Yeah het kruipen is begonnen! En nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinds gisteren heeft Dylan ontdekt dat hij naar voren kan gaan als hij op zijn buik ligt.
    Het is heel grappig om te zien. Hij doet het nog niet op zijn knieën maar hij probeert het soms wel dus dat zal ook niet meer lang duren.
    Hij trekt zich nu al kreunend en zuchtend via zijn handjes naar voren en probeert zich af te zetten via zijn voetjes.
    Het lijkt wel een mannetje van 90 jaar met dat gekreun en gehijg :D maar vanaf nu zal hij per keer wel een jaartje "jonger" worden haha. Het gaat al beter sinds gisteren.

Ik ben er wel blij mee dat hij wat later is want een kind van 11 maanden begrijpt meer dan een kindje van 8 maanden.

Maar wat nu? Onmiddellijk beginnen met opvoeden?
    Onmiddellijk weghalen als hij in een hoekje komt waar hij niet mag?
    Wat kan een kindje van 11 maanden begrijpen?

Soms denk ik dat hij veel begrijpt maar doet alsof hij het niet snapt.

Als hij bijvoorbeeld zijn brood opzettelijk uitspuugd en ik zie dat en zeg dan dat het niet mag en ik geef hem een nieuw stukje dan opent hij zijn mondje weer heel lief en schattig, brood in het mondje en dan kijkt hij de andere kant uit zodat ik zijn gezichtje niet zie en dan spuugt hij het weer stiekem uit haha. Ipv gewoon "nee" te schudden haha

Dus hij begrijpt denk ik wel genoeg.

Daarstraks zei ik dat hij niet aan de box mocht zitten en toen begon hij heeeeeel erg zielig te huilen. Dat pruillipje! Echt om verliefd op te worden haha.
    Zou hij me dan begrijpen dat het niet mag of niet?

Ik vind zoiets moeilijk. Hij is heel rustig, soms te rustig en nu hij dan eindelijk iets ontdekt weet ik niet zo goed als ik hem maar wat moet laat rommelen of hem moet weghalen waar hij eigenlijk niet mag zijn.
    Ik wil hem niet onzeker maken maar ik wil hem ook geen dingen laten doen die hij over een maand of 5 als hij groter en sterker is niet meer mag.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij is best onzeker, iets te braafjes enz,... Daarmee mijn twijfel.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd gevaarlijke dingen weggehaald, en dingen die niet gevaarlijk waren maar bv wel kapot konden laten staan (tot op zekere hoogte natuurlijk, dingen als laptop heb ik wel altijd buiten bereik gelegd, maar de dvd-speler bleef lekker staan waar hij stond); daarbij dus telkens zeggen dat ze er niet aan mag komen en afleiden met iets anders

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    jaa nu begint het echte opvoeden!!:D
    mijn zoontje begon met kruipen toen hij 6 maanden was en wij zijn meteen begonnen met dingen aanleren zeg maar. de dvd speler en kastje van de ziggo mag hij niet aankomen maar staat wel op kruiphoogte zeg maar. ik denk wel 100 x moeten zeggen maar nu komt hij er al maanden niet meer aan. behalve als hij in een ondeugende bui is en hij al lacht en ons aankijkt en dan met zn vingertje naar de dvd speler gaat:D hihi

wij hebben ons huis wel een redelijk kind proef gemaakt omdat ik niet de hele dag nee wil roepen en hem overal weg wil houden. dus plant op de grond naar boven verhuist, salon tafel leeg, behalve bierviltjes waar hij mee mag spelen en krantenbak weg.

als je nu dingen gaat toestaan en over een paar maanden wil verbieden krijg je het dan denk ik moeilijk...

succes! ik vond dit een erg leuke fase!:D

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinds gisteren slaapt hij ineens heel goed overdag haha.
    Dus misschien begint nu het echte opvoeden wat heel vermoeiend kan zijn maar ook lange slaapjes waardoor je even kan bijkomen haha.

Maar hij kan zoooo zielig kijken, dan krijgt hij overal rimpeltjes haha.
    Langs de ene kant denk ik dat hij me wel begrijpt maar als hij op zijn zieligst doet dan twijfel ik toch.

