pukkeltjes in het gezicht.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door manda, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 3,5 week. Eigenlijk al vanaf haar geboorte heeft ze heel veel last van velletjes die loslaten over haar hele lichaam. Nu heeft ze dat eigenlijk alleen nog in haar gezicht. Het ziet er wat droog uit en het trekt maar niet weg. Nu heeft ze ook regelmatig last van pukkeltjes. Het zijn van die rode bultjes en die zitten dan een beetje verspreid over haar gezicht.

Ik smeer haar iedere dag in met zwitsal lavendel olie, ook haar gezichtje. Nu vraag ik me af of dit wel goed is? Ik kreeg van de kraamzorg toen te horen dat het geen kwaad kon. Kan het zijn dat de olie te sterk is voor haar gezichtje, want over de rest van haar lichaam heeft ze er geen last van. Zo ja, is er dan iets anders wat ik voor haar gezichtje kan gebruiken wat misschien minder sterk is?

Als voeding krijgt ze nutrilon HA.

Alvast bedankt voor het advies.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou kunnen proberen met gewone vaseline. Het hoort er wel een beetje bij hoor. Hebben jullie huisdieren? Kan ook altijd een allergische reactie geven.

Groetjes Adrienne

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hey,

bedankt voor je reactie. Wij hebben geen huisdieren. Ok dus we kunnen ook vaseline gebruiken. Want mijn kraamzorg zei dat dat te chemisch was voor een baby huidje en dat we beter baby olie konden gebruiken of sudocreme. Dan gaan we dat proberen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat het eigenlijk net andersom is hoor. Dat er in die lavendelolie meer chemische middelen zitten dan in vaseline.

Groetjes Adrienne

5. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nou dan was mijn gevoel toch goed. Ik heb haar net lekker met vaseline ingesmeerd dus ben benieuwd of haar gezichtje morgen wat rustiger is.

Deel Deze Pagina