luieruitslag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sonja17, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sonja17

sonja17 Actief lid

Feb 14, 2009
    155
    0
    0
    Heb wel vaker luieruitslag meegemaakt, en ging vaak na wat smeren met sudocreme wel over. Maar nu mijn dochter (14mnd) andere dingen drinkt of eet dus sinds een mnd of 2 gaat de uitslag niet meer weg. Ik denk dus dat er iets is wat ze inneemt waar haar schaamlipjes niet goed op reageren(nooit op billetjes ). Heb nu miconalzolnitraat in huis gehaald en dit nu 1 dag gebruikt, zie nog geen verschil. Iemand enig idee hoe snel dit werkt? Heb ook bepanthen en creme van weleda gebruikt ook geen resultaat. Als dit niet werkt dan maar naar de huisarts. Zijn er meer moeders die dit herkennen. Ik verschoon ook heel vaak en heb een tijdje de billendoekjes niet gebruikt maar gewoon water en goed droog maken, maar helaas het blijft!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat het niet meer weggaat duidt naar alle waarschijnlijkheid op een schimmel, die hadden we hier ook. Hier duurde het 2-3 weken voor de antischimmelcreme hielp. Ik ben wel eerst bij de HA geweest en die zei, ik kan je wel iets voorschrijven, maar koop maar gewoon die van het Kruidvat huismerk, die is hetzelfde en een stuk goedkoper ;). Heb 2 keer per dag gesmeerd en ook als het weg is nog even blijven smeren zodat het niet meteen weer terugkomt. Maar het duurt wel even voor je verschil kan zien.

3. sonja17

sonja17 Actief lid

Feb 14, 2009
    155
    0
    0
    oke ik had natuurlijk gehoopt dat je na een dag wel wat resultaat zou zien, dus ik moet geduld hebben. Hoe heet die creme die jij had gebruikt? Ik ga zowieso wel even naar de huisarts morgen, ik heb het idee dat het ook in haar mond zit, ze wil nu nl niets meer eten.

4. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Miconazolcreme is voor een schimmelinfectie.. Je moet het als de klachten over zijn ook nog een paar dagen smeren om ervoor te zorgen dat alle sporen gedood worden. Ik zou het nog even aankijken en als je binnen 3 dagen geen effect ziet de huisarts ff bezoeken. Ook consequent smeren is van groot belang hierbij!!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het duurde hier ook wel een paar dagen voordat we verbetering zagen met de anti-schimmelcreme (door de HA voorschreven iets). En een week of 3 voordat alles weg was..

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn dochtertje had iets soortgelijks, alleen was het volgens de kinderarts geen luieruitslag. Het komt hier waarschijnlijk van ander eten (het begon ook ongeveer toen ik met groente en fruit begon), waardoor de ontlasting wat zuurder wordt, zeg maar. De huid moet er wennen. Ik smeer nu elke keer een dun laagje sudocreme erop, dat helpt wel iets.

Liefs

7. sonja17

sonja17 Actief lid

Feb 14, 2009
    155
    0
    0
    het was idd een schimmel, en het kon wel 1,5 wk duren voordat je effect had zei de ha. Maar ik zie nu wel al wat verbetering.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook Miconazol ;)

Tip: Deze tubes zijn na opening lang houdbaar. In tegenstelling tot sommige andere cremes die maar 1 maand houdbaar zijn. Ook handig om te weten ;) Of als je zelf last van een schimmeltje krijgt ofzo.

Share This Page