenaamde 'eilandjes'. Dit zijn een aantal kleine rode plekjes/pukkeltjes die naast een wat grotere rode plek liggen. (eilandjes die voor de kust liggen zeg maar ), is mij ooit verteld door een arts.... Laat anders de ha er even naar kijken, hij ziet meteen wat het is. Hij zal dan wat voorschrijven iets met miconazol er in, dit is ook wel te koop bij de drogist, maar je moet dan wel zeker weten dat het een schimmel is.
Idd,kan het niet zijn dat het van tandjes komt?want dat kan ook vrij heftig zijn namelijk op de billen. (bedenk me net door de post hierboven dat adt het namelijk ook kan zijn)
Hier al 2 keer een schimmeltje gehad Je kan bij de kruidvat een zalfje kopen en dan is het snel over. Weet even zo snel de naam niet want de tube ligt op mijn zoontje zijn kamertje
Seff ook al 2 keer, vorige week nog! Ik ga gewoon even langs de ha en dan krijg ik een zalfje mee, en binnen 2 dagen is het dan vaak helemaal weg. Andere creme-pjes werken daar echt niet tegen! en kan het zelfs verergeren, tot inderdaad bloedends aan toe.
Hier ook, zelfde symptomen. Het gaat met sudocreme of bepanthen echt niet over hier. Na drie weken hebben we een speciaal zalfje tegen schimmel gekregen en het was met een paar dagen over. Ik zou dus echt even langs de ha gaan. Succes!
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik sprak gisteren m'n moeder (apothekersass.) er ook over en zij zei ook dat miconazol goed kan werken. Ze zei dat dat meestal hetzelfde is als wat een huisarts voorschrijft. Dus ik ga maar even langs de etos vanmiddag om een zalfje te halen. Het komt bij mijn weten trouwens niet van zn tandjes, want volgens mij heeft hij die allemaal al. En bij vorige tandjes was de luieruitslag echt veel sneller weg en zag het er ook anders uit.
Ja, dat miconazol heb ik inderdaad ook. Gekregen op recept van de huisarts, maar ik moest hem gewoon betalen bij de apotheek omdat dit gewoon een zalfje is wat je bij de apotheek kan krijgen. Maar is niet echt duur hoor, euro of 6, en werkt perfect.