zinkzalf word het hier juist erger van.. In de lucht drogen, badedas (helpt ook bij wondjes bij jezelf!), en maizena.. Werkt het beste.. Sudocrema doet echt ZOOOO zeer op open plekken.. heb het 1 x zelf gedaan en heb het gelijk allemaal wegegooid..:x
Ik neem aan dat je je kindje geen pijn wil laten lijden, als er goede (en zelfs betere, persoonlijk vind ik Bepanthen vele malen beter en ook nog prettiger werken dan sudo) als er alternatieven op de markt zijn..En inderdaad, alcohol prikt als hell. Ik werk er dagelijks mee en heb weleens een wondje op mijn hand. En dan is het echt van; 1,2,3 HUP alcohol erop en dan even flink jodelen. Doet echt pijn:x. Overigens hoeft een product niet te prikken om te ontsmetten hoor, is echt een ouderwets gegeven. Dethol ontsmet ook prima en prikt dus niet Maargoed, ieder heeft natuurlijk zijn favoriete verzorgingsproduct..De 1 vind dit fijner, de ander dat..Dat is met alles zo
de billen schoondeppen met een vochtig washandje en bepoederen met maizena. *ik zal die sudocreme eens smeren op een open wondje bij mij om te kijken. als het inderdaad prikt, vind ik het heel zielig voor mijn zoon dat ik zijn billetjes daarmee ingewreven heb *
Thanks voor alle tips! Fijn dat er zoveel mensen meedenken hier! Het gaat nu gelukkig al een stuk beter. De afgelopen 2 dagen nog maar 2x per dag gepoept dus de huid heeft sowieso al meer tijd om te herstellen. Verder heb ik veel vaker dan anders z'n luier verschoond, schoongemaakt met water, drooggeblazen en de laatste dagen steeds in bad gedaan (hij gaat normaal om de dag). Als zalf een zinkzalf gebruikt met 46% zink. Dat vindt hij wel prima. Had eerst sudocrème gebruikt maar dat leek hij niets te vinden dus daar was ik bij de tweede keer verschonen al mee gestopt. Er zitten nu nog een paar nare plekjes maar het echte vuurrode is gelukkig verdwenen. En nu maar hopen dat het zo ook niet meer terugkomt...
Hoi, Ons kindje had hier vorige week ook heel erg last van. Zo erg dat we er mee naar de dokter wilden gaan. Een vriendin raadde ons toen Maizena aan. De eerste keer vonden we het wel heel raar om Maizena op de billen te doen. Maar het bleek dus echt te werken. Na 2 dagen was ze er helemaal vanaf. groetjes van Hamtaro
De billetjes niet schoonmaken met doekjes, maar met een nat (warm) washandje of. En daarna maizena erop strooien. Hier werkt het als tierelier..
Wij hadden er ook erg last van! Althans, onze dochter. We hebben haar toen elke avond in bad gedaan met olie, vervolgens zalf van de dokter erop (zinknogwatzalf). Overdag om de twee uur luiers verschonen en de billen met een lauw washandje schoonmaken en vervolgens weer insmeren.
ow maik heeft het ook gehad, geen sudo ! heb billenzalf van weleda gebruikt en heb hem gemiddeld 3x per dag op zijn buik voor de verwarming gelegd in zijn blote billen. Toen was het zo over.
Wij fohnen onze dochter minimaal 1x per dag goed droog na het verschonen. Tip van de kraamhulp en ze vindt het ook nog heerlijk, gaat er echt voor liggen . Wel goed je eigen hand erbij houden om steeds te voelen of het niet te warm wordt. Lijkt me ook goed bij de uitslag, als je ze bloot wilt laten lopen om even goed op te drogen, eerst fohnen!
Hihihi, o sorry hoor, moet echt een beetje grinniken als ik dit lees. Dit bedenk je toch niet?? Maarre.. ik lach wel maar als het werkt: vooral doorgaan Zal het onthouden voor als het hier nodig is, ben benieuwd! @TS: Fijn om te lezen dat het wat beter ging met de luieruitslag. Wat vreselijk zielig is zoiets he.. Kan het me wel voorstellen, ook al hebben wij er gelukkig nog nooit last van gehad. Zat wel bijna met traantjes jouw eerste bericht te lezen, vind het zooo zielig als die kleintjes pijn hebben. En pijn 'daar' is toch wel heel erg zielig Hoop dat het snel helemaal over gaat!
Toch even op blijven letten hoor. Als het echt bloedende plekjes zijn is het vaak een schimmelinfectie, dezelfde die ook spruw kan veroorzaken. Verschonen doet dan inderdaad gemeen zeer Wat hier hielp: even langs de drogist voor een zalfje met miconazol erin, dat is een schimmeldodend middeltje. De dosis is zo laag dat je het gewoon zonder recept kunt halen, en je mag het gewoon ook bij babies gebruiken. Het is trouwens gewoon ook prettige zalf vind ik, naast de schimmeldodende werking, smeert makkelijk uit en zo. Over die miconazolzalf heen doe je dan een beetje sudocrème zodat de huid goed beschermd is tegen de volgende vieze of natte luier. Die combinatie van zalfjes klinkt gek maar het was een advies van onze eigen huisarts toen onze zoon last bleef houden van hardnekkige schimmel. En het werkt als een tierelier. Wel lang genoeg door blijven smeren, 2 weken nadat de laatste plekjes weg zijn, want de schimmel is nog niet uitgeroeid als je geen rode plekjes meer ziet! En mocht ook dit bovenstaande nog niet helpen, dan even langs je huisarts, die kan een wat sterker zalfje voorschrijven. Sterkte ermee, het is erg vervelend!
pfff, ik ben inmiddels ook helemaal radeloos door de luieruitslag. Alles wat ik kan bedenken hebben we geprobeerd (behalve dan die fohn, dat vond ik trouwens wel een goed idee) Begin intussen zelfs te denken dat er iets meer aan de hand is. Al dik een jaar heeft ons meisje last van luieruitslag (gelukkig wel met tussenpozen). We hebben intussen 4 tubes miconazol versleten en afgelopen week een hormoon/miconazol creme gehad. Helaas heeft het niet geholpen. Vandaag zag ik dat ze ook slijm poepte. Of het nu half verteerde banaan was weet ik niet, maar gezond zag het er niet uit. Gelukkig hebben we morgen weer een afspraak staan bij de huisarts, maar ik maak me toch wel een beetje ongerust, want het gaat maar niet over.....
ik heb niet alle reacties gelezen. mijn zoontje heeft ook zoiets gehad toen hij ziek en aan de diarree was. ben bij de huisarts geweest en heb van hem een recept voor een of ander potje creme gekregen. koste wel iets van 30,- moest het ook zelf betalen, maar het werkte perfect. succes