Luieruitslag rond anus?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Catmommy, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is een maand oud en hij heeft eigenlijk doorlopend een poepluier of gewoon de 'natte scheet' zoals de kraamzorg het noemde, ik geef borstvoeding.

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik de laatste luier heb verschoond zonder dat er ook (een beetje) ontlasting in zat.
    Hierdoor (denk ik) is de huid rond zijn anus kapot/rood.

Op zijn billen heeft er ook 1 keer wat plekjes gezeten maar dit was met zalf vrijwel direct weer over.

Wij gebruiken neutral billendoekjes en maken zo voorzichtig mogelijk schoon.
    We hebben al weleda billencreme en bepanthen gebruikt.
    Ik wil nu nog de zinkzalf van dr leenarts proberen.

Iemand tips hoe we het deel rond zijn anus ook weer genezen krijgen? Want het lijkt mij niet normaal..

Overigens huilt hij niet bij het schoonmaken, maar hij huilt sowieso bijna niet dus dat is geen graadmeter.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Maizena kan je proberen.

Of even een poosje in de blote billen laten liggen.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je kan baksoda (geen bakpoeder) in zijn badwater doen, daar knapt luieruitslag echt geweldig van op.

4. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ons zoontje had dat ook, daar hielpen zwitsal billendoekjes met zinkzalf bij! (Die groene, niet die roze)

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    elke luierwisseling wat sudocrem deppen ter bescherming. mochten er nog wat oude restjes zitten kun je die evt eerst verwijderen met een beetje babyolie op een watje.
    Wat maizena strooien in de luier kan ook erg helpen.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    constant een beetje poep lijkt me trouwens niet normaal. ik weet dat je bij borstvoeding rustig 8 (spuit)luiers op een dag kan hebben, maar constant een beetje vind ik toch wel raar klinken?

Hier werd het poepen beter toen ik mijn melkstroom (had overproductie) onder controle had.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij gebruiken luiers van naty en ook de billendoekjes. Toen M een tijdje geleden 1,5 week lang diarree had, het liep er echt continu uit, had ze geen rode billen. Op vakantie een pak pampers gekocht en ze had binnen een paar dagen rode billen.
    In deze luiers zit geen plastick en zijn helemaal biologisch, de doekjes zijn ook alleen met water.
    En de crème die je gebruikt moet je heel dun smeren, anders kan het ook erger worden.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    De zalf van dokter leenarts is fijn! Je kindje even met de billen bloot laten zodat t huidje goed droogt en dan smeren

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als het lang in stand blijft zou ik ook even langs de huisarts gaan. We hebben het hier gehad en het ging maar niet weg, bleek er een schimmelinfectie in te zijn gekomen.
    Daar hebben we echt speciale zalf voor gekregen anders was het echt niet weg gegaan.

Je moet dan ook utkijken met maïzena want als het een schimmel zou zijn gaat het juist door maizena broeien waardoor het erger wordt ipv dat het helpt.

Deel Deze Pagina