wat te doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoontje is ruim 11 maanden en wil al drie middagen niet naar bed. Slaapt 's ochtebds van 10u-11.30/12.00u en dan krijg ik hem 's middags er niet in. Krijsen in bed! Ik laat hem 15 minuten gaan (1x troosten) maar hij wil gewoon niet. Is wel moe (ogen wrijven, gapen) hij houdt het redelijk vol maar rond 18u stort hij in en wordt vervelend..
    Hij zit niet meer in de 11 maandensprong!

Wat zou dit kunnen zijn en wat zou ik kunnen doen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lijkt me dat hij toe is aan 1 slaapje per dag. Probeer hem wakker te houden tot een uur of 12, dat zal de eerste paar dagen wel lastig zijn maar went snel en dan ben je waarschijnlijk van het hele probleem af.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Eylem.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

eerlijk gezegd vind ik 11 maanden nogal jong om over te gaan op 1 dutje. ik zou hem een lekker warm flesje melk geven en dan naar bed brengen. hielp hier erg goed. ze was zo weg

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat hij toe is aan 1 slaapje, hier gingen ze rond 1 jaar ook over op 1 slaapje. Ik zou met 11 maanden niet gaan aanleren om lekker een flesje melk te drinken voor het slapen gaan, mijn nichtje van 16 maanden gaat nu nog steeds niet slapen zonder eerst een fles.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

tsjah mijn dochter ook niet..ik vind dat geen probleem want mijn zoon van 3 drinkt ook een beker melk voor het slapen gaan. mijn dochter is 18 maanden en krijgt ook een beker melk voor het slapen gaan...19.15 drinken tandjes poetsen en naar bed.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag ga ik geen fles aanbieden voor het slapen, om 19u krijgt hij wel flesje als slaapritueel..

Ik vind het moeilijk.. Ma, di en woe werk ik (ma oma, di en woe kdv) ik wacht even af hoe het gaat die dagen .. Maar rond 10u geeft hij wel aan moe te zijn, hoe moet ik dan nog 2u rekken??

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde probleem momenteel...
    Of het t sprongetje is weet ik niet
    We proberen wel 1 slaapje er in te krijgen.
    Geven nog 3 flesjes per dag,
    Sochtens na broodje
    Smiddags na t middageten voor t slapen gaan... En savonds ook nog een papfles...

Maar zou idd ook 1 slaapje proberen.
    Wij proberen het vaak te rekken door ergens op visite te gaan sochtens of ff langs parkje fietsen.
    Wel irritant als je merkt dat ze vechten tegen hun slaap...

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gaan wij dan weg. Boodschappen doen of wandelen. De eerste dagen de lunch iets vervroegd omdat het echt drama begon te worden. Hier is het slaapje nu vervallen. Maar als het een beetje drukke ochtend is dan houdt ze het minder goed vol.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En de middagslaap wordt gelukkig langer. Vanmiddag 2uur een record :)

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dan slaapt ie misschien can 12-14u.. Dan is het tot 19u nog wel erg lang!! En 's ochtends is hij tussen 6.30-7.00u wakker...

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En die dan langzaam opschuiven met een half uurtje. Hij moet eerst leren een lange ruk te maken toch? Hier ligt ze nu rond 12.30-13.00 in bed inmiddelsnet zo laat als toen ze daar nog een slaapje voor had.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar nu slaapt hij van 10.00 tot 19.00 niet toch als ik het goed begrijp? Dus dat zal hem best lukken. Maar goed, je moet het wel willen proberen natuurlijk. Hier was het de eerste 2 dagen even lastig en daarna ging het perfect. Overigens was mijn dochter 10 maanden toen ze overging op 1 slaapje.

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij slaapt normaal van 10-11.30u en 14-15.30u... Soms half uur korter maar ook wel es langer..

15. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier ging ons zoontje rond 11-12 maanden ook over naar 1 slaapje. En inderdaad, sochtends goed geslapen betekende smiddags spelen en/of jengelen, huilen in bed.
    Toen over gegaan op 1 slaapje. Ging niet meteen elke dag maar hij hield het steeds beter uit sochtends.

Kindjes geven het vaak zelf wel aan hoor. Gewoon een beetje "meeveren" dan heb je er geen kind aan ;)

16. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oja, ipv 2 x 1,5 uur slapen slaapt hij nu vaak 2,5 a 3 uur aan 1 stuk.

17. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Mijn kleine is nog niet zo oud.. maar heb jaren op KDV gewerkt, dus vaak dit soort dingen tegen gekomen. Als hij om 10 uur moe begint te worden is tot 12 uur rekken erg lang. Wij adviseerden wel eens om tot 11 uur te rekken. Dan broodjes eten en naar bed. En dat ging eigenlijk heel vaak goed. En maakten ze vooral in het begin vaak een lange ruk tussen de middag van 11.30 tot 14.30 uur.

18. feetje75

feetje75 Lid

9 okt 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Hier hetzelfde als de vorige reactie.
    In het begin rekken tot 11 uur/half 12. Dan maakt hij meestal een lange ruk. En dan van half 3 tot 7 is toch beter te doen dan van 12 tot 7, en ze het tweede slaapje gaan jengelen...
    En binnen now time sliep hij in de ochtend door tot half 8 - 8, ipv half 7 - 7 uur. Daardoor konden we snel over naar 12 uur / half 1 naar bed. Heeft ongeveer 2 weken geduurd voor hij helemaal gewend was.
    Succes!

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Och herkenbaar. Jasper heeft het hier ook een paar weken gehad. Dat hij 1 slaap genoeg vond, maar dan om 17.30 uur al stik chagarijnig werd.

Ik heb geprobeerd hem smorgens korter te laten slapen, max 1 uurtje, en dan om 16 uur nog even een uurtje. Dat werkte wel iets beter.

Nu is het weer over trouwens, zal een fase geweest zijn. Nu is het smorgens van 10-11/11.30 en smiddags ergens een uurtje.

Deel Deze Pagina