Hi Frannie82, op jouw advies maizena en even geleden voor de nacht flink dik op haar billen gesmeerd, ben benieuwd of het een beetje gaat helpen. Merkte in ieder geval gelijk al dat het heel goed blijft plakken aan de huid en dat het heel droog is, veel meer dan talkpoeder.
Ik smeer het sinds gisteravond bij elke verschoningsbeurt op haar billetjes. Het lijkt nu in ieder geval niet erger te worden maar het wordt ook niet echt minder. Gebruik geen doekjes maar een lauwe washand waarmee ik billetjes dep en dep alles droog met een flanellen luier. Weet het verder ook even niet meer
Heeft hij ook gehad meerdere keren maar bij hem ligt het gewoon zo snel open. Zeer gevoelige billetjes. Net zijn moeder haha
Sommige kinderen zijn er nou eenmaal gevoeliger voor dan anderen... Als het blijft en niets helpt, zou ik inderdaad zsm langs de huisarts gaan. Dan weet je of het inderdaad luieruitslag is of een schimmeltje of iets anders en wat je er het beste aan kunt doen (eventueel iets op recept of wat dan ook). En met dit weer zal zoveel mogelijk met blote billen laten liggen vast ook wel iets doen. Hier zelden luieruitslag, soms wel wat rood en geïrriteerd, maar niet extreem... Goed droog houden en smeren met sudocrème helpt dan voldoende. En ik doe normaal gesproken ook niet heel veel om het tegen te gaan...ja, op tijd verschonen, zeker poepluiers meteen als ze klaar zijn met poepen (en bij J. deed ik het soms ook tussendoor, omdat die soms wel een uur bezig was...) en bij het eerste rode plekje direct smeren met sudocrème. Maar D. heeft nog geen tandjes...hopelijk valt het dan ook mee...
Hier nog nooit luieruitslag gehad! Wij wisselen elke 3 uur zijn luier en dagelijks een luier-vrij uurtje zodat alles lekker kan luchten. Ook gebruiken wij ABC Dophilus, een probiotica die door de flesvoeding. Dit werkt tegen darmkrampjes, luieruitslag, eczeem. Succes!!
hier 1 keer rode billetjes gehad toen hij diarree had, maar verder nog nooit luieruitslag of wat ook. Wij gebruiken wasbare luiers en Mart loopt/speelt vaak zonder luier. Gister heeft hij bijvoorbeeld maar 3 luiers omgehad. Ik heb nog steeds mn eerste mini potje sudocrem in gebruik, en hij is nu 1.5!
Heb je zinkolie al eens geprobeerd? Dus geen zinkZALF uit een tube maar zinkOLIE. Is van dr.swaab en zit in een wit poetje. Het is witte creme met olie. Spul moet je voor elk gebruik eerst doorroeren zodat het goed vermengd. Het werkt uitdrogend en beschermend. Oude laagjes zalf moet je steeds verwijderen met wat olie. (moet officieel ook met sudo) Sudo is niet zo heel lekker spul. Op open plekjes wil het nog wel eens fllink prikken en kinderen zijn er sneller allergisch voor. Voorheen gebruikte we in de thuiszorg veel sudo tegen/bij open plekken maar daar zijn ze van terug gekomen. Nu is het zinkoxide olie. Echt super spul. Binnen een dag is het dan weg.
Niet bij voorbaat allerlei zalfjes en maizenapoeder gebruiken. Is nergens voor nodig en sluit de huid alleen maar af. En huid "leert" zo niet zelf om "sterk" te worden.
Update: maizena hield het onder controle maar de uitslag werd er ook niet minder door. Ik ging vervolgens smeren met Bepanthen op aanraden van apotheek en ja hoor: WEG!
Haha wat een dag. Ik was bij de dokter voor zoonlief zijn billen en het hele verhaal uitgelegd dat ik met van alles geprobeerd heb om van zijn rode billen af te komen . Zegt de dokter doodleuk dat hij misschien niet tegen zink kan... Arm kind met zo'n moeder. Nu mag ik alleen nog met Lanette vaseline creme smeren voorlopig.