Kan dat? De hoektandjes van mijn zoontje komen door en hij heeft sinds vandaag ook vreselijke diarree en daarbij ook luieruitslag tot bloedens toe Nu ontdekte ik een vuurrode vlek op zijn balletjes. Kan dit ook luieruitslag zijn? Ik heb er wat Bepanthen opgesmeerd
Ja dat kan zeker. Zijn ballen zitten immers ook in zijn luier en komen ook in contact met zijn ontlasting. Deze is vaak wat zurig tijdens de tandjes periode waardoor het echt gaat bijten in hun huidje. Zoveel mogelijk in zijn blote bips laten luchten, alleen schoonmaken met lauw water (die doekjes met die chemische troep bijt en dat zal hem extra pijn doen). Bepanthen is prima al gebruikte ik liever kokosvet. Dit houdt de huid vet en soepel maar werkt ook meteen antibacterieel waardoor je minder kans hebt op ontstekingen of schimmels. Als er een witte rand om de wondjes heen zit kan het een schimmel zijn. Ga dan even langs de ha. Sterkte ermee! Het is zo zielig voor die kleintjes.
Dank voor je reactie! Ja het is inderdaad erg zielig. Al zoveel last van de tandjes en dan nu ook nog dit erbij. Bedankt voor de tips! Schoonmaken doe ik nu idd even niet met de doekjes maar gewoon een washandje en ga morgen even kokosvet halen. Toevallig vorige week een halve pot weggegooid omdat ik dacht het toch niet te gaan gebruiken, wist niet dat ik dat er ook op kan smeren
Hier gaf de dokter de tip om miconazol. Is onder ander voor zwemmers eczeem en sudo erop te doen. Geen vet ivm broeien zoals bepanten. Die combi helpt hier als een trein!
Je kunt bij een apotheek ook proshield halen. is een soort 2de 'huid' wat je erop smeert. Als mijn dochter luieruitslag heeft smeer ik dit erop. 1 dag en het is helemaal over. Ondanks dat mijn dochter altijd diarree heeft.
Miconazol is anti schimmel zalf en hoef je dus bij gewone luier uitslag niet te gebruiken. Als het van zure poep is is BV bepanthen gewoon prima! Overigens heb je altijd kamp bepanthen en kamp sudo. Ik ruik bij sudocreme direct bejaarde billen en borsten op m'n werk dus zal het nooit op m'n lieve kindje willen smeren 😂
Hahaha nee daar kan ik inkomen Nou ik ben eigenlijk nu pas sinds een paar dagen een beetje over naar kamp Bepanthen Ik heb het idee dat dat veel meer doet dan Sudocreme en de huid veel zachter is daarna. Vandaag getest op een wondje bij mezelf op mijn vinger en de sudo daarna gelijk de prullenbak ingeknikkerd, want voelde alles behalve fijn. Knuffie85 ik ga eens googlen op proshield, dankje! Een doort 2e huid klinkt goed. Het idee van diarree in de wondjes vind ik zo naar..
Sudo droogt vooral in en legt een laagje (zink) waar bepanthen echt verzorgt (zit ook lanoline, wolvet, in) dus voor schrale plekjes, droge lippen, daar is bepanthen idd goed voor waar je sudo alleen bij vocht plekken (luier uitslag, smet plekken in plooien enz) kan gebruiken. Het verzorgt niet maar legt alleen een laagje tegen vocht.