hoofd omhoog houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelliee, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Mijn dochter van 3 weken houdt nu al sinds een paar dagen haar hoofd zelf omhoog. Ik hoef helemaal niet meer te ondersteunen (al doe ik dat wel voor de zekerheid:)) Ik lees overal dat ze dat pas veel later gaan doen.. Hebben meer baby's dat?:)

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Die van mij hield op dag 1 zijn hoofd al omhoog:$ tot grote verbazing van de kraamhulp. Ondersteunen deed ik inderdaad nog wel gewoon, en was af en toe ook nog wel echt nodig. Inmiddