Hoi, Ik was zonet mijn zoontje aan het verschonen. Nu heeft hij al een paar dagen last van luieruitslag, ik smeer er steeds bepanthen op. Maar net zaten er witte blaasjes op zijn billetjes, dit heb ik nog nooit gezien. Hij lijkt er (nog) geen last van te hebben maar wat nou als die blaasjes knappen? Herkent iemand dit, wat kan het zijn en wat moet ik doen? Oja, hij is 6,5 maand oud en misschien komen er tandjes door? Groetjes Adriana
Ik denk ook een schimmel. Je zou zelf miconazol kunnen kopen nu t weekend is. Oudste kreeg er heel veel pijn aan en jongste had het een paar weken geleden in combi met spruw.
Klinkt als een schimmelinfectie idd. Kijk ook even goed in zijn mondje. Misschien heeft hij ook wel spruw. Daar kan het namelijk vandaan komen. Ik zou met miconazol gaan smeren. Dan gaat het vaak snel over. Succes!
Het hoeft geen schimmelinfectie te zijn, kan ook een allergie voor de luiers zijn. Welk merk gebruik je? Mijn dochtertje had ze ook vaak en dan ineens ging het weg steeds. Toen ging ik pampers gebruiken en was het helemaal over. Toen ik weer een ander merk luiers ging proberen kreeg ze ze weer. Ik zou niet zomaar miconazol gaan smeren als je niet weet of het een schimmel infectie is, eerst even laten nakijken door de huisarts of hap als je kleintje er echt last van heeft.
Half uurtje geleden was het al iets minder gelukkig. Ik blijf gewoon bepanthen/sudocrème smeren (daar zit toch ook miconazolnitraat in?). Mocht het vanavond nog niet minder zijn dan bel ik wel even de hap.