Ons dochter had gisterenavond al een heel klein beetje luieruitslag, maar vanmiddag was het veel erger geworden, helemaal rood en ook al een beetje open? Maar hoe komt dat dat het opeens zo snel achteruit gaat... Z heeft wel last van haar tandjes, maar ze heeft er nog nooit last van gehad. Hoe kan ik het het beste verzorgen?
Na het schoonmaken goed droogdeppen, insmeren met Sudocrem of Bepanthen creme. En wij hebben pas gemerkt dat het ook nog wel scheelt welk merk luiers je gebruikt, van de huismerkluiers van de supermarkt krijgt Daan veel meer luieruitslag dan van een merk als Pampers. Dus nu draagt hij overdag huismerk en 's nachts een Pampertje. Groetjes, Wendy
hier ook opeens mega uitslag en net nu we in Denemarken op vakantie zijn. Heb ook sudocreme gesmeert maar heb gelezen dat dit heel erg kan bijten. Ik smeer er nu een dikke laag zinkzalf op en daar overheen een laag maizena. Ook maak ik zijn bips niet schoon met doekjes maar zet ik hem met zijn bips in de wasbak met water. Luc heeft hierbij ook nog diarree dus dit doe ik zo 10 keer per dag.
Een laagje poeder van zwitsal erover, zo blijven zijn billetjes droog. Ook in zijn liesjes, daar wil het ook nog wel eens een beetje rood worden.
goed in blijven smeren met bepathen niet met sudocreme want dit kan inderdaad bijten. extra vaak de luier verschonen en geen doekjes gebruiken maar een washandje of bakje water.
hier ook weer uitslag. dévana ligt ook weer helemaal open. ik zelf gebruik balneum creme. vindt ik zelf heel erg goed. je ziet het echt verdwijnen na ieder verschoning.
Heel belangrijk is ook om te zorgen dat de billetjes GOED droog zijn voor je er creme opdoet en al helemaal voordat je de luier omdoet. Blazen, met een boekje wapperen of de fohn (op de laagste stand) erop!
Ik maakte haar billen schoon met een natte washandje of ff met haar billen onder de douche. Daarna goed afdrogen, blies er gewoon op. En daarna maizena opstrooien binnen 2 dagen was het helemaal weg. Sudocreme houdt het toch juist alleen maar vochtig?!
@Majel24: Misschien niet zo handig nu hij zo aan de diareee is (arme vent, net op vakantie dan ook nog!) maar anders is het goed om je kindje gewoon eventjes met de billen bloot te laten liggen. Elian had er vandaag ook wat last van. Ik gebruik hier in Zweden inotyol en dat werkt als een trein. Bepanthen is hier ook verkrijgbaar dus ik vermoed dat als je naar de apotheek in Denemarken gaat en je vraagt om inotyol of bepanthen ze je wel kunnen helpen.
Ja met de billen bloot is ook super goed! @Bibiche: van sudocreme moet je een heeeel dun laagje aanbrengen, de huid moet nl wel kunnen ademen. Je zou voor snachts wel even een wat dikkere laag aan kunnen brengen zodat de ontlasting niet in aanraking komt met de billen.
Hebben we ook gedaan maar dat vond ie niet echt een succes. Gelukkig is de diarree nu over en zijn billen zijn ook weer dicht. Uitslag is nog niet helemaal weg maar het was ook echt helemaal open. De hypoallergene zinkzalf heeft wonderen gedaan samen met de maisena. Had ook bepanthen bij me maar kreeg het er niet op gesmeerd omdat er maar vocht uit bleef komen.
Mijn oudste heeft dat ook een keer gehad en dat bleek spruw te zijn. Dat kan ook op latere leeftijd voorkomen. Bij jullie hoeft dat niet hetzelfde te zijn, maar als je kindje ook wat hangerig/huilerig is dan zou je voor de zekerheid even de binnenkant van het mondje kunnen checken op spruw. Als dat het geval is dan is het sneller weg met een spulletje van de apotheek wat je in de mond moet smeren, want dan ben je nu alleen de uitslag aan het behandelen en niet de oorzaak. Misschien maar hopen dat het wel spruw is, dan is de uitslag snel weg als je de spruw behandeld
Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme Sudocreme en nog eens Sudocreme en wees er vooral niet te zuinig mee Marit heeft 2.5 week aan de dunne gezeten ivm doorkomst van een kies (nu nog last van) en heeft regelmatig haar billen ervan kapot gehad...Maar vol houden met de Sudocreme, en geen luierdoekjes gebruiken maar washandje met lauwater, en het verdween als sneeuw voor de zon...succes!