luieruitslag(?)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Angie85, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Sinds kort slaapt A de nacht door, heel fijn. Maar nu heeft ze iets van luieruitslag. Het zijn kleine rode bultjes.

Ze slaapt op haar buik en de uitslag zit dus op haar vagina en aan de binnenkant van haar bovenbenen.

Ik smeer er zinkolie (swaab) op tijdens het verschonen en voordat ze slaapt doe ik een grotere maat pamper om.

Zijn er nog meer dingen wat ik kan doen?
    En als ze op haar rug zou slapen zal ze er dan geen last van hebben? Zo ja, hoe kan ik haar leren om op haar rug te slapen?

Alvast bedankt voor de tips en adviezen

2. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    O oke, het klopt inderdaad dat haar weerstand niet helemaal optimaal is, want ze is een beetje verkouden.

Ik gebruik Sensitive doekjes van merk Pampers.
    Morgen ben ik vrij dus zal ik haar een poos in de blote billen laten hahaha

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou voor de zekerheid even naar de ha gaan. Misschien heeft ze een schimmeltje.

4. Tink

Tink Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft ook snel last van luieruitslag en als we niet uitkijken wordt het snel een schimmelinfectie (met open plekjes die bloeden, heel zielig).

Wat hier perfect helpt is de miconazolzalf (antischimmelspul) die je gewoon bij de drogist of apotheek kunt halen. En dan daar overheen zinkzalf (Sudocrème) smeren. Die combinatie kun je ook op recept krijgen (in 1 tube dus, gemengd door de apotheek) maar zo werkt het ook prima.

En vooral niet vergeten: als de uitslag weg is, nog zeker 2 weken doorgaan met smeren. Veel mensen stoppen te vroeg (ik ook hoor :oops: ) en dan komt het terug.

5. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Dat zalfje heb ik er ook op gesmeerd en na 2 dagen is het zo goed als weg.

Ik wist niet dat we er 2 weken mee door moest gaan! Dat ga ik nu dus wel doen!

Bedankt voor je advies!

6. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, schimmel is vreselijk hardnekkig, vertelde onze huisarts. Dus om ze echt allemaal om zeep te helpen kun je beter een poos doorgaan met smeren.

Ik gebruik er inmiddels zelf niet meer de sudocrème overheen, maar smeer nog wel bij bijna elke verschoning met de miconazol (zeker na een poepbroek). En tot nu toe zijn de rode billetjes nog niet terug geweest. Kwaad kan het niet, het is ook gewoon een lekker zacht zalfje.

Deel Deze Pagina