Hij maakt er n potje van s avonds en s nachts..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    HELLUP.. Justin sliep voorheen van 7 tot 6 a 6.30 binnen 5 minuten en werd standaard rond 23.00 nog even huilend wakker en als we over zijn ruggetje aaiden was het goed. Maar nu? Hij valt moeilijk in slaap (slaapt pas na een half uur of zelfs een uur) en soms met huilen. Ook rond 5 uur s morgens word hij wakker en brult rustig (na een keer geruststellen) een 3 kwartier ondertussen 'uit' roepend. Maar we zijn gekke Jetje niet hè. Dus na die 3 kwartier ga ik boos heen en zeg dat ie moet slapen omdat de kindjes nog slapen en papa en mama ook, dus Justin ook. Dan is ie 2 minuten stil en dan begint t weer.. Wat ís dit toch?

Nu vanavond in bed slaapt hij net, na een uur gehuild te hebben, eerst heen en gerustgesteld zoals altijd. Dit hielp dus niet.. Dus wéér heen en vroeg waarom hij huilde.. dit kon hij niet duidelijk maken. Nu heb ik gezegd dat als hij lekker ging liggen, mama het licht aan liet op de overloop en de deur op een kier. Nu hoor ik hem niet meer, is ie bang? of wat?

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    dat zou best wel kunnen dat hij bang is.
    marly ging op een gegeven moment ook moeilijk naar bed en werd veel huilend wakker en wilde dan echt niet meer slapen.
    drama.
    we hebben haar een beertje gegeven die licht geeft.
    ze kan in zijn handje drukken en dan geeft ie licht (steeds een andere kleur; verpringt).
    dus wordt ze wakker dan gaan we wel even kijken, doen de beer aan en leggen uit dat iedereen slaapt en dat als ze nog even doorslaapt ze dan weer lekker kan spelen.

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie word op het moment ook vaker wakker en dan ook huilend...en dan heel erg om mij roepen...als papa loopt wordt ze niet kalm...ik moet echt even komen,haal haar er dan even uit,zegt dat iedereen slaapt...papa,mama,de poes en alle kindjes en ze gaat weer lekker slapen...soms wil ze niet en laat ik haar even huilen vaak is het met een half uutje over....

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misha en jou Justin schelen niet zoveel. Ook Misha heeft er de laatste paar dagen een handje van om te gaan huilen als ik haar in bed leg. Eerst probeer ik het nog met een liedje en grapje, maar als ze doorgaat heb ik echt zoiets van, "niet zeuren, nu slapen gaan hoor, mama zegt het"...Meestal jammert ze dan even 5 minuutjes en gaat slapen. Of het gebeurt nog wel dat ze nog een paar keer mamaaaa roept of even ligt te keten met haar knuffel, daar reageer ik niet op en als ik later ga kijken ligt ze toch lekker te slapen. Ik laat ook het licht op de overloop aan en de deur op een kier..

Ze komen nu toch op een leeftijd dat ze dingen gaan proberen. Denk dat je echt op je gevoel af moet gaan. Wanneer jij zeker weet dat je kindje niets mankeerd, maar gewoon nog geen zin heeft om te gaan slapen, dan mag je best je poot stijf houden. Dan weet je zoon ook waar hij aan toe is..Zoals jij het doet zou ik precies zo doen. Zeker niet uit bed halen, ook 's ochtends niet. Als je dat nu even volhoud, dan heb je daar over een paar dagen/weken alleen maar profeit van...

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook drama op het moment, dus lampje aan op de overloop en deur op een kier!

Ik weet ook niet wat het is, maar lijkt wel of hij ergens bang voor is!

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja... sommige kindertjes krijgen zo'n lor, andere nooit.
    Het kan ook zijn dat hij, nu hij groter wordt, gewoon minder slaap nodig heeft. Heb je al geprobeerd om hem later naar bed te doen? Misschien dat hij dan 's ochtends wat langer doorslaapt...

Wij hebben de kerstlampjes maar bij Jesse laten hangen, want hij vond het opeens eng, toen ik ze wilde weghalen. Dus ik denk dat hij tot de zomer met kerstlampjes op z'n kamertje zal slapen. ;)

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik had trouwens gelezen, dat rond de 2 jaar de dromen weer heftiger worden en veel echter gaan lijken. Misschien heeft het daar iets mee te maken!

Kisbaba, of de lampjes blijven tot zijn 18e :) :) even serieus, dat is natuurlijk een heel zwak licht die lampjes, hij zal het fijn vinden dat er toch een beetje licht is op zijn kamertje!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hahaha, dat denk ik niet hoor.
    De ervaring leerde ons dat ze zeker rond hun veertiende kerstlampjes echt NOT DONE vinden!

Maar ik maak me d'r geen zorgen om hoor.
    Al dat soort dingen gaan weer over. :D

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ooh herkenbaar.. hier is het ook drama met Louise.. vriendlief wordt ook heel erg boos op haar en daar kan ik dan weer niet tegen. Ik snap het ook niet, steeds slapen en na een uur, anderhalf uur krijsend wakker worden en niet meer willen slapen... bovendien is ze overdag ook helemaal niet gezellig, veel boos doen, gooien en slaan... pfff ik vind het zo moeilijk momenteel!

10. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Hier hebben wij hetzelfde meegemaakt met Thijmen, hij wordt volgende week 2 jaar. Hij benoemde het wel als eng en ik merkte ook dat dingen op televisie hele andere indruk op hem aan het maken zijn. Hij kan nu bijvoorbeeld schrikken van de leeuw bij Bumba en ook het donker vindt hij heel erg naar.
    We houden nu 's avonds een hele duidelijke structuur aan en benoemen ook wat er gaat gebeuren; je gaat zo in bad, na het bad gaan we een boekje lezen en dan gaat Thijmen net als alle andere kindjes slapen. Ook hebben we samen met hem twee lampjes uitgezocht en die branden nu. Een blijft de nacht aan; is zo'n oranje lampje voor in het contact en de ander gaat als we bij hem kijken voor het naar bed gaan uit. Het heeft bij ons heel goed geholpen en wanneer het wel even mis was benoemden we dat de lampjes aanbleven, dat alle kindjes slapen enz enz.
    Ik dacht ook. wat is er aan de hand.....heel sneu vond ik het, want Thijmen huilde nooit voor het slapen gaan. Het gaat nu goed!
    Hij wordt wel twee of course en zegt op alles nee, maar hij slaapt wel weer in zonder angst of een traan vooraf...

Karin

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Klopt wel, want Justin gaat nu ook dingen echt eng vinden. Wij hebben vanavond heel rustig met hem gedaan en hij is tot nu toe stil. Duimen maar..

Deel Deze Pagina