Bijna 5 maanden en dochtertje wil in ene op zij te slapen worden gelegd ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons dochtertje bijna 5 maanden is altijd een goede rugslaper geweest. Sinds gisteren wil/kan zij erg moeilijk in slaap komen terwijl dat hiervoor nooit een probleem was. Nu legde ik haar een paar keer op haar zij te slapen en ze was binnen 'now time' vertrokken. Nu is mijn vraag kan dit kwaad i.v.m. adviezen rugligging? Ik heb overigens géén zijliggingskussen, maar die raden ze geloof ik toch af met 6 mnd?! Overdag kan ik haar ook in de gaten houden op de camera, dus overdag kan denk ik sowieso geen kwaad? En wat s'nachts maar gewoon op rug ? Komt ook vast een tijd dat ze zelf gaat draaien naar haar zij?

Thanks

vruchtje

2. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Volgens mij kan dit geen kwaad, lukas lag ook heel goed op zijn rug, maar ineens rolde hij door naar zijn zij...

3. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Dit doet mijn zoontje ook al een poosje.
    Ook slaapt hij regelmatig op zijn buik. Hij kan al een beetje terugrollen, maar meestal niet. Dit kan echt geen kwaad hoor, laat je niet bang maken.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker op dr zij leggen. Er kan echt niets gebeuren. Ze kan hoogstens doorrollen naar dr buik maar dat is niet erg. Kindjes zijn sterk genoeg om bij evt spugen hun hoofdje opzij te draaien. Zeker een kindje van bijna 5 maanden. Ik zou dr ook snachts gewoon op dr zij leggen als ze zo lekker slaapt. Zou jij het lekker vinden als je de hele nacht min of meer gedwongen wordt om op je rug (buik of zij) te blijven liggen?
    Denk het niet. En ook niet beginnen aan zijligkussens en andere onzin. Dat is echt nergens voor nodig. Mensen worden bang gemaakt met verhalen over wiegendood en stikken. Daarom zouden ze zo gezegd beter op de rug gelegd moeten worden. Wiegendood heeft niets met stikken te maken en een kindje zal echt niet stikken als het een keer met gezichtje in matrasje terecht komt. Zeker een kinde van bijna 5 maanden niet. En daarbuiten, het zal nu echt maar een kwestie van weken zijn tot je kleine zich zelf naar zij of buik zal draaien. Die van mij ligt nu altijd op haar buik. Als ze zo lekker ligt, prima.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou eerder voor buikligging kiezen, omdat ze op de zij makkelijker om kunnen rollen zonder er moeite voor te hoeven doen. Maar als dat niet werkt of niet goed voelt, dan zou ik gewoon doen wat je meisje fijn vind hoor!

(hier twee buikslspers vanaf een week of 2 oud)

6. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Kan ze al draaien/terug rollen? mijn dochtertje is dan wel wat ouder, maar later met rollen en draaien enzo. en nu wil ze ook alleen maar op dr zij, en slaapt ze ook veel beter dan op dr rug.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn meisje rolt ook beide kanten op, en ligt in bed meestal op haar zij. Ik vind het geen punt, het alternatief is vastleggen, vind ik nogff minder fijn!

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze baby is 6 maanden en draait zich inderdaad al een tijdje op haar zij. Ik leg haar op haar rug en ze draait zich om en valt in slaap idd. Ze is 2 keer doorgerold naar haar buik en begon toen te huilen ;) dus dat hoorde ik hier snel genoeg.

Jouw dochtertje zal binnenkort vast ook wel zelf draaien naar haar zij. Tot die tijd kun je haar prima op haar zij leggen. Als zij meteen in slaap valt op die manier is het toch goed?

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Ik zou haar gewoon lekker op de zij liggen.
    Mijn mannetje kan vanaf 3 maand al rollen naar zijn buik sindsdien is hij een buikslaper geworden heerlijk hoor! Als ik hem neer leg in zijn bedje draait hij en slapen maar Hihi.
    Laat je idd niet bang maken en volg je gevoel jij.weet heel goed of het verstandig is of niet.

Groetjes paula

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lekker laten liggen. Zeker als ze haar koppie goed omhoog kan doen, en al wat rollen (naar zij, of poging daartoe)..

Mijn jochie slaapt vanaf de 5 maand op de gekste manieren, buik/rug/zij. En dan gerust overdwars/achterstevoren en mijn zijn pootjes door de spijlen. Net zo'n drukke slaper als zijn grote broer.

Ik zou op deze leeftijd echt niet meer bang zijn dat er iets gebeurd, tenzij je kleintje echt slap is, maar dat zijn de meesten niet meer bij 5 maand..

Deel Deze Pagina