Na 8 maanden is het zover: de dames hebben voor het eerst luieruitslag en wel allebei tegelijk...gelukkig is er nog niks kapot, maar de billen zijn wel rood met bultjes erop. Ik vermoed dat het van de tandjes komt aamgezien ze sinds 2-3 weken allebei 1 tandje hebben. Nou ja; het puntje is door bij de een, de ander heeft een streepje door + ze zijn niet te genieten op het moment. Maar wat smeren jullie hierop? Ik heb sudocreme, vaseline en vaselinecreme en bepanten in huis.
Ik smeer sudocreme, geweldig spul. Als het een klein beetje rood is doe ik het er al op, gewoon heel dun. Het gaat er toch snel weer af met al dat geplas en gepoep Ook in de liezen doe ik het nog wel eens aangezien daar de rolletjes altijd tegen elkaar zitten..
Mijn dochter had er vorige week ook last van. ik heb eerst een laagje sudocreme gedaan en daar maizena op getrooid (dan blijft het wat beterplakken) was binnen 2 dagen helemaal weg
Wij gebruikten toen de billetjescreme van Weleda. Werkte prima, uitslag was snel verdwenen, binnen 1 of 2 dagen geloof ik. Al zou ik wel opletten of het echte de reguliere luieruitslag is. Ik dacht laatst dat dochterlief weer een uitslag had, dus begon braaf met het sudocreme en zinkzalf. Bleek het een schimmeltje te zijn dat een heel andere creme nodig heeft voor de behandeling. Maar het leek enorm op gewone uitslag! Rode bultjes etc.
Hier werken sudocrem en weleda billenbalsem altijd erg goed! Bepanthen werkt hier niet bij luieruitslag, maar bv wel weer uitstekend op schrale wangetjes (ook door doorkomende tandjes).
Bedankt voor all reacties! Heb vandaag de sudocreme geprobeerd en het wordt gelukkig al minder. De maizena zal ik ook onthouden voor de volgende keer of als het toch weer erger wordt.