Safe T sleep, wordt dat het wondermiddel tegen mijn wallen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mm7, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi Meiden..

Ik zit met het volgende ; Mijn zoon en dochter maken inmiddels beide aanstalten om te gaan rollen, bij mijn dochter maak ik me er nog niet zo n zorgen over, het gaat bij haar nog niet krachtig genoeg om daadwerkelijk volledig om te rollen, echter mijn zoon rolde vandeweek bij het cb ineens om, en bij mijn ouders, en nu vanmorgen hier in de box ook. Ik baker hen in, in de ergococoon. Slaapzakje met armpjes erin, nu ben ik natuurlijk erg bang dat hij om gaat rollen in zijn bedje. De afgelopen dagen heb ik daarom geprobeerd inbakeren af te bouwen, ik ben kapot. Alleen maar huilen, we hebben al eerder geprobeerd te stoppen maar dat ging toen ook niet, terwijl we wel heel rustig afbouwde. Nu snap ik dat je hiermee door moet zetten, maar inmiddels zijn beide kids volledig uitgeput door het huilen/gillen, en ik kan als mama ook niet meer na al een week niet meer dan 3 uurtjes slaap per nacht.

Nu las ik ergens over de Safe T sleep, hierin kan je je kindje ingebakerd leggen, maar hij/zij kan niet omrollen. Wie heeft ervaring?

2. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben de safe t sleep gebruikt bij onze oudste, ook omdat het afbouwen van de bakerzak niet lukte. Maar dan wel meteen zonder bakerzak in de safe t sleep. Dat ging prima!
    Ik zou niet allebei gebruiken, lijkt me wat gevaarlijk.

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke waarom is dat gevaarlijk dan? Er wordt op hun website wel aangegeven dat dit kan? De reden dat ik nog steeds wil inbakeren is omdat ze beide zo erg maaien met hun handjes en daardoor dus wakker worden. Ik heb net ook iets gelezen over de snoozz zelfde soort als de safe t sleep is dat...

4. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik weet niet zeker of het gevaalrijk is, meer mijn eigen gevoel. Je kunt namelijk nog steeds wel draaien in de safe-t-sleep, het wordt alleen een stuk moeilijker gemaakt. Je hebt een band om het middel en een stuk wat je tussen de beentjes nog vast kunt maken (die gebruikten wij meestal niet) Weet ook niet hoe je dat deel dan vast moet maken met zo'n zak om. En als ze dan wel gaan draaien met de bakerzak om, kunnen ze helemaal niet meer terug. Daarom lijkt me dat gevaarlijk.

5. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    ik zie net dat je kindjes nog maar 3 maanden zijn, dan hebben ze het inderdaad misschien nog wel nodig voor de armpjes.
    DE snooz ken ik niet.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Je schijnt met de snoozz een safe t sleep wel een slaapzakje aan te kunnen doen bij je baby, mijn bakerzakje is eigenlijk een heel dun klein strak slaapzakje waar de armpjes in gaan, ik ga het dus maar gewoon proberen, een beetje draaien is niet erg zolang ze maar niet volledig op hun buikje kunnen draaien. Zodra ik de safe t sleep heb ga ik alsnog door met afbouwen van inbakeren.. Mijn kindjes zijn wel klein en ik las op sommige websites dat ze ook andere maten hebben in de safe t sleep, kun jij mij hierin advieseren, ze zijn nu 3 maanden wegen 4300 gram en zijn 56 cm. Welke heb jij?

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik wist niet eens dat er meerdere maten waren. Mijn zoontje was 6 maanden toen hij in de safe t sleep ging en er stond op dat ze tot 36 maanden waren te gebruiken.
    Ik zou dan wel die gebruiken die bij hun lengte/gewicht past, want ze zijn nog maar klein en als je het niet strak genoeg kunt aantrekken, hebben ze er niks aan en kunnen ze alsnog draaien.

Mijn zoontje heeft trouwens vaak in de bakerzak op zijn buik gelegen. Ik heb wel veel met hem geoefend, maar hij kon zich prima redden op z'n buik.

8. misa

misa Niet meer actief

Buikslapen kan ook een oplossing zijn. :)

Deel Deze Pagina