luieruitslag schimmel of krentebaard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sophia2016, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Me zoontje van 13 maanden heeft nu sinds een week kapotte billen

Echter bruid nu verder uit richting lies en rug

Hoe zie je het verschil

Ben nu bengonnen met sudo creme en micronazol

Morgen even langshuisarts hij heeft ook koorts

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Huisarts lijkt me een goed idee.

Verder heb ik bij kapotte billen, ook 1 keer met een schimmelinfectie, altijd de combinatie talkpoeder met bepanthen gebruikt. Naar mijn idee echt veel beter voor de huid en het genezingsproces dan sudocreme.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Oké normaal gebruik ik altijd sudo alleen nu was ik dus op vakantie en die hadden ze niet had klein beetje mee voor zekerheid en juist daar begon het na een kuur antibiotica voor ooronntstekking en daar hadden ze een soort sudo crème maar werd niet minder van

Ben nu begonnen met schimmelcreme en sudo maar bel morgen zo en zo de dokter even ook dat die al vanaf maandag koorts heeft je weet nooit wat in buitenland kan oplopen

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Lijkt idd dan meer op schimmel, kan na antibiotica ook gebeuren.. Beter even langs de ha gaan. En tot die tijd veel laten drogen aan de lucht en wassen met washandje en wat water (geen doekjes) en vooral goed afdrogen/deppen. Schimmel crème, even gauw in laten trekken en wat zinkzalf er over heen smeren ter bescherming en toen was het hier na 3-4 dagen stukken minder en ging het snel helemaal weg

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik heb gisteren schimmel cremegedaan en sudo en ne

Van acht nog een keer en is nu al stuk minder dus denk idd schimmel

Ik wacht nog even met bellen nu was temp 37.3

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen sudocreme, dit kan juist uitdrogen. Sowieso vind ik zinkolie al prettiger dan zinkzalf. Maar ik gebruikte de laatste jaren voornamelijk kokosnootolie. Werkte hier vele beter.

Bij luieruitslag is het beste;
    - geen luierdoekjes, maar een washandje en water
    - geen zeep
    - zo veel mogelijk laten luchten
    - alles wat je smeert dun smeren, werkt altijd beter dan dik

Bij een mogelijke schimmel de anti-schimmelcreme dun aanbrengen en ook de randen mee nemen. Als de schimmel voor het zicht weg is nog even een aantal dagen doorsmeren, zodat het echt weg is.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ons mannetje was in Marokko ook flink ziek, maar was gewoon een griep gelukkig, hopelijk is de jouwe ook weer snel in orde!

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ben daarbij kinderarts geweest een kliniek die je dan zelf betaald. Omdat die een loop oor had en hij had dubbele oorontsteking en slijm in longen geen koorts heb toen ab kuur gehad en druppels dat leek goed te gaan

En toen die luieruitslag en sinds zondagavond koorts

Heb zo een afspraak staan

Ben jij daar ook bij een dokter geweest?

Is wel even een verschil met hier vind ik. De arts vond ik heel aardig nam echt de tijd voor je alleen heel erg verouderd apparatuur en de wachttijden waren zo lang heb 3uurtjes gedacht is gewoon achteraan aansluiten

9. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Vaak steken schimmels de kop op na een ab kuur. Het kan ook nog spruw op de billen zijn. Het klinkt niet als krentenbaard, dat ziet er meer uit als brandwonden.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat sneu, misschien toch de oorontsteking nog niet helemaal weg aangezien hij nu weer koorts heeft? Mijn mannetje had een buikgriep. Eerst een paar keer overgeven en daarna een week lang heel erg diarree. Zijn daar ook naar een dokter geweest, kostte maar iets van 20 euro. Idd heel aardig en nam goed de tijd, stelde heel veel vragen. Maar het rare was dat hij zei dat ons zoontje wat te zwaar was (hij was toen 13 maanden en woog 12 kilo). Maar hij is ook lang en volgens de curve gewoon in verhouding, hier (wij wonen in Spanje) is nog nooit gezegd dat hij te zwaar is en hij ziet er ook niet meer mollig uit ofzo. Dus dat vond ik wel raar. Die dokter zei dat hij max 10 kilo zou moeten wegen. Onzin. Beetje off topic dit haha

11. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Haha mijn zoontje was 9 kilo en zei verder niks over dat te licht is terwijl cb hier vind dat te licht is

Ja hij heeft buisjes en zit ook nu vaak aan ze oren

Koorts weer weg heel gek ene moment 39 andere moment weer normaal en dat zonder zetpil

Ben nu in de wacht ruimte

Ja consult was ook maar 15 euro ben in totaal 3x geweest

Hij zei dat hij allergisch zou zijn voor huisstofmijt en sport bronchitis heeft

Is toch vervelend zieke kids in een ander land maar Spanje is toch een beetje vergelijkbaar met Marokko of is dat net zo modern als nl ?

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zit er een beetje tussenin. Niet heel modern maar wel wat moderner als in Marokko. Ja ik maakte me toen ook best druk! Met een eerste kindje doe je dat denk ik toch al sneller, en op vakantie helemaal :)
    Wat gek dat de koorts steeds komt en weer weggaat. Laat maar weten wat de dokter zei en succes!

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Loopt alweer uit vreselijk

Ja dit is mijn 4e kindje maar dat maakt niet uit het blijft spannend als ziek worden je maakt je toch zorgen

En heb best veel meegemaakt met deze kleine al

2x opgenomen geweest

1e keer met 3 weken hersenvliesontsteking virale vorm
    De 2e keer stopte die met ademenen was die zo 9 weken oud werd ook helemaal blauw ze wisten niet wat het was toen de ambulance kwam was die alweer bij

Verder gehoortest niet goed door vocht achter trommelvlies heeft nu buisjes en neus amandelen eruit

Maar hoort er allemaal bij daar ben je moeder voor je zorgen maken

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk inderdaad ook een schimmelinfectie na gebruik van antibiotica.
    Zou 2x daags dun insmeren met miconazol en daaroverheen heel dun inkloppen met zink ter bescherming.
    Sudocreme kan je wel gebruiken, maar alleen als de huid nog dicht is, op een open huid prikt sudocreme heel erg.

15. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ben geweest alles was goed oren enzo

En idd een schimmel heb een nieuwe tube crème meegehad

Hoop dat snel beter word

Deel Deze Pagina