Sinds ik moeder ben is het mij al diverse keren opgevallen dat sommige kinderen zo slecht ingesnoerd worden in hun maxi-cosi. Ik doel dan op de gordelbeschermers voor de nek. Heel vaak zie ik die dingen halverwege op de buik van de kleintjes zitten i.pv. in de nek. Ook zijn de gordels vaak erg losjes/ niet goed aangetrokken. Ik snap dat niet en sta af en toe echt op het punt om er wat van te zeggen, maar dat doe ik dan weer niet om niet bijdehand over te komen. Herkennen jullie dit?
Herken het helemaal Mijn zoontje zit nu in de gewone autostoel vanaf 9 maanden en ik merk dat ik zijn vader en de opa's en oma;s er geregeld op moet wijzen dat ze de gordels goed over de schoudertjes doen en goed aansnoeren. Ben zelf veel te bang dat met een ongeluk hij alsnog door de auto vliegt omdat de gordels niet goed zijn aangesnoert.
Als er een bekende is die zijn/haar kindje ook zo niet-ibgesnoerd heeft, doe ik het altijd al pratende strak. Vaak zeg ik er dan bij dat ik dat eerst ook altijd zo deed (NOT) en dat iemand anders mij er gelukkig op had gewezen dat er maar een vinger tussen hoort te passen. Smoesje voor eiegn bestwil.
hmm, willen jullie me even helpen dan hoe ik I het beste moet vastmaken in de MC? Ik vind het zo lastig hoe en wanneer je die gordels vast moet trekken. En doe gordelbeschermers liggen hier naast de MC, ook niet effectief.. Zeis trouwens bijna 5 kilo, hoe lang is de verkleiner nodig? en wat doen jullie ze aan in de MC? Heb het idee dat I het zoo warm krijgt in dat ding (ook nog voetenzak) Oja, voor jullie denken dat ik dagelijks erop trek: ik ben pas 1 keer met de auto weggeweest met haar erin. En toen had ik ze voor mn gevoel véél te strak zitten, zeker met dr winterjasje eronder.. dus, tips en trics, kom maar op ajb!
Ik had marin altijd een dun jasje aan in de mc. Sjaaltje over de borst en hals. mutsje op en dan de voetenzak tot boven toe dichtristen. Zolang het alleen voor in de auto en meteen weer naar binnen is, kan dat best. Met jas is het idd een hele toestand met snoeren. De hoofdsteunverkleiner heb ik vrij lang gebruikt. Is toch de beste beveiliger bij zijwaartse botsingen. Je kan het zitvlakverkleinertje zo uit de hoes schuiven. Zitten ze er ook alweer beter in. De schouderhoesjes had ik echt goed over de schoudertjes (tot aan de gordelsleuven). De gordels zitten strak genoeg als je nog net een platte hand tussen gordels en borst kan krijgen. Als je het idee hebt dat de schoudertjes door de riempjes naar beneden drukken, dan moeten ze 1 standhoger. Opening van de gordelsleuven moet vlak boven de schouders zitten. Maar zoals ik al zei, eerst het kussentje er uit, zitten ze veel beter.
Ja, ik ken het. Laatst was er een vriendin bij me op bezoek en die deed die knipte die gordeltjes vast, maar trok ze helemaal niet aan. Zat ontzettend los. Ik dacht er ook nog aan om er wat van te zeggen, maar ja, ik voel me dan weer zo'n betweter. Wij hielden ook altijd aan dat er 1 vinger tussen kon.
@ mamamarin, ohoh, ik voel me héél dom, wat bedoel je met 1 standje hoger? En nog een vraagje, je zet toch eerst je kind erin en dan trek je de gordels toch aan? dat doet je toch elke keer he? dus niet eenmalig afstellen.. ohoh, ik ga gauw t boekje zoeken..
Geeft niets hoor. In de winkel vind ik dat ze een taak laten liggen. Je hebt in de rug 2x3 gleuven om de gordels hoger uit de rugleuning te laten komen. Die bedoel ik. En ja, je moet elke keer de grodels opnieuw stellen, maar geloof me, dat wordt een automatisme. (ik doe de gordels eerst ook losser voordat ik marin losmaak en uit de autostoel haal)
haha, dacht al dat je die sleuven bedoelde. We hebben beste een flink kind dus zal die gordels idd een sleufje hoger doen. En dan vaster en lossen maken doe ik idd ook (jaja, ben nu al 2 keer met de mc weggeweest). Maar vraag me af of mijn knop wel goed werkt, de gordels losser trekken gaat nl.moeizaam.. maja, kan ook nieuwigheid zijn. bedankt voor de reactie en dit topic
is idd nieuwigheid hoor Voordeel dat je een flink kind hebt hoor. Je bent minder bang dat je ze "breekt". Marin was bij de geboorte al 55 cm en 9,5 pond. Heb die sleuven wel vrij lang op de laagste stand gehad. Je moet die gebruiken waar de rand van de schouders het dichtste bij zitten. ook al eens bij de faq op de mc site gekeken?
hahahaha herkenbaar hoor. heb hetz elf ook later pas gelezen. Marin is nu 16 maanden en heb nu pas de papieren van de wandelwagen doorgelezen
Waarom moet je die gordels elke keer weer instellen? Ik doe dat alleen als hij weer wat gegroeid is, maar over het algemeen kan ik ze gewoon dichtklikken en dan kan er net een hand tussen..
Ons meisje heeft het ook vaak veel te warm in de voetenzak, maar ze vind het ook niet fijn om een jas aan te krijgen, dus nu doe ik haar, als we alleen met de auto even naar de oppas gaan ofzo, een sjaalte om haar hals en een mutsje op. Dan heeft ze het warm genoeg. Ik neem er altijd de tijd voor om haar goed in de mc te zetten. Moest er in het begin juist om denken dat ik de gordels niet te strak aantrok.
Omdat je kind niet elke keer dezelfde kleding aan heeft en de gordels dus ineens te los of te strak kunnen zitten.
En wat vinden jullie trouwens van mensen die de maxicosi als wipstoeltje gebruiken? Niet zo erg als het voor even is, maar voor een lange tijd? Ben een keer op kraamvisite geweest bij iemand die hun pasgeboren baby in de mc op de grond hadden staan met een jonge hond van 12 weken die met z'n staart in het gezichtje sloeg en pa en ma allebij met een sigaret in de mond de visite ontving. De kamer blauw van de rook. Ik heb die baby ook nog nooit in de kinderwagen zien liggen maar altijd in de mc tijdens het winkelen enzo.
aah vandaar, daarom doe ik het dus niet, Daniel heeft eigenlijk altijd wel dezelfde dikte kleding aan.. (geen jasje, we gebruiken de mc echt alleen in de auto)