Baby 6 maanden nog steeds krampjes en niet doorslapen?????!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marieke889, Feb 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke889

Marieke889 Nieuw lid

Feb 23, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Ik ben radeloos, maar dan ook echt radeloos.
    Ons ventje is volgende week 6 maanden, en heeft nog steeds hevige buikkrampen. Hij slaapt erg slecht en zit elke avond bij ons beneden want laten huilen is ook geen optie met onze peuter van 2 die overal wakker van word.

Daan is toen hij een paar weken oud was opgenomen in het ziekenhuis want het was gelijk bij de geboorte al mis.
    De eerste nacht was hij al aan het krijsen en zag je dat hij last had van zijn buikje
    Van borstvoeding overgestapt op flesvoeding want men dacht dat het daar aan lag.
    Van nutrilon standaard overgestapt op nutrilon pepti want waarschijnlijk heeft hij koemelk allergie.
    Nu al die tijd verder, schieten we er nog steeds niks mee op.
    Daan is nog steeds onrustig en geniet nergens van want hij is de hele dag met zijn krampjes bezig.
    Bijvoeding krijgt hij nog niet want we zijn ontzettend bang dat het nog erger word?!

We zijn allemaal erg moe en kunnen niks meer hebben.
    Iemand die zich hier in kan vinden?

Liefs Marieke

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Weet je echt zeker dat het alleen buikkrampen zijn?

Zou hij last kunnen hebben van maagzuur/reflux?

Je zegt dat hij waarschijnlijk kma heeft. Is dat goed getest?
    En oortjes gecheckt?

3. Marieke889

Marieke889 Nieuw lid

Feb 23, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    We denken zelf geen koemelkallergie want het is nog hetzelfde als dat het was en hij gebruikt de voeding nu drie maanden.

Tegen reflux heeft hij ook al middeltjes gehad werd het ook niet beter van.

Ik weet zeker dat het zijn buikje is, je hoort zijn buik heel goed als hij last heeft en er zit ontzettend veel lucht in z'n buik.

Verder is hij een aantal keren onderzocht in verschillende ziekenhuizen, ze kijken allemaal even naar zijn buikje en tikken er wat op maar geen van allen heeft iets ontdekt.

De conclusie is nu dat het door ons komt en dat wij te veel stressen.
    Het CB wou onze Daan al in een pleeggezin hebben om ons te ''ontlasten''.
    Maar geen denken aan.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik heb verder niet echt tips denk ik..
    Maar ik snap dat jullie allemaal moe zijn!

Kun je proberen om kleinere flesjes aan te bieden?? Misschien worden de krampjes dan minder? Ik weet het niet maar probeer met je mee te denken!

Wat een raar CB zeg!! Raar dat ze zo iets zeggen

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Een pleeggezin....serieus?

Wellicht dat je zoon baadt kan hebben bij probiotica door zijn fles. Het is het proberen waard. Je hebt speciale probiotica voor babies. Bij mijn zoon hielp het fantastisch.

Wat een lastige situatie zeg. Hopelijk komt er snel verbetering.

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Hier ook een meisje met zeer gevoelige darmen. Nu bijna 6,5 maand, maar elke wijziging van bijvoeding is het echt ellende..

Je geeft nu pepti? Die kan gewoon nog niet sterk genoeg zijn. Je hebt ook nog nutramigen, hierin zijn de melkdeeltjes nog verder verknipt. ook dit was voor mijn dochter nog niet sterk genoeg en nu zitten we aan de neocate. dit is melk oo basis van aminozuren. dit gaat goed. Zou dus toch een andere voeding proberen.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Ik denk dat de pepti niet genoeg koemelk vrij is

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier sluit ik me bij aan. Pepti hielp hier ook niet. Pas bij Nutramigen volledig krampvrij.
    Ik vind het echt als kma klinken hoor. Zo lang buikkrampen hoort niet. En zeker omdat jullie nog enkel Pepti hebben geprobeerd vind ik het heel aannemelijk.

Overigens, wat een belachelijk voorstel van het cb. Bah! Heel goed dat jullie dat niet eens overwegen.

Verder veel sterkte. Ik ken de radeloosheid...

