s'nachts wakker worden van het hoesten, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jette, Sep 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi meiden,

ik zou graag wat tips van jullie willen, dominique is sinds een week of 2 verkouden, nou ja eigenlijk is ze niet meer echt verkouden, ze heeft een week behoorlijk moeten hoesten en snot geproduceerd.
    Nu hoest ze af en toe nog wat overdag, maar het gaat veel beter met haar, ze is hardstikke vrolijk, eet goed etc.
    Maar s'nachts is vervelend ze wordt ongeveer om de vier a vijf uur wakker en dan moet ze behoorlijk hoesten, soms slaapt ze gewoon tijdens het hoesten maar wordt natuurlijk uiteindelijk wakker.
    Ik geef haar wat hoestdrank en wat roosvicee en dan slaapt ze ook zo weer verder, maar die onderbroken nachten breken mij behoorlijk op.
    Duurt dit normaal altijd zo lang?
    Wat doen jullie als jullie kleintjes hoesten s'nachts?

Henriette

2. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hi, helaas geen tips aangezien wij met onze kleine meid precies hetzelfde hebben. Ik vind het met name voor haar zo vervelend. Welke hoestdrank gebruik je? Bij ons werd het namelijk afgeraden, maar ik wil nu toch wel iets gaan geven. Duurt namelijk ook alweer 2 weken ofzo.

Ik lees met je mee! Beterschap voor je kleine in ieder geval.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi,

ik geef een hoestdrankje van Daro, gebruik dit alleen s'nachts, overdag geef ik haar nog druppeltjes van VSM, maar weet eigenlijk niet hoe lang je dit mag gebruiken!

s'morgens en s'avonds smeer ik haar borst en rug in met luuf.
    ook daar weet ik niet van hoe lang je dat mag gebruiken!

Henriette

4. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Het hoofdeinde van het bedje wat omhoog. Dat voorkomt de hoestprikkel een beetje.

Onze spruit is ook hoesterig nu! Dus ga het ook proberen :)

5. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Als ik verkouden ben en hoest de hele tijd, smeer ik Vicks Vaporub op mijn voeten en dan sokken aan. Na half uurtje ongeveer slaap ik lekker zonder hoest.

Werkt ook bij mijn man. Is dit wat voor jou?

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    milika is dit serieus, OP JE VOETEN?

sorry is niet raar bedoeld maar OP JE VOETEN?

7. Jessica 1985

Jessica 1985 Actief lid

Jun 15, 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

Wij hebben dit ook gehad met Jeffrey ook twee week lang,wij gebruikten bisolvon druppels,en neusspray en dat heeft goed geholpen.

gr jessica

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    en ging het gewoon over daarna jessica? ik moet zeggen dat ik vindt dat ze overdag al veel minder hoest, maar s'nachts is het nog niet verbeterd, maar ik zal afwachten met wallen onder mijn ogen ha ha ha!

Dominique sliep al vroeg hele nachten door dus wij zijn behoorlijk verwend, dat merk ik nu!

henriette

9. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    ja serieus, op onderkant van je voet en dan sokken aantrekken. Ik weet niet waarom dit werkt. Maar het werkt altijd bij mij en mijn man. na kwartierje of half uurtje, hoesten we niet meer.

Ik weet het ook niet of het bij iedereen zal lukken of niet.

10. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Het blijkt echt zo te zijn, ik heb even zitten googelen want ik zat hier ook met grote ogen te kijken.

http://www.lekkerinhetleven.nl/thuis/kinderen/kinderen.aspx?page=2

Hier word ook gesproken over Vicks op de bodem van de voeten smeren, nooit van gehoord maar als het hier aan de orde is dan toch maar eens proberen dan :D:D

11. Jessica 1985

Jessica 1985 Actief lid

Jun 15, 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,
    Toen ik bisolvon druppels,en neusspray had opgehaald ging het weer veel beter en nu
    na vier dagen is het over.

GR Jessica

12. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ons meisje is sinds 1,5 week verkouden en ze heeft al een paar keer 's nachts overgegeven door het hoesten.
    ze heeft verder geen koorts en is verder vrolijk.
    alleen 's nachts is het nog steeds vervelend, want ze wordt idd ook door het hoesten wakker.
    dan wil ze op een gegeven moment ook uit bed.
    ik geef haar sinds zondag bisolvon druppels en ik heb haar van het begin af aan ingesmeerd met luuf.
    verder doe ik ze in bad met eucalyptus (weet niet of je het zo schrijft) en geef voor het slapen gaan een zetpilletje.

heb het idee dat ze overdag wel minder hoest, maar die nachten he.

en dat van vicks op de voeten....zou dat ook gewoon met luuf lukken?

mejon

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wat voor hoestsiroop gebruik je ? ik had eerst vsm voor beebs, maar nu gebruik ik thijmsiroop van de apotheek, werkt veel beter.

14. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Voor érg hoesten (en neus vol snot enzo) raad ik je aan om de douche aan te zetten en even met je kindje in die stoom te blijven..dat kan zóveel verlichting geven.
    Daarna wat baby-luuf op borst en rug, romper aan, en eventueel nog wat otrivin.
    óók kun je s nachts een klein slokje drinken geven...hier heb je zelf ook vaak behoefte aan als je bijv kriebelhoest hebt.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zet vaak een klein flesje met water in lars zijn bed als hij zo verkouden is, kan hij zelf een slokje pakken als hij dat wil.

16. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Sophie heeft dat ook een week gehad, werd er ook steeds wakker van. Het is pas overgegaan nadat ze vervolgens heel erg verkouden is geworden en nu hoor ik haar niet meer... Dus echt een tip heb ik ook niet. Ik gebruikte trouwens Tussikind van vsm..

17. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik ga zo meteen als ze naar bed gaat eens testen of luuf onder de voeten werkt.
    en ik ga ook een opgesneden ui op haar kamer zetten (morgen maar goed luchten, stank).
    hoop nu (voor haar en voor onszelf) dat ze eens een nachtje lekker kan slapen want we zitten al bijna 2 weken iedere nacht een paar uur op.
    begint nu wel zwaar te worden.

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Wij hebben ook al 2 nachten amper geslapen. Zijn bekaf. In de nacht is ze uren wakker, hoest en huilt veel. Vind het ook een beetje lastig overdag lijkt het een slijmhoest maar in de nacht meer een kriebel. Heb nu op advies van een vriendin balsoclase gekocht. Dit is voor kinderen vanaf 1 jaar en zijn zetpillen tegen kriebelhoest. Zij had bij haar dochtertje al hoestdrank geprobeerd maar dit hielp niet. Ik ben benieuwd of het werkt. We zijn echt toe aan een goede nachtrust.

19. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nou, wij hebben weer een heerlijke nacht gehad!

ik heb luuf gesmeerd op borst en rug en beetje onder neus.
    ook luuf onder de voeten.....en sokjes aan.
    zetpilletje gegeven en druppeltjes bisolvon.
    verder heb ik nog een halve ui op haar kamer gezet en ze heeft heerlijk geslapen.
    ze heeft nog wel gehoest, maar niet zo dat ze er huilend van wakker werd.
    ze ging na een hoestbuitje gewoon weer lekker slapen.
    ben 2 x drinken gaan geven en toen werd ze vanmorgen gewoon om 7 uur wakker.
    fijn zeg, na zoveel gebroken nachten.

mejon

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ik geef ook druppels van tussikind van vsm, maar ik vraag me af hoe lang je deze mag doorgebruiken?

het is momenteel een drama bij ons, vannacht is ze om 11 uur begonnen te hoesten, en dan elke 10 minuten tot half 1 toen heb ik haar er uit gehaald en een zetpilletje gegeven omdat druppels, hoestdrank en roosvicee niet meer hielp.

Het "vreemde" is dat ze totaal niet huilt, vaak hoest ze ook gewoon in haar slaap.
    Maar toen was mevrouw natuurlijk klaar wakker en begon te teuten en te zingen (op haar manier dan) en niet meer hoesten.
    Vondt het wel erg typisch of een zetpil dat hoesten zo direct weg kan nemen, maar ja zal wel. Vanmorgen om vier uur begon ze weer te hoesten, dus ik weer drinken halen en kijken lag ze gewoon te slapen :confused: .
    Vanmorgen heb ik dit bij de leidsters van de creche voorgelegd en zij vermoeden dat ze wel een beetje moet hoesten maar dat het toch ook wel gezellig is dat als zij hoest mamma komt aansnellen met drinken :confused: :confused: :confused:
    Dat doet mijn kind toch niet expres? Nu ben ik twijfel, ja overdag hoest ze heel af en toe ik vondt het logisch dat ze s'nachts meer moest hoesten, maar al twee weken en om eigenlijk elke keer dezelfde tijd.
    Ze stelde voor om haar vannacht gewoon te laten, als ze niet huilt niet naar haar toe gaan om drinken te geven, wel eventueel als ik zelf op bed ga, het flesje bij haar neer zetten in bed, ze kan deze zelf pakken net als haar speentje.
    en dan niet heen gaan wel moeiljik hoor!

ik denk er ook aan om haar voor het slapen gaan een paracetamol te geven, maar hoe lang mag je hier mee doorgaan?

ik zal ook eens proberen luuf onder haar voeten te smeren en dan sokken aan te trekken, alles voor een goede nachtrust!

Henriette

Share This Page