luieruitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door MamaLe, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hoi allemaal,

Onze dochter van bijna 10 maanden heeft bijna nooit luieruitslag behalve als ze met tandjes bezig is. Dan meestal alleen wat rood en niet kapot oid. Nu heeft ze echter al zeker 4-5 dagen heel veel last van luieruitslag. Zie ook weer tandjes aankomen (hoektanden) maar de huid is nu ook kapot. Heb al wat dingen geprobeerd, sudocreme, sinds gisteren maïzena omdat sudocreme niet hecht op de vochtige plekjes. Gisteren lekker in de blote kont buiten laten spelen.
    Wie O wie heeft de tip.

Oja, gebruik pampers, laatst een keertje kruidvat geprobeerd maar hier kreeg ze direct rode billen van dus na 2-3 dagen weer overgestapt naar pampers en toen was het direct weer weg.

Dank jullie wel alvast!

2. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Zarqa billenspray. Geen gehannes met smeren, dan kan je ook afblijven van de pijnlijke plekjes, en werkt hier perfect! Wij gebruiken het preventief bij minimaal 1 luierverwisseling per dag, dochter heeft nog nooit uitslag gehad. Soms is het iets rood en hier en daar een bultje. Dan doe ik het er een keertje extra op en het is alweer over!

3. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Weleda billencreme is ook goed, die gebruik ik als ik minder lui ben. Maar vind ik met warm weer niet zo'n lekker idee. Spraytje zit denk ik lekkerder dan plakcreme in de warmte..

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dank je wel. Weleda heb ik nog liggen. Nog niet geprobeerd omdat ik de zalf voor droge huid enkele weken heb geprobeerd en die helemaal niets deed maar eens zien of de billen crème wel werkt. Zarqa moet ik even voor naar stad, heb daar inderdaad wel crème voor baby's van en die is heel erg fijn!

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bepanthen is hiet hét middel tegen luieruitslag

Deel Deze Pagina