De lezeressen van 'Oei, ik groei' weten meteen waar ik het over heb: de groeisprongetjes. Voor de nietlezeressen: elke baby heeft na een aantal weken weer een hangerige bui waarna ze weer iets nieuws leren. Mijn zoontje is nu 20 weken en deze keer merk ik voor het eerst iets van een sprongetje: hangerig, slecht in slaap komen, korter slapen, steeds bij me willen hangen, dat soort dingen. Maar van zijn eerste sprongetjes heb ik nooit iets vernomen eigenlijk, hoe ik ook speurde. Hoe was dat bij jullie baby's?
Joey reageert op het ene sprongetje heftiger dan het andere sprongetje. Maar o wat ben ik blij met Oei ik groei, al neem ik het niet al te letterlijk!
Ik heb er bij Amy ook nog nooit wat van gemerkt. Heb het boek wel maar vind het bij mij niet echt overeenkomen. Ieder kind is natuurlijk anders.
Merk er weinig van, mocht ze een dag een beetje piepen dan roepen mijn man en ik gelijk SPRONGETJE maar dat komt meer omdat ze echt NOOIT huilt, dus nee, ik merk het niet zo. Nu is ze soms een beetje pieperig, maar kan ook haar BMR prik zijn die ze dinsdag gehad heeft.
hier merk ik het altijd wanneer het weer zo ver is. vooral de laatste sprongentje duurde erg lang denk wel 2wk. eerder wakker, hangerig, alleen bij mama willen zijn, mopperen, veel slapen en veel huilen. wat ze ervan heeft geleert, ze kan kruipen haha en eindelijk ook mama zeggen ipv alleen papa. ook groeit ze in die piriode ook harder dan anders en dat zie zelfs ik terwijl ik heel de dag zie haha
bij mijn eerste nooit wat van gemerkt bij mijn tweede ook niet tot een week geleden ofzo kan ineens af en toe gaan mopperen wat hij nooit deed en noem dat dan maar even een sprongetje geen idee of het dat is hij is wel aan het staan en lopen langs de tafel dus wie loopt hij binnenkort met wat ze zeggen dat ze na zo'n sprongetje iets nieuws kunnen
Oja elke sprong is hier merkbaar voorbij gegaan. De laatste was het heftigst, toen is Demi wel ruim 14 dagen echt ontroostbaar geweest, niets was goed behalve wandelen met haar in de buggy of op mn arm.
Ik merk het altijd wel, mopperen, meer slapen of juist minder slapen, minder willen eten. Ze reageert dan anders dan anders. Ze is normaal heel gemoedelijk en gelijkmatig van aard. Maar in een sprongetje is ze veel wisselvalliger in haar buien. Ze zit er nu weer in en is heel druk bezig met steeds van lig naar zit te gaan en dingen om haar heen te pakken die verder weg liggen. Wordt soms ook echt boos en gefrustreerd als het niet lukt of als we iets van haar afpakken. We zullen zien wat deze sprong brengt.
Hier merken we het wel. Met sprongetjes babbelt ze ongelofelijk veel, echt abnormaal, kletsen, gillen, veel meer dan anders. En het flesweigeren. Ik heb net ene half uur geleden oei ik groei er maar weer eens bijgepakt,omdat ze vandaag de hele dag de halve fles laat staan en als een gek aan het kletsen is. Ik weet het al, duidelijk, de 26 weken sprong komt eraan....
Nou ik wist echt niets van sprongetjes enzo maar opeens was me dat babietje vervelend! Echt, huilen, niet willen eten, twee slokjes willen eten, alleen maar gedragen willen worden, heel kleine beetjes slapen... Niet in slaap willen vallen... Dat is nu een week of vier geleden geloof ik. Daarna was ze superlief weer gelukkig! Ik hoop dat ze niet altijd zo merkbaar zijn, ze krijgen er nog al wat voor ze twee jaar zijn geloof ik
Hier gaat ELK sprongetje gepaard met veel drama! Elk sprongetje is een regelrechte hel Hele dag chagerijnig, niks is leuk, alleen beenhangen, negatief aandacht trekken, niet luisteren etc.etc.etc....
Jeetje zeg, dus best wel veel mensen die het wel merken! Volgens mij is Jesse juist z'n sprongetje inmiddels al hoog en breed weer uit... Maar echt nieuwe dingen heb ik nog niet gemerkt. Het lijkt wel oftie een beetje stil staat.
Bij de eerste paar sprongen heb ik niks gemerkt aan Louise maar de laatste paar waren er toch duidelijk hoor! Dan dacht ik jeetje wat is ze vervelend/eet slecht/slaapt slecht/loopt te piepen etc. Dan pakte ik het boek erbij en ja hoor... het klopte precies!
Hier merk(te) ik het ook. Vaak omdat hij hangerig was, en dan vooral bij mij . Slechter slapen, dus meer dromen, eerder wakker, drama met inslapen 's avonds. En opeens heeeeeel veel nieuwe dingen kunnen. Gelukkig duren ze bij Sverre tot nu toe kort, maximaal 1 week. Wat lang genoeg is trouwens.
Ik heb niet bij alle sprongetjes wat gemerkt maar bij de laatste sprongetjes heb ik het echt heel goed gemerkt...
Ik heb het ook wel gemerkt bij het 6 weken sprongetje, en hoe! Een hele week lang erg huilerig, hangerig, niet veel slapen, om niks tevreden... Erg vermoeiend Achteraf bleek ze in die week veel gegroeid te zijn, meer dan normaal! Volgens mij had ze dus groeipijnen! Na die lange helse week was ze weer het lieve engeltje van voorheen. Ik wist dus niet wat ik meemaakte! Het is trouwens ook zo dat die sprongetjes berekend worden vanaf de uitgerekende datum van bevalling. Hier is Louiza 10 dagen te vroeg geboren, maar dus de 6e week sprong wordt dus pas berekend vanaf de dag dat de baby volgens de kalender uitgerekend was.
ik heb van de eerst paar ook echt helemaal niks gemerkt. hij huilde zoiezo nooit maar nou hij heeft volgens mij de 26 weken sprong en die is heel duidelijk te merken alleen maar huilen en gillen niks is goed. alleen maar op schoot springen dat vind hij wel leuk. weinig eten laat elke keer de helft van zijn fles staan dan gaat hij er mee spelen de speen steeds in en uit zijn mond doen maar drinken ho maar . en moeilijk in slaap komen. best vermoeiend. maar hij brabbelt nou de hele dag door het zijn nou hele andere geluidjes dan dat hij deed echt een beetje dadada echt zo leuk om te horen. dan word je gelijk weer blij als je dat hoort. totdat je weer ff weg loopt bij hem dan is het weer gillen . liefs diane
Nee... niet echt superveel van gemerkt tot nu toe. Zowiezo van de eerste sprongen eigenlijk niets tot heel weinig en de laatste sprong, de 19 weken sprong... volgens mij is hij daar een paar dagen wat vervelend van geweest maar achteraf kan dat ook iets anders geweest zijn... Had verhalen hier gelezen over die sprong dus ik was al voorbereid.. maar het viel heel erg mee...