Terwijl ik het heel rustig zeg, helemaal niet boos en hem gewoon heel speels weghaal haha.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Glas enz,...gaan we ook weghalen. Laptops zien we nog wel. Tot nu toe is die hoek nooit interessant geweest maar die zouden we gemakkelijk kunnen afzetten door een speelgoedbak ervoor te plaatsen.
    Hout van de kachel? Afleren of weghalen? Geen idee. Is denk ik niet gevaarlijk maar hij kan wel een splintertje ervan krijgen

7. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Wat goed van Dylan! Ik denk dat je hem misschien best aan kan leren waar hij niet aan mag zitten gezien zijn karakter. Maar ookal lijkt het vaak alsof die ukkies ons snappen gezien hun reactie, er echt wat mee doen is vaak een stap te ver hoor. Zo ver gaat hun redenatie echt nog niet, ookal lijkt het soms op uitproberen. Wij hebben nogal een actieve die nergens bang voor is dus hier staat bijna alles hoog. Lekker Jan de Bouvrie style de komende tijd. Scheelt een hoop gedoe en het opvoeden komt echt nog wel als ze iets meer begrijpen. Maar dat is mijn mening/ervaring!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb altijd gezegd dat hij nooit ergens aan gaat zitten waar hij niet aan mag. Maar ik heb ook altijd gezegd dat hij noooooooit gaat kruipen en zie nu :D hij trekt zich cm per cm al hijgend en kreunend vooruit :D

Is dat het geen wat ze tijgeren noemen?

Nu is het nog gemakkelijk, moet alleen maar om de 5 minuten zijn broek in zijn sokjes te duwen want hij gaat telkens naar de tegels, schuift denk ik gemakkelijker maar hij duwt zich altijd af met zijn linkervoetje en dan heeft hij altijd 1 bloot beentje, lijkt me nogal koud :)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben een filmpje aan het uploaden op youtube van gisteren.
    Ik ben zoooo trots. Hij gaat in het filmpje maar 2cm vooruit maar je ziet het hem toch proberen. Tegen 19u was hij er al veel beter in maar de camera van mijn gsm is niet meer goed.

Op mijn youtube kan je nog een ander filmpje zien, van een maand geleden. Zoek het balletje. Ik denk dat als je dat kan je als baby toch wel een beetje vooruit kan denken of niet?

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier vanaf 5.5 kruipen en 6.5 optrekken.
    Nu 8.5 loopt ze langs en vind je haar soms in wc te roeren ;) of hondenbrokjes opeten.
    Ze snapt nu echt. Als ik zie haar kruipen naar bakjes roep ik haar ze kijkt op lacht en gaat verder. Als ik zeg nee gaat ze steeds omkijkend en lachend. Ze lokt reactie uit.
    Ze zit ook te eten dan gooit ze eten naar hondje. Ze kijkt aandachtig naar reactie. Maar luistert zoiezo niet hihi lacht alleen.

Ik heb zoiets van ik laat haar nu nog even zelf grenzen bepalen.
    Is hier babyproef huis ze mag alles wat mij betreft.
    Enige wat niet mag is met blokken op tv slaan, eten gooien en hond bakjes omgooien. Maar dan zeg ik "nee" en haal het weg gewoon.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    haha leuk filmpje!
    en ja dit is tijgeren jaa!
    bereid je maar voor, komende dagen/weken zal hij wel grotere afstanden gaan afleggen en ben je hem ineens kwijt en kan je op t geluid af haha
    misschien kan je sokjes met noppen voor hem halen, dan heeft ie meer grip op de grond, kan ie nog sneller;)
    bij de wibra/zeeman heb je goedkope!

je hout van de kachel zou ik laten staan, moet hij leren want dat staat er gewoon altijd toch?

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier merk ik dat ze leuk vind dingen waar ze mogelijk bij kan dus kleding op bed of oordopjes op vensterbank. Boeken etc.

Geef heb eigen plankje en mandje dan gaat hij daar zelf boekjes uitkiezen en speelgoed.
    Hier brandhout en openhaard staat gewoon interesseert haar niet.
    Snoeren interesseren wel dus hebben we alkes weggewerkt nog eerder. Verder tja lastig als ik bij iemand op bezoek ben zonder kids dan is echt oppassen. Maar thuis is echt praktisch niks op grond of in haar bereik.
    In douche hebben we ook niets op de grond staan.

Hier wat ze echt leuk vind in iphone en afstandsbediening als ze ziet doet ze echt om die te krijgen in haar handen...

