Luieruitslag of waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,
    Misschien dat jullie mij kunnen helpen...
    Sem is al een paar dagen niet lekker, gister 38,5 graden, niet willen eten, drinken en alleen maar jengelen en hangen.
    Woensdag is hij naar het kdv geweest en gisterochtend had ik hem ook gebracht. (na een uur weer opgehaald omdat hij koorts had)
    Toen ik gister op het kdv kwam hing er een brief dat er waterpokken heerst op het kdv in alledrie de groepen.
    Nu is het zo dat Sem tussen zijn balletjes en billen wat pukkeltjes heeft, ik weet niet zo goed hoe luieruitslag eruitziet maar dat zijn geen kleine bultjes met een wit blaasje erop toch?

Hoe zie ik het verschil tussen waterpokken en luieruitslag?
    Sem heeft verder nergens op zijn lichaam bultjes of blaasjes maar kan waterpokken beginnen tussen de balletjes en billetjes??

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Luieruitslag is gewoon rood en ze hebben er ook geen koorts door. Hij kan natuurlijk ook gewoon ziek zijn. Rode blaasjes met wit blaasje klinkt als waterpokken, maar dan zouden er nieuwe bij moeten komen. Kenmerk van de waterpokken is dat het in alle stadia op je lijf hebt. Van vlekjes tot blaasjes. Hij zou dan toch wat rode vlekken moeten hebben. Jeukt het ook?
    Anders zou ik toch eerder denken aan een schimmeltje ofzo, kan best natuurlijk als hij ziek is.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik heb niet het idee dat het jeukt, het zit ook echt alleen op die plek, verder heb ik nog nergens wat ontdekt...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik weet niet of je kindje er koorts van krijgt, of dat het misschien los van elkaar staat.
    Luieruitslag (schimmeltje) waren hier dus wel bultjes, die blaasjes werden en dan na het smeren met speciale creme, nog iets groter wegdroogde als het ware. Het klinkt wel een beetje zoals jij omschrijft.
    Waterpokken verspreidt zich (schijnbaar) heel snel over het hele lichaam.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik Zou het nog heel even afwachten of hij meer vlekjes krijgt. Aan de waterpokken hoeft niets gedaan te worden. En als er geen bijkomen dan de huisartsenpost/apotheek bellen voor een cremetje. Want luieruitslag gaat vanzelf over, maar een schimmeltje niet.

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Maar hoe komen ze aan een schimmeltje?

Nog steeds geen andere plekjes gelukkig, hoop ook niet dat het de waterpokken zijn want als ze dat onder 1 jaar krijgen dan krijgen ze het vaak nog een keer vertelden ze op het kdv

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    schimmeltje is gewoon de bacterien die groeien in de luier. Ook dit wordt door de dokter gewoon luieruitslag genoemd (eigenlijk alle vormen en bultjes daar)
    Antischimmelcreme is gewoon bij kruidvat/etos enz te koop. Kun je zonder problemen smeren, dan ben je er snel genoeg achter of t dat was.

Mijn dochter heeft op t moment waterpokken en ze binnen een paar uur overal wel een paar pokjes. Rood met gelige blaasjes. Heel duidelijk te herkennen

Deel Deze Pagina