hey dames, Van andere hoor ik al dat je aan berg niks hoeft te doen. Dit hebben we de eerste keer ook niet gedaan en toen trok het inderdaad weg. Nu is het alleen zo dat het weer terug is, maar het wordt echt steeds erger. Hij heeft er geen last van, dus daarom hoeft het ook niet. Maar ik vroeg me nu af...kan ik iets doen om er vanaf te komen?? Het zit bij hem namelijk echt aan de voorkant van zijn haargroei dus je ziet het wel. Kortom...weten jullie iets wat misschien zou werken om het weg te krijgen op een goede manier??
Je kunt van die babyolie op de plek waar berg zit aanbrengen,in laten trekken en met een kaartje of kam de berg eruit halen/kammen. Ik weet hoe vervelend het is.Mijn oudste had het met 6 weken al.Daarna ook weer een paar keer terug gekomen. Ellende
Mijn dochter heeft het nog steeds, ik doe er eigenlijk niet veel aan. Als het echt heel erg wordt, dan kam ik het er een beetje af als ze lekker zit te badderen en haar haartjes al nat zijn.
Indd een beetje babyhoud olie op het hoofdje smeren, dan ongeveer 10-15minuutjes laten intrekken en dan kun je het zachtjes met de borstel uitkammen. Daarna lekker in bad en de haartjes "wassen"en dan zou het weg moeten gaan. Ik heb het ook gehad met Tycho, ik hoefde het maar 1x te doen en al het berg was verdwenen. xxx Sassie
Jup, babyolie of olijfolie werkt heel goed! Ik deed het maar af en toe, lekker bolletje insmeren en laten intrekken, daarna in bad en waste ik het er met een washandje voozichtig uit. Ik vond het een beetje te griezelig om met een kammetje of kaartje zo over de hoofdhuid te gaan en op deze manier raakten de stukjes ook los genoeg om ze er daarna normaal uit te kammen.
Ik deed bij mn dochtertje s avonds voor het slapen flink wat baby-olie in dr haar...en de volgende dag s ochtends met een speelkaart eraf schrapen, dan schrik je er nog van wat voor een korsten eraf komen! Ik vond het met een kaart niet eng hoor, alleen bij de fontanel sloeg ik het over, maar de rest was goed te doen...mn dochtertje vond het zelfs lekker met die kaart over dr bolletje!
ik wou indd ook nog schrijven met een speelkaart, dat deden ze schijnbaar vroeger ook (dat zei mn schoonmoeder) En als je een zachte babyborstel gebruikt gebeurt er niks. Ik zou het niet met de kam doen. xxx
Wij hebben het ook zo gedaan, en veel dat er ineens te voorschijn kwam! Ik deed ook insmeren met olie voor het slapengaan, en dan een dun mutje aantrekken in bed. 's ochtends was de muts volm et schilfjes (door het wrijven), en na het badje was ongeveer alle berg verdwenen.
bedankt voor alle tips!!! moest toevallig vandaag naar de huisarts en ze zag het gelijk. De arts gaf aan dat hij een iets andere vorm van berg heeft (wist niet eens dat je op meerdere manieren berg kan hebben) Hij heeft namelijk donker bruine plekjes die bijna niet loslaten. ik heb nu van haar een creme meegekregen (vet eigenlijk). Dit moet ik s avonds erop smeren en de volgende ochtend kan ik het (als het goed is) het zo met mijn vinger eraf schrapen. Niet krabben hoor, maar gewoon wrijven zegmaar. Ben benieuwd!!!
Is dat een andere vorm dan? Zo zag het er hier ook uit hoor.. (nou ja, eerste kindje hier dus ik ben ook geen expert of zo) Ik ben benieuwd of de creme helpt! Dat is altijd makkelijk om te onthouden voor nummertje twee hier, het zal ook wel wat minder kliederig zijn dan met olie.
nou...de eerste keer had jesse witte schilfertjes zegmaar. Nu zijn het echt donker bruine plekken die ook echt vast op zijn huid zitten. Volgens de huisarts kwam de 'witte versie' vaker voor en gaat die ook sneller weg / makkelijker weg te halen.
Hier ook een berg berg. Ook op 2 manieren. De vettige laag aan de voorkant heb ik na 1x insmeren met een speelkaart kunnen verwijderen maar de witte schilfers bovenop blijven. Iemand daar nog tips voor?
Ik heb haarlotion van Zarqa. Ik moet zeggen: mijn zoontje heeft een prachtige hoofdhuid, in tegenstelling tot zijn gezichtje dat van droogheid rood is en soms zelfs schilfert. Dit product bedoel ik: Baby Hairlotion Ik heb geen berg meer gezien!
Sandra G bedankt voor je tip van de haarlotion! Ik heb het meteen gehaald voor mijn dochtertje en ben nu al enthousiast!
Hallo, Mijn zoontje heeft ook last van berg Ik smeer er roomboter op voor het slapen gaan en de volgende morgen was ik het eraf met een washandje en met een kaartje Dit is een ouderwets middeltje maar helpt goed!! Liefs Emni