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou dat is al bijna kruipen hoor! Die van ons begint nu te tijgeren, maar die kont gaat echt niet de lucht in, bij die van jullie al wel hoor! Zal snel gaan nu vermoed ik, hij heeft het al flink door :)
    Over 2 weken kan je vast een filmpje op youtube zetten waarop hij kruipend door je kamer gaat! Leuk hoor :)
    Wij laten alles zoveel mogelijk staan, zeker de dingen die niet gevaarlijk zijn. Hout van de kachel laten wij staan, oud papier bak wat op de grond staat ook. Ze zal toch ook dingetjes moeten leren.
    Momenteel vind ze de schommelstoel heel interessant, maar dat vind ik soms nog wat eng, want dan doet ze die kleine vingertjes er onder een gaat wiebelen met de stoel (en dan daarna krijsen omdat dat natuurlijk zeer doet) maar mijn man vind dat ze dat ook alleen leert als ze merkt dat het zeer doet en je dat dus beter niet kan doen. Nu heeft ze dat 2 keer gedaan en nu is de lol er vanaf en gaat ze wel naar de stoel toe maar leunt ze er alleen maar tegen aan.

14. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoon van 7maand kruipt hier ook ( tijgerend en op handen en knieen ) de kamer rond en hij heeft dondersgoed door dat hij niet met het etensbakje van onze poes mag spelen.. maar maakt zo leuk geluid dat we het toch doen ;) En als ik hem dan weer terug op zijn speelkleed leg begint hij te jammeren en kruipt weer terug en dat alles met een lachend gezichtje dus ja ik ben van mening dat een 11maand oude baby je zeker begrijpt!

15. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ze begrijpen het al wel in de zin van, als ik dit doe dat mama dat. Waarschijnlijk snappen ze ook dat jij iets niet leuk vindt. Maar dat betekent nog niet dat ze daarom hun eigen gedrag kunnen remmen. Dat is meer wat ik bedoel. Dom zijn ze iig niet! :D

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Die van ons is morgen precies één, maar die snapt toch nog niet zoveel. Als ik nee zeg, schud die zijn hoofd maar daar blijft het bij.
    Hij zit ook niet zoveel aan dingen waar hij niet aan mag komen. Redelijk babyproof huis. Kerstboom heeft die nog niet ontdekt, terwijl ik al voorzag dat die om zou liggen.
    Maar goed, de afstandbediening is super interessant, maar krijgt die niet.
    Probeert die wel. Maar leg ik weg en dan is het klaar.

Begin gewoon te twijfelen of die niet te braaf is :)

17. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Mijn moeder heeft nooit iets voor ons weggelegd, omhooggezet, derusloten of iets dergelijks. ook geen deurklinken omhoog enz. Alleen de echt gevaarlijke dingen zoals flessen schoonmaakmiddel en messen en dingen die echt een bedreiging zouden kunnen zijn, zette ze weg of buiten handbereik.
    Ik weet niet hoe mijn moeder dit deed? (ik verwacht ons gewoon een keer iets kapot laten maken in de hoop dat we het leerde dat dat niet goed was??)

Maar als we bij andere mensen op bezoek waren dan hoefde ze ons ook niet heel de tijd in de gaten te houden, want wij wisten dat we er niet aan mochte komen enz. Aldus mijn moeder...

Pas heb ik nog een foto gezien dat ik aan een laag krukje sta waar planten, theelichtjes end. opstonden ;) en daar was ik 1 jaar en 1 maand.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja alles wegleggen gaan we ook niet doen, wilt vriend ook niet en hij heeft ook gelijk erin. Alleen de echte gevaarlijke dingen. We willen ook geen kindje wat de boel bij anderen gaat afbreken dus dat moeten we hem thuis aanleren.

Ik heb hem nu verplicht tot rusten gelegd in de box, hij blijft netjes liggen.
    Hij was nu al helemaal kapot van zijn gekruip/getijger haha. Dat is zo grappig om te zien.
    Het leek wel alsof hij rustig wilde spelen maar zijn lichaampje maar voorruit wilde blijven gaan :D dus nu even in de box relaxen :)

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ah Sydneys wat een leuk filmpje!
    Dit is echt net hetzelfde als ons dochtertje. Ze kan sinds een paar dagen ook tijgeren.
    En tussendoor legt ze dan ook altijd even haar hoofdje op de grond :D
    Het gaat ook snel beter, de eerste dag geraakte ze maar een paar cm vooruit, nu ligt ze in een paar seconden een meter verder!

Ik denk dat ons kleintje nog helemaal niets begrijpt. Als we NEE zeggen, begint ze gewoon heel hard te lachen. Als ze ergens aan zit wat gevaarlijk is, dan neem ik haar op, en leg haar terug bij haar speelgoed.

Deel Deze Pagina