We hebben gister een erg lekkere slaapzak voor onze dochter gekocht. Van het merk mini? Ik kende het niet maar het is een badstof slaapzak met lange mouwtjes. Er waren 3 maten. 60, 80 en 100. En 100 leek zo ontzettend groot en 80 leek perfect. Nu heeft ze 'm net aan voor het eerst en hij past nog maar net. De mouwtjes zijn misschien iets te lang maar als ze haar beentjes helemaal strekt heeft ze dus geen ruimte meer over. Zou dit prettig zijn? Een osteophaat heeft me ooit wel eens verteld dat een iets te kleine slaapzak lekker is voor (hele kleine) kindjes omdat dat een geborgen gevoel heeft. Maar ze is nu dus al bijna een jaar. Wat voor maat slaapzak hebben jullie kindjes bij een jaar?
florian heeft nu maat 90, daar heeft hij nog lekker wat ruimte over, maar niet teveel en niet te weinig. ik heb slaapzakken van ikkelief en de prenatal. heb ook de comib sleeper vanaf 1 jaar maar die vind ik echt veeeeeeeeeeeel te groot, is volgens mij zelf 110 cm. zou je wel vanaf een jaar mogen gebruiken, maar ik wacht nog even.
Het lijkt mij veel te klein. Zo kunnen ze zich naar mijn beleving niet echt lekker bewegen. Het gedeelte onderaan dat te groot is kun je onder het matras stoppen of met een paar steekjes vastzetten zodat hij wat kleiner/korter wordt maar je niet over een paar weken meteen een nieuwe hoeft te kopen, dan kun je gewoon weer de steekjes loshalen.
Dat dicht naaien waar manuela het over heeft heb ik ook gedaan bij mijn eigen zoontje. Hij heeft vanaf dat hij weer naar huis mocht de slaapzak maatje 90 aan en ik heb die onder de armpjes dicht genaaid zodat hij wat kleiner werd. En de onderkant achter het matras je steken. Dit is ook handig als je kleine iedere keer omhoog kruipt. sucses
Ik heb nog geen ervaring met als ze een jaar zijn,maar Levi is nu 12 weken en heeft een maatje 70 slaapzak. Zou dus zelf voor de 100 cm gaan
ik koop ze eigenlijk vrij groot. heb van de hema 86-104 en de prenatal 110. dat maakt bij de nek/het hoofd niet zoveel uit. ik ben bang dat 90 cm snel te klein is. hoe is dat bij jullie? mijn zoon is 77 cm dus dat zou nog wel even moeten passen. ik zag bij de prenatal zo'n zak die je kunt gebruiken in de autostoel maar die gaat maar tot 90.