Luieruitslag: wie heeft DE ultieme tip?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jewelizz, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    De titel zegt het al... Sinds anderhalve week heeft mijn zoontje last van luieruitslag. Het begon met een klein plekje in zijn lies en een plekje op zijn balzakje. Gelijk gaan smeren met Sudocrem en vaker verschonen, helaas hielp dit niet, de plekjes breidden zich alleen maar uit. Na vier dagen heb ik - n.a.v. een tip in een van de topics op dit forum - maizena gekocht om mee te poederen. Hielp helaas ook geen zier, de uitslag breidde zich nog verder uit en begon ook op zijn billetjes te verschijnen. Na een dag of vijf poederen met maizena, toch maar weer terug naar de Sudocrem... Maar het wordt alleen maar erger!

Ik verschoon Bas al dagenlang heel vaak (bij het wakker worden, na elke fles omdat ie dan altijd poept, en ook voordat hij naar bed gaat nog een keer), dep de boel met een tissue om het goed droog te maken, laat hem dan nog even in zijn blote billetjes liggen, smeer de plekjes in... ik weet niet meer wat ik nog kan doen aan die rotuitslag :( Vind het zo zielig, het is helemaal vurig en voelt ruw/onregelmatig aan. Het ziet eruit alsof het elk moment kapot kan gaan, arm ventje :cry:

Heeft iemand alsjeblieft de ultieme tip voor mij? [-o<

Alvast bedankt voor het reageren!

2. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Is het geen spruw?

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    een paar dagen met olijfolie insmeren na het verschonen

Na iedere verschoonbeurt AD druppels (vitamine) erop smeren.

Deze tips heb ik van de site "Oma weet raad"

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zie geen symptomen van spruw in zijn mondje... Ook drinkt hij zoals altijd, laat niks staan en drinkt zijn fles niet onrustiger dan normaal.

Kan spruw zich ook alleen uiten als luieruitslag? En kan een kindje dat ook krijgen als je geen borstvoeding geeft? Bas krijgt al sinds dag 3 na de geboorte flesvoeding.

Oh, ik zie dat je intussen nog een tip hebt geplaatst, dankjewel! Hoe snel zie je daarvan resultaat, stond dat erbij?

5. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Bron: Oma weet raad

En ja je kindje kan ook spruw hebben zonder BV! Ik heb dit nagevraagd op het CB omdat ik ook dacht dat KJ spruw had...
    Daarbij werd gevraagd of zijn billen ook rood waren enz. dit was niet het geval!

Ook deze vond ik, maar dat had je al geprobeerd...
    Kortom, Olie houd de ammoniazuur tegen....

Misschien ook eens andere luiers proberen?

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    is het misschien een schimmeltje? je ziet dan een soort van rode kringetjes.
    Je kan zonder recept een anti schimmel creme (miconazol) bij de apotheek halen.

Misschien kan je hem ook wat vaker zonder luier (dus in z'n blote billen) neer leggen?
    Je kan bij de Lidl op dit moment van die absorberende onderleggers (zoals in het kraampakket) krijgen, dan houd je de ondergrond verder lekker droog. Ik leg daar dan een hydrofiel luier overheen, dit zweet niet zo.

Wat ik altijd gebruik voor luieruitslag is van Weleda, de billencreme (witte tube met gele letters).
    Deze werkt supergoed! Maizena helpt hier ook wel, maar dit is echt een supermiddeltje en
    ook makkelijk te verwijderen (makkelijker dan sudocreme).
    Heel veel succes.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als ze hier luieruitslag hebben wat niet met sudocreme weggaat dan gebruik ik Miconazolcreme.
    Deze meng ik dan een beetje met sudocreme.
    Hier werkt het perfect.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou sowieso geen sudocreme meer gebruiken, vind het echt rotspul en prikt op open plekjes. Hier bij iedere luierwissel en laag Bepanthen erop en met 1 a 2 dagen is het weg. Hopelijk heeft Bas snel weer babyzachte billetjes ;)

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij gebruiken bij rode billen; calendulan van vsm....vroeger was er 1 speciale hiervoor voor rode billen maar die zie ik bij onz niet meer, dus gebruiken we nu de calendulan bij brand- en schaafwonden op verzoek van de drogist en werkt prima...!

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Zinkzalf werkt hier prima bij luieruitslag of de billencreme van zwitsal omdat daar ook zink in zit.

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    bij de etos verkopen ze nog steeds calendula billencreme van weleda. Ik vind het echt superspul

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier ook al alles geprobeerd en gisteren Inotyol gehaald. heel oud spul, beetje bruinig, heel dik, ruikt een beetje. maar het is nu al beter!!

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ten eerste voorlopig geen billendoekjes meer gebruiken totdat de uitslag weg is, dus ouderwets met een washandje met lauw water de billetjes wassen.
    in de doekjes zit nl zeep en nu de huid toch al geirriteerd is is zeep niet verstandig.
    het is niet handig, maar werkt echt.
    en de kleine lekker met de billen bloot laten liggen, het kost je wel wat extra wastrommels maar het werkt echt.
    dat hoeft niet de hele dag, maar na het verschonen even een half uurtje wachten met een nieuwe luier!!

hopelijk heb je er wat aan en gaat het snel beter met de kleine!

joyce

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Hier momenteel ook erge last van luieruitslag en eigenlijk voor het eerst. Wat hier goed lijkt te helpen is idd schoonmaken met natte washandjes. Die doekjes, ook sensitive, kunnen venijnig prikken. Verder gebruiken we nooit sudocreme, maar bepanthen, werkt super.

15. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    spruw= schimmelinfectie (bacterie candida)
    maarre ik gebruik na veel proberen en zoeken nu gewoon simpel UIERZALF
    gewoon na iedere verschoonbeurt een dun laagje erop....
    succes ermee , grtz Ramona

16. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik legde Dewi altijd met haar blote billen in de box. Daar deed ik dan een bescherm hoes onder leggen, ook iets vaker dan normaal de luier verwisselen.

Na tweetal daagjes was het meestal over .

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

het zou spruw kunnen zijn, dat kun je het beste even vragen bij huisarts of consultatiebureau.

anders, wat echt super werkt is metanium creme. heel dun aanbrengen en oppassen want het vlekt!

let ook op welke billendoekjes je gebruikt, veel bevatten alcohol of andere troep en maken het veel erger. Doekjes of watjes met water zijn het beste, wel goed afdrogen!! Of kruidvat oliedoekjes, die zijn ook super voor de gevoelige billetjes!

18. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    mijn ultieme tip is er echt een van vroeger maar werkt geweldig: MAIZENA

gewoon de maizena die je ook in de keuken zou gebruiken.
    NA elke verschoning goed de billen wassen met een washandje zonder zeep, afdrogen en daarna een goede laag maizena erop. Verzacht, prikt niet, stinkt niet en binnen afzienbare tijd gaat het stukken beter. Het helpt zelfs als de billen tot bloedens toe kapot zijn. Daarnaast is het niet schadelijk voor de baby en zitten er geen rare toegevoegde kunstmatige middeltjes in. Succes.

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Die had ze al gebruikt zei ze ;)

20. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb de ultieme tip! heb het forum niet goed doorgelezen dus weet niet of iemand hem al geplaatst heeft :oops: mijn excuses als dit wel zo is dus. maaruhh

ZEMELENBADJE! :D lekker in bad doen met zemelenbadje van kruidvat of etos ofzo. werkt super. vaginale schimmelinfectie & uitslag is verdwenen de dag erna! :D

Deel Deze Pagina