FF een paar vraagjes, sinds een paar dagen heeft ons kereltje waterpokken. Hij is er best onrustig door en heeft me vlagen lichte verhoging (38.5). Een aantal pokjes zijn al in aan t drogen, sommige zijn nog in ontwikkeling. Nu krijst ons kereltje er ook regelmatig bij en dat (en ook t huilen) klinkt erg schor. Weten jullie iets wat ik daar aan kan doen? Verder voel ik achter z'n oortjes ook dikke bulten zitten en die zien er niet uit als waterpokken, weten jullie of opgezette klieren ook een symptoom van waterpokken is of dat ik hierover toch de HA moet bellen? Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom, want ons kereltje ziet er zo zielig uit....
Wat sneu!Voor de plekjes zelf zou ik bij de apotheek eens vragen naar Calendula, ik vind dat een wondermiddel, weet alleen niet of je dat bij de kleintjes mag gebruiken. Die bobbels achter zijn oren zouden zijn klieren kunnen zijn, die zijn natuurlijk volop aan herk om de pokken te bestrijden!Zou even bellen met de HA om het zeker te weten. Liefs Emma, en beterschap!
Agossie! Nog maar 4 maanden oud... Mijn dochter heeft het zelfs nog niet gehad en zij is ruim 2! Nee, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!
Teun heeft het ook met 5 mnd gehad....op zijn billen smeerde we sudocrem lekker dik dit droogd de blaasjes in en de luier zit er om dus dat gaat lekker....de rest van zijn lichaam dat spul van VSM om te deppen en koelgel van de apotheek.....zo zijn wij de dagen van jeuk doorgekomen. en voor de nacht gaven we hem gewoon een zetpil..sliep hij lekker en wij ook. sterkte zodra alle blaasjes over zijn is de meeste jeuk weer voorbij...alleen het duurd een tijd voordat echt alles weg is hoor als de korstjes verdwenen zijn blijf je nog een tijd de rode plekjes zien...we zien nu nog een paar putjes bij Teun....waarschijnlijk blijven die