Deken in dekbedovertrek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Paar vraagjes

Wie heeft de ledikantdeken in een dekbedovertrek?
    Kan dat wel met 9 maanden?
    En wat voor maat deken en dekbedovertrek heb je dan?
    Of kan dat alleen met duodekens? Ik heb gewone katoenen ledikantdekens.

Ik zit erover te denken om dit te gaan doen. Misschien dat ze dan wel onder de deken blijft liggen? Ze heeft wel een lekkere warme slaapzak aan maar ik vraag me af of dit voor van de winter wel genoeg is.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb een gewoon katoenen dekentje in een dekbedovertrekje. Het dekentje is soms langer dan het overtrekje, maar dat kun je wel onder de matras stoppen. Je koopt een dekentje en overtrekje, wat speciaal voor een ledikantje bestemd is. Een ledikantje is 120 x 60 cm.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Dat hebben wij al vanaf de geboorte, heb toen een dekentje op de maat van de overtrek gekocht. Ben er nog steeds heel blij mee.

groetjes

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wij hebben het bij Merel vanaf een maand of 9 gedaan. Ledikant overtrek met een passende deken erin. En bij Anouschka al vanaf de geboorte omdat het bij haar grote zus zo goed beviel. Ik zie niet in waarom het anders zou zijn als een lakentje met een dekentje....

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hier ook sinds een paar weken een gewone katoenen deken in een overtrek. Maar of ze er beter door onder de deken zal blijven liggen... Weet niet hoe beweeglijk jouw dochter is, maar Mischa kruipt er al onderuit zodra ik hem los laat. ;)

Als je bang bent dat ze niet warm genoeg ligt kun je altijd behalve de slaapzak nog een romper met lange mouwen onder een lekker warm pyjamaatje aantrekken, een lekker warm pyjamabroekje en evt. sokjes.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook hoor. Ik ben haar kamertje amper uit of ze heeft zich al weer onder de deken weg gewurmt en gaat dan op de buik slapen. En ze gaat heel d'r bedje door. Ik dacht misschien werkt het.

Share This Page