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Heeft hij last na een voeding of eigenlijk de hele dag door?
    Heeft pepti in eerste instantie wel wat verlichting gebracht of helemaal niet?
    Je zou nutramigen nog kunnen proberen maar als pepti helemaal niet heeft geholpen Is koemelkallergie denk ik niet het probleem.
    Wat het cb betreft: een pleeggezin Is natuurlijk idioot, maar op zich Is het wel mogelijk dat zijn gedrag versterkt wordt omdat jullie er doorheen zitten. Jullie verwachten problemen en zijn dus gespannen, dat pikt hij op en daardoor gaat hij meer huilen. Let wel, ik bedoel echt niet dat er niks met hem aan de hand Is en dat het aan jullie ligt! Maar jullie begrijpelijke stress slaat ook op hem over.
    Kan hij eens een dagje naar oma of zo om te kijken hoe dat gaat?
    Waar ik ook wel goede dingen over hoor Is babymassage, dat kan hem misschien wat rust geven.

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik denk toch ook dat je naar zwaardere dieetvoeding moet overstappen. Is dat nooit besproken geweest met de arts?

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Soms helpt pepti nauwelijks of niet zichtbaar en is het juist wel kea. Soms wil het niets zeggen als pepti niets doet.

Ts, als eerste zou ik absoluut sterkere dieetvoeding, nutramigen lgg of zelfs koemelk vrij, gaan proberen.

Je geeft aan medicatie bij reflux te hebben geprobeerd.
    Welke?
    Hoeveel?
    Hoelang?

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier hielp bijvoeden juist heel goed tegen de krampjes, mijn meisje huilde zo'n 2,5/3uur per dag door krampjes en toen pas met 5mnd gaan bijvoeden, ik was ook bang dat het erger zou worden, maar het verdween juist! Van broccoli kreeg ze de eerste 2x wel kramp. Ze had ook altijd erg dunne poep, wel 4 tot 8x per dag, met het bijvoeden werd dat ook beter, nog 1 a 2x per dag en veel stevigere poep.
    Succes er mee! Het is zwaar, een baby met zoveel pijn.. mijn meisje wilde ook nooit in de box ofzo, alleen bij mij zitten (of papa) en in de draagzak slapen.. Dat laatste is nog steeds haar enige middag-slaapjes-plek, maar in de box leert ze zichzelf nu beter en beter te vermaken.

13. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

Dec 9, 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Oei wat een nare situatie.... snap dat je er door heen zit...

Mag ik vragen hoeveel flesvoeding hij nu heeft? ook qua schema?
    En poept hij wel of niet?
    Slaapt hij goed?
    Wanneer huilt hij? Na de voeding? en hoe lang?

Zomaar ff een paar vragen om met je mee te denken en helder te krijgen wat 'tkip en wat t ei zou kunnen zijn...

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Wat een belachelijk advies van het CB.

Heel logisch dat jullie hier van stressen want je wilt dat het goed gaat met je kindje.
    Het zegt juist iets heel goede over jullie als ouders.
    Ik heb geen ervaring met buikkrampjes.
    Maar ik wens jullie heel veel sterkte.

15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Dit! Bij onze zoon is Nutramigen gelukkig afdoende, maar de ha gaf indd aan dat Pepti nog iets zwaarder voor de darmpjes is.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier werkte alleen Nutramigen AA (volledig op basis van aminozuren, net zoals Neocate), als dat niet werkt, is het geen kma. Ik zou dat echt proberen, was hier de oplossing voor alle klachten.

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Precies soms werkt pepti niet afdoende was bij mijn dochtertje ook zo. Ze zit nu op de nutramigen aa en dit gaat super..
    Wellicht het proberen waard!

18. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Er is nu ook geitenmelk als flesvoeding. Misschien is dat een optie. Dan heb je zeker weten geen KM in de voeding. Die is juist ontwikkeld en mensen met een KMA kunnen wel geiten en schapenmelk drinken.

Verder misschien toch met bijvoeding beginnen? Hier zijn de buikrampen fors minder geworden na starten met extra voeding en vooral andere voeding.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mensen met koemelkeiwitallergie kan je beter geen melk geven van geiten/schapen etc. De eiwitten lijken namelijk erg veel op die van koemelk en dan ontstaat er een kruisallergie.
    Ook sojamelk, amandelmelk, etc worden afgeraden ivm kruisallergien.

Het is ontwikkeld omdat sommige het beter vinden dan koemelk, niet voor babys met kea.
    Voor babys met kea zijn er speciale kunstvoedingen ontwikkeld en daarom zal elke (reguliere) arts bij vermoeden van kea ook deze voorschrijven/adviseren en dus geen geitenmelk.

20. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Geitenmelk is géén optie bij kma. De eiwitten lijken te hard op koemelkeiwitten, waardoor de kans groter is dat daar ook op gereageerd wordt.

Share This Page