Nog maar 4 weken verlof en dan moet ik weer aan de slag en kijk er naar uit. Vast ritme, niet hele dag kinderen om me heen. Wat valt dat tegen een tweede! Vind er echt niks aan. Ik weet nog zo goed hoe leuk de eerste keer verlof was en nu is het gewoon een full time baan. Ik kan niet genieten van de tweede en kan hem niet al mijn aandacht geven. 's ochtend word om 8 uur (als het meezit) de oudste wakker. Die krijgt dan pap. De jongste slaapt meestal nog wel een half uur dan. In die tijd kan ik me snel douchen en aankleden. Meestal wordt de jongste eerder wakker en gaat dan huilen. Ik dus haasten. Als ik dan klaar ben (lees afgedroogd en snel wat heb aangetrokken) kan ik zijn luier verschonen hem wassen en aankleden en zijn broer (die dan absoluut niet meewerkt) ook wassen en aankleden. Jongste krijst nu om eten dus eerst oudste naar beneden tillen en wat drinken voor hem pakken en dan jongste halen. Flesje klaarmaken en na veel geschreeuw krijgt hij dan eten. De jongste moet dus altijd tijdje huilen voordat ik een x tijd heb. Kan hem nooit troosten gelijk. In de avond ben ik zo op dat ik er ook geen zin meer in heb en dan begint de ellende weer opnieuw. Gelukkig is mijn man er dan maar ben dan zo op dat ik snel moet huilen of kwaad word. Met 3 maanden krijg je wat meer interactie met je kind en dan ben ik er dus niet meer. Hoe krijg ik ooit een band met mijn jongste? Heb er geen tijd voor en ik heb buikpijn dat ik straks al weet hoe moeilijk ik het vind als ik op deze periode terug ga kijken. Wat valt dit me tegen zeg! Ik verpest echt mijn verlof en krijg het maar niet zo dat ik met een goed gevoel kan terug kijken
Hi meid, wat ongelooflijk rot voor je dat je zo niet kunt genieten van je tweede jochie! Ik wou dat ik je advies kon geven, maar zoals je ziet is mijn tweede er nog niet. Het is wel als ik jouw verhaal lees, datgene waar ik bang voor ben! Alleen voor mij dan in de avonden, want mijn vriend werkt van 's middags tot laat in de avond. en mijn oudste slaapt 's nachts bij ons, en de baby straks ook. Ik stres nu al hoe dat allemaal moet over een paar weekjes! Hoe oud is je oudste? Kan het zijn dat hij nu gewoon wat minder goed meewerkt omdat hij nog niet helemaal gewend is aan de nieuwe situatie met z'n kleine broertje erbij? Of is het misschien een optie dat je 's morgens wat hulp krijgt van bijvb familie? Je verlof is ervoor om bij te tanken, maar dit gaat zo niet werken voor je... En wat zegt je vriend ervan? Sterkte!!
Mijn oudste is 19 maanden maar die vind spelen gewoon leuker dan aankleden dus dat is strijd! Verder merk ik niet dat hij nog moet wennen dat gaat gelukkig erg makkelijk. Maar ben dus alleen maar bezig en kan niet genieten, eten lukt zelfs al niet eens. Ontbijt soms pas rond de middag laat staan genieten. Ik rust pas als ik op mijn werk ben denk ik...zwaarder dan dit kan dat toch niet zijn
Herken het wel hoor, maar (hoe cliche) het zal echt makkelijker worden.. dat merk ik nu al. Heb nu ook wel dat ik s'ochtends met een boterham in mijn hand achter de kinderwagen loop om mijn dochter naar de psz te brengen (moeten rond 8 uur de deur uit van ma tm do) en nog net een halve slok sap kan pakken. Mijn zoontje jengelde in het begin ook heel veel wanneer hij moest wachten, maar nu vermaakt hij zich wat beter in de box zodat ik even met zijn zus bezig kan zijn.
