Zwangerschapsyoga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emma2, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hai allemaal,

Ik zit eraan te denken om iets van zwangerschaps-yoga of -zwemmen te gaan doen. Hebben jullie ervaringen hiermee? Wanneer kun je ermee beginnen? En hoe bevalt het? Of doen jullie iets anders om je voor te bereiden op de bevalling? Ik probeer me een beetje te orienteren, maar qua zwangerschapsyoga kan ik hier in de buurt niets vinden (en ik woon in Amsterdam-Osdorp!). Daar verbaas ik me wel over dat er hier niets te vinden is. Iemand nog zoektips?

Groetjes, Emma ;)

2. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zwem iedere week maar niet speciaal zwangerschapszwemmen. Ik ga gewoon als het een beetje rustig is of in het wedstrijdbad baantjes trekken. Ik ben er wel pas mee begonnen toen ik zwanger was, omdat ik niet meer kan hardlopen.
    Verder doe ik zwangerschapsfitness en een zwangerschapscursus, dat zijn bijeenkomsten met een groepje zwangere vrouwen die ongeveer gelijk zijn uitgerekend. Je krijgt dan informatie en wisselt ervaringen uit. En je krijgt ademhalingsoefeningen, bekkenbodemoefeningen, hoe je weeën op moet vangen enz enz.
    Ik zou eens googlen op fysiotherapie praktijken en fitness scholen bij jou in de buurt. De meeste bieden ook zwangerschapscursussen aan. En meestal bij de thuiszorg ook! Of kijk in de gouden gids.
    Succes ;)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik heb yoga gedaan tijdens mijn eeste zwangerschap en ga dat dit keer ook zeker weer doen. Ten eerste was dat rustuurtje echt heerlijk, je krijgt veel info over je zwangerschap en de bevalling en je ontmoet veel andere aanstaande moeders...

Zwangerschapsyoga is niet zweverig, althans, niet waar ik heen ging, ik heb er erg veel aan gehad, tijdens mijn zwangerschap en ook zeker tijdens mijn bevalling die moeilijk verliep....

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik doe nu zw. yoga.
    HEERLIJK!!!! nu al heb ik dingetjes van het ademen geleerd waar ik al veel aan heb.

Nogmaals ik vind het heerlijk om te doen.
    En ik was altijd tegen die zweverigheid van een pufklas of zw. yoga of noem maar op.

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind zwangerschapsyoga ook geweldig leuk! Niets zweverig aan. Je leert er veel nuttige dingen en het is heerlijk rustgevend.

Pim

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ja absoluut, heel anders dan ik had verwacht.
    Alleen als we samen een oefening moeten doen, dan moet je elkaar afwrijven en dan je handen afschudden.
    Daar wordt ik erg lacherig van, dat vind ik persoonlijk een beetje zweverig.
    Maar dat is het enige.

Deel Deze Pagina