Met de baby naar buiten :)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Minerva, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hoi mama's,

nu het mooie weer eraan zit te komen, willen we straks graag met de baby naar buiten. Maareuh.... waar planten we hem neer? Echt kruipen kan hij (nog) niet, maar dit zit er met een maandje wel aan te komen.

Graag willen we de box meenemen naar buiten, maar dat ding is zo lomp groot en zwaar. Niet te doen dus ;) Een playpen vinden we wat te duur, ongemakkelijk (we hebben geen gras achter het huis), onnodig (we hebben niet echt een grote achtertuin en hij is al goed afgezet) en te laag. We kunnen het campingbedje wel buiten neerzetten, maar die heeft twee dichte kanten en het lijkt ons nou juist zo leuk voor de kleine als hij lekker om zich heen kan kijken.

Dusss... we zaten naar zoiets te kijken: MamaLoes Inklapbare Box en Campingbed Color | MamaLoes Babysjop. Iemand ervaring mee? Aan- of afrader? Er kan een muskietennet bij gekocht worden, is dat een aanrader om mee te bestellen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij hadden gewoon een open geritste slaapzak op de grond.... speelgoed erop en lekker buiten liggen/rollen/kruipen

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Op zich hebben we daar ook wel aan zitten denken, maar ik ben regelmatig alleen en het zou wel fijn zijn als ik even snel naar binnen kan gaan om wat drinken (oid) te pakken zonder gelijk de kleine mee te moeten nemen ;) Vandaar de keuze voor iets dat afgezet is. Natuurlijk is het wel een optie om de kleine op een speelkleed te leggen wanneer ik of mijn man erbij ben.

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    gewoon een normaal campingbedje...? Is misschien minder duur

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt, maar we willen graag iets groters en iets waar hij aan alle kanten doorheen kan kijken :) Maar bedankt voor het meedenken!

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Daarom hadden wij open geritste slaapzak. Als ik haar in het midden legde was het oppervlak groot genoeg om even naar binnen te lopen voor een drankje. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe mobiel en snel je kleine tegen die tijd is. Mijn dochter is van einde november. Heb nooit een buitenbox oid gemist. Succes met het maken van je keuze. En veel plezier buiten met je kleine!

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook n deken op de grond. Toen hij begon te kruipen n camping bedje erbij gezet, als je dan uit t zicht loopt zet je ze er eventjes in. Kom je terug haal je ze eruit. Ons zoontje vond t zo fijn in t campingbedje dat hij ook in slaap viel erin.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Idem

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan toch best even naar binnen terwijl je kind op een deken buiten ligt? Of is je tuin zo'n gevaarlijke plek?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook allebei de keren het campingbedje buiten, en lekker op een deken, in de wagen maar vooral ook lekker bij jou. Even een glas drinken binnen pakken moet toch kunnen? Ik zie daar zelf ook geen gevaar in? Als je nou zou zeggen ik leg mn baby op een deken op het balkon en loop dan naar binnen, ja dat lijkt me gevaarlijk, maar in de tuin?

11. miep84

miep84 Niet meer actief

Deken op het gras toen hij kon liggen en zitten. Toen hij kroop, kroop hij gewoon over de deken en het gras. De stoep heeft hij 1x geprobeerd, maar met korte broek was dat geen succes, dus heeft hij ook niet meer geprobeerd. Bleef lekker op het gras/ deken.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier hebben we een picknickkleed van de hema..zijn heel groot en zit aan de onderkant een plastic laag. Echt ideaal die dingen. De box die je in je post zette is ook ideaal. Ik heb er 1 als gastouder zodat ik niet permanent een box in de kamer hoef te hebben maar hem wel heb voor wanneer het nodig is. Ze zijn net zo klein op te bergen als een camping bed (alleen iets langer) dus wij nemen hem dit jaar ook mee met kamperen zodat we even onze handen vrij hebben zonder dat onze bink ineens al de halve camping over is.

Deel Deze Pagina