Denk dat mijn kindje luie uitslag heeft, het is echt vuur en vuurrood. Smeer al een week sudocreme op en af en toe van die poeder, maar het word niet minder. Wie heeft een gouden tip, vind dit zo sneu. Mijn moeder zegt dat het van de voorkomende kiezen komt
Wat hier goed helpt, buiten het regelmatig verschonen van de luier, is bepanthen creme en vaseline lanettezalf. Als mijn dochter rode billen heeft, zij krijgt nu kiezen dus hier hebben we er ook last van, smeer ik een van deze 2 creme s erop en het is zo weg. Succes!
als je kunt alleen met water schoon maken, geen sudocreme(want die en billen doekjes bijten heel erg), ff naar HA om te kijken of het n schimmel infectie is(dan krijg je een zalf hier voor) ik weet niet hoe oud je baby is, maar zo veel mogelijk zonder luier, om te luchten. en belangrijste tip is; zeker maizena gebruiken, niet n klein beetje, veel. misschien n maat grotere luier om doen zodat er meer lucht is. en vaker verschonen.beterschap.
Sneu is dat he! Even met je meedenken: Bepanthen moet ook goed werken. Goed dik met sudo of bepanthen insmeren. Of af en toe met blote billen in een goed verwarmde kamer laten liggen. En de billen met water poetsen ipv met doekjes. Vaker dan normaal verschonen. Een grotere luier aan, zodat het meer luchtig aan de billen is. En als het echt niet weg gaat even naar de ha..!
Als het echt heel erg was (met blaren enzo), dan deed ik het insmeren met babyolie (als vochtafstotend laagje) en daarna bestrooien met maïzena. Werkte het beste! Als het dan iets beter was, dan ging ik weer over op Sudocreme (dun laagje!).
je kunt bij de apotheek een zalf halen voor een schimmel zonder recept als het echt niet weg gaat met sudo, of bepanthen e.d xxxx