reflux komt weer opzetten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje is nu 11 weken. hij had vanaf het begin al wat reflux symptomen en krijgt nu comfort voeding. na 2 dagen zag je al verbetering. 2 weken later toch weer wat klachten en dus extra jbpm toegevoegd. klachten al snel weer weg. nu weer 2 weken verder is zijn voeding nog meer ingedikt, maar heeft hij opeens weer veel last. hij is heel onrustig, slaapt slecht, overstrekt zich steeds, huilt veel en is steeds bellen aan het blazen en kwijlt veel. tijdens het poepen (dunne ontlasting) komt er voeding terug als hij veel perst. ook ruikt hij weer zuur. hij slaapt al schuin, voeden hem rechtop en houden hem zo een tijdje na de fles. Inbakeren is hier rampzalig, is alleen maar gillen, hij slaapt dus veel op zijn buik zonder inbakerzak natuurlijk.
    als ik zijn voeding nog meer indik krijgt hij het niet meer weg. hij heeft er nu al veel moeite mee. Is er nog iets wat ik kan doen of wordt het dan toch weer naar de arts?

hij krijgt nu 6x 135 ml, maar zit er sterk aan te denken om weer terug naar 7 flessen te gaan zodat hij steeds wat vaker kleinere hoeveelheden kan drinken.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij ons is de reflux wat later geconstateerd geweest maar hier hielp het volgende:
    (behalve al hetgeen je al opgenoemd hebt)
    - Andere melk (Enfamil AR = Anti Reflux)
    - Zoveel mogelijk liquide voeding proberen om te zetten naar vaste(re) voeding. Zoals 's morgens een bord pap ipv een fles.
    (Redenering van onze gastroenteroloog: "een fles gevuld met puree loopt niet zo snel over als een fles gevuld met water...:)"
    - Blevit Digest in de melk mengen (of eender welk homeopatisch middeltje voor betere vertering voor babies verkrijgbaar bij de apotheker)
    Hetgeen echt een wondermiddel was was de verandering van melk. Van de ene op de andere dag waren de klachten zo goed als weg.
    Eventueel vragen voor Ranitidine als het echt niet anders kan (maar zou dit proberen te vermijden).

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als hij zo duidelijk last heeft zou ik terug gaan naar de arts. Ons kindje is ook 11 weken oud. We hanteerden de leefregels voor reflux maar hielp te weinig. Ranitidine heeft een wereld van verschil gemaakt. Tevreden kindje dat weer lacht en slaapt!
    Krijgt hier trouwens bv dus heb geen ervaring met alle verschillende soorten kv. Weet we dat er wisselende visies zijn over het gebruik jhbpm. Als hij al zoveel moeite heeft met wegkrijgen zou ik er zeker niet nog meer in doen. Kan hij nog wel goed poepen?

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Lijkt me voor een kindje van 11 weken niet echt handig om een bord pap voor te schotelen. ;)

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Neen, weet het. Daarom dat ik ook zeg dat onze zoon ook wat ouder was. Hier kreeg hij dat bord pap vanaf 4 maanden (glutenvrij weliswaar).

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij poept vrij veel, is ook geen harde poep, eerder wat aan de dunne kant, maar moet wel moeite doen om het eruit te krijgen, is veel aan het persen, wat er weer voor zorgt dat hij gaat spugen. Daarom ben ik altijd heel blij als hij voor de fles al gepoept heeft.

Ik had op aanraden van de ka de comfort voeding genomen omdat hij in het ziekenhuis ook al zoveel spuugde. Flessen gaat sinds gisteravond niet meer leeg, hij valt continu in slaap doordat hij zo moe is. Vannacht door dat hij zo weinig overdag had geslapen dus doorgeslapen en toch zijn fles niet leeg drinken...

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ga je echt niet blindstaren op hoeveel hij eet, zolang hij aankomt is het prima. Als hij pijn heeft, of heel erg hard huilt, vraag om de juiste medicatie bij de KA. Ranitidine, Omeprazole, etc.
    Verder zou ik niet gaan knoeien met jbpm (daar gaan ze nog moeilijker van), maar gewoon bij de comfort voeding blijven of switchen naar een andere AR voeding. De voeding moet gewoon dik zijn. Succes!

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou om medicatie vragen! 6x135 is heel netjes, ik denk niet dat je terug moet gaan naar 90 maar gewoon om medicatie vragen. Wellicht is dit net het zetje.

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier ook een reflux-kindje en de Ranitidine die we voorgeschreven hebben gekregen van de ka heeft hier ook enorm veel verbetering gebracht. Ze slaapt meer, langer en huilt minder. Ik zou dus zeker langs de huisarts gaan, hij/zij mag het ook voorschrijven. Sommige kindjes reageren niet goed op Ranitidine, maar dan zijn er ook nog andere middelen.

Deel Deze Pagina