vervelend dat je niet van je kleintje genieten kan . ik kan het me wel een beetje voorstellen ik had dit de eerste weken ook. bij mij schelen ze ook maar weinig. mijn oudste is s morgens al om 6 uur klaar wakker en met een beetje pech heeft de jongste dan al honger om 5 uur.... ben k dus vanaf 5 uur wakker.. ben s avonds ook echt kapot en niet a; te vrolijk meer. maar genieten kan ik nu wel heel erg. dat komt bij jou vast ook nog.... het wordt steeds makkelijker en leuker hoor. en die band..... die komst vast ook daar moet je gewoon op vertrouwen, je kleinste weet ook niet anders he ( aandacht moeten delen)
Oh, nou zie ik ook de geb. datum van je oudste staan! Is het anders geen optie dat je zelf opstaat voordat de oudste wakker wordt? ijvoobeeld tussen 7 en half 8 zodat je even rustig kan douchen en een broodje kan eten? Ik denk ook dat het straks wel beter wordt als de jongste wat ouder is, maar daar heb je nu zo weinig aan..
herkenbaar, alleen kwam bij mij nog om de hoek kijken dat de jongste 15 uur per dag!!!!!huilde. een tip om je ochtend wat makkelijker te maken, zorg dat de kids s'avonds in bad gaan zodat je dat iig niet in de ochtend hoeft te doen. wat ik ook wel eens doe als ik zelf in de ochtend moet douchen dan zet ik de oudste in zijn kinderstoel in de badkamer met wat te drinken (woon in een app dus geen gesjouw) en de jongste in zijn maxi cosi met een speeltje oid. zo kan ik heerlijk douchen. en bij mij waren de rust momenten dat de kleine aan de borst lag, heerlijk vond ik dat, hij huilde niet en broerlief ging lekker spelen. sterkte er mee.
De jongste die komt nog om half 3 en 6 uur voor de fles dus alles kwa slaap wat ik kan pakken dat doe ik dan ook.
Ja ik herken het, de jongste heeft reflux dus erg veel uitzoeken wat helpt kwa voeding en medicijnen. De oudste gaat altijd lief spelen als ik ga douchen dus dat valt gelukkig mee maarja moet altijd wel douchen rond dat tijdstip anders heb ik er echt geen tijd voor.
Ja moet ik straks denk ik maar gaan doen als me verlof erop zit. Maar vind 's ochtends douchen altijd wel lekker verfrissend
Ik vind t met 1 al zwaar je oudste is natuurlijk ook vrij jong nog. Denk dat dat t nog wat lastiger maakt. Wij hebben al besloten dat we pas weer gaan proberen als de kleine een jaar of 2 is. Denk dat t dan wat makkelijker gaat allemaal. Sterkte in ieder geval!
Hoi, ik heb er pas 1, dus weet niet zo goed hoe het met 2 kindjes is. Maar ons meisje heeft heel veel gekrijst. Ik vond het ook echt niet leuk en keek heel erg uit naar mijn werk. Ik maakte me ook heel druk over de band die mss niet zou komen, ik had igg geen overweldigende moedergevoelens. Gelukkig komt die band nu wel en voor zover ik kan zien heeft het allemaal geen lange termijn schade opgeleverd. Volgens mij krijg je die band vanzelf als je straks in iets rustiger vaarwater terecht komt. Het is gewoon niet leuk nu, je hebt het ontzettend druk. Kan me heel goed voorstellen dat je soms flink baalt! Wel jammer dat je verlof zo slecht bevallen is! Ik was ook helemaal klaar voor een geweldige tijd met babytje, maar volgens mij we niet de enige vrouwen die blij zijn dat ze weer ah werk kunnen . Diep respect voor de thuisblijfmamma's!
meid, wat heb je nog een drukke planning zo smorgens... Ik zou ook zéker s avonds gaan douchen en dat dan ook echt zien als jouw rustmoment.. lekker ontspannen onder de douche. smorgens als de kindjes wakker zijn, naar beneden. En aankleden van de oudste en je zelf, heeft toch ook geen haast? Onze oudste vind het al tijden leuk om ons bed te spelen. Ideaal, want dan kan ik me even op m'n gemak aankleden. De jongste in de wipper erbij of juist in bedje weer inmiddels. Badje van de jongste: Misschien s avonds doen, als je partner er ook is ? Dan kan je man de oudste bezig houden en kun jij op je gemak de jongste in bad doen? Of juist samen als de oudste in bed ligt? Ik weet dat het makkelijk gezegd is - mijn oudste is een stukje ouder... maar je zit nog in je verlof - wij waren die weken vaak ook niet voor 10/11 uur aangekleed, maar ach, alle tijd hoor... De jongste gaat hier trouwens om de dag in bad. Scheelt ook weer een stukje.
Precies, dat laatste wilde ik ook zeggen, kijk hoe je het makkelijker kunt maken, de jongste hoeft ook niet per se omgekleed 's ochtends en 's avonds, toch? En misschien kan je oudste een dagje/nachtje/weekendje naar opa en oma zodat je in alle rust kunt tuttelen met de kleine? Of kan je vriend nog een weekje of paar dagen vrij nemen om met elkaar te genieten van deze dagen? Succes!!
Je zegt dat je straks weer gaat werken, hoe zit dat met de opvang dan? Daar zou je oudste nu dan toch ook moeten zitten? Of had je voorheen geen werk? Ik vind het ook geen bal aan, alleen thuis met beide kinderen. Maar in mijn geval is dat maar 1 keer per week. De oudste gaat 3 dagen naar de opvang en tijdens die 3 dagen heb ik heerlijk alle tijd voor de jongste. Zo ontzettend fijn. De vierde dag is mijn man thuis en doen we het nu dus samen (of ik ga alleen wat leuks doen). De vijfde dag is echt bikkelen en kijk ik uit naar het moment waarop mijn man thuis komt. En ik moet eerlijk zeggen dat mijn oudste een makkelijke leeftijd heeft. Hij is vrij zelfstandig en ik kan hem dingen nu beter uitleggen dan een paar maanden geleden. Maar ik vind het gewoon te druk, je moeten bekommeren om 2 kinderen zonder de hulp van een ander.
Meid wat rot voor je. Ik zou het geschreven kunnen hebben toen ik ook in die periode zat. Heb niet echt tips voor je want je moet er een beetje doorheen....wordt allemaal steeds gemakkelijker, iedereen moet wennen en de stap naar 2 kids is best groot (tenminste vond ik) Probeer in ieder geval dingen voor te bereiden om het jezelf makkelijker te maken. Om de dag douchen kan ook en anders maar savonds of tussen de middag als ze beiden slapen (die tijd komt, echt) en plan wat gezellige avondjes uit met vriendinnen of je man. Zorg goed voor jezelf!! Succes met alles.
Als je er zelf tegen 7.30 uit gaat, kleren aan even opmaken en dan je kleintje `ochtends als eerste voeden. Zodat dat echt jullie moment is. Na de voeding ging hier de jongste weer naar bed zodat ik alle tijd voor de oudste had. Maar als de kleine na de voeding wakker is zou ik die in de box leggen zodat je de handen vrij hebt voor de oudste. Was het vervolgens weer tijd voor een voeding dan zette ik de oudste in de box, zodat ik wederom mijn handen even vrij had voor de jongste. het is even zoeken en beide zullen moeten wennen aan het feit dat ze even moeten wachten. Op een gegeven moment wist mijn oudste ook gewoon dat als ik zei mama moet voeden dat zij in de box moest. ik zou me dus `s avonds gaan douchen. Even een moment voor jezelf. Pyjamaatje aan en dan lekker op de bank, wachtend op de volgende voeding
Ik begrijp je VOLLEDIG! En het nare hier is dat ik geen baan meer heb en dat ik dus ook geen zicht heb op ANDERE tijden helaas. Ben wel druk aan het solliciteren dus hoop wel snel aan de slag te kunnen. En tot die tijd is het voor mij ook een beetje uitzitten Ik vind er ook gewoon geen bal aan om met 2 kids thuis te zitten Ik heb geen tips voor je maar leef dus wel met je mee