Mijn dochter drinkt al sinds een week erg slecht! Het begon met de flessen steeds niet leegdrinken en nu wilt ze helemaal niet meer drinken! Ze heeft vanochtend een fles van 180/6 met wat extra water leeg gedronken. Daarna geen ander drinken meer willen drinken! Ook ander drinken wilt ze niet.. Zodra ze de fles ziet gaat ze huilen.. Met haar tuitbeker speelt ze alleen maar, rietjesbeker snapt ze niet, gewone beker wilt ze niet, uit een glas drinkt ze wel wat, maar niet zo veel.. Ook pap wilt ze niet.. Melk met diksap, pap met diksap, diksap, water, thee... Krijg er niet meer dan 200-300 cc in en dat is natuurlijk te weinig! ze eet verder wel goed, eet ook goed yoghurt.. Ook slaapt ze goed, als een os! Ze is verder vrolijk, levendig maar haar plasluiers lopen nu wel terug en haar poep is ook erg klei achtig en stinkt heel erg! Ik weet niet wat te doen... Heb alle bekers en flessen al geprobeerd.. Ook melk uit een glas drinkt ze niet, zodra ze ziet dat het melk is gaat het mondje dicht! Ander merk ook al geprobeerd maar ze drinkt beiden merken even goed/slecht... Sorry voor mijn warrig verhaal.. Maar ik probeer ook echt niet te stressen en ik dring niks op... Na 2 x proberen stop ik ook.. Wacht een half uurtje.. Niks... Droomvoeding wilt ze ook niet.... Pfffff...
Oh wat erg! Ik weet het echt niet hoor... Het enige waar ik aan denk is misschien een keelonsteking? misschien heeft ze pijn als ze slikt?
Ja ik had al in haar mondje gekeken of ze geen spruw had, maar dat kan ik niet ontdekken... Kan ook slecht kijken want ze werkt behoorlijk tegen! Met keelpijn zou ze ook wel pijn hebben met eten doorslikken lijkt me....
Tandjes? Even de post bellen. Je kunt zien als ze uitdrogen door: geen tranen, als je op dr borstkast drukt tussen haar tepels op die hoogte verkleurd de huid wit, als hij binnen enkele secondes weer gewoon kleurt is het goed, handjes,voetjes, gezichtje warm voelen us goed. Dit zijn dingen die de huisarts van mijn dochtertje zei. Mijn dochter is ook 9 maanden en net beter van de griep. Verhoging enz. De dokter zei als ze minder dan de helft eten en drinken even een dokter raadplegen. Ze mogen wel eens iets slecht eten maar niet maaltijd na maaltijd. Misschien heb je hier iets aan.. Beterschap!
Yoghurt telt ook als vocht! Misschien paar bakjes yoghurt? En fruit waar veel vocht in zit, evt washandje laten uitzuigen als die in water gedept is. Het is niet veel maar alle beetjes helpen, succes! Met yoghurt kun je hopelijk aan min 500cc komen. Dat hebben ze nodig om niet uit te drogen.
Was hier ook precies zo. Op een gegeven moment in de maxi cosi gezet een beker met diksap gegeven en daarna ook een x met de fles en ging even wat anders doen en zo heeft meneer heel zijn sap en fles leeg gedronken. Nu gaat het beter.
Ik knijp wel een extra mandrijntje uit in haar fruit en voeg wat extra vocht toe in haar avond eten.. tussendoor neemt ze wel mini slokjes uit haar tuitbeker, maar mevrouw kruipt liever heel de kamer rond.... Ze is trouwens mega vrolijk verder en verder ook geen tekenen van uitdroging.. ze blijft plassen (niet veel maar ze plast in elke luier) en gisteren met huilen kwamen er ook nog steeds traantjes uit gerold... Ze is sowieso nooit een stevige drinker geweest maar fles heeft ze nooit eerder geweigerd.. ze heeft wel altijd weinig interesse gehad in de fles helaas... zou ik ipv pap savonds (wat ze nu na weigering van de fles aangeboden krijgt) wel yoghurt kunnen krijgen? Morgen moet ik naar het cb en overleg ook met vpk...tandjes heeft ze nog niet, dus zou goed kunnen dat ze nu (eindelijk) eens dwars zitten bij haar... ( i hope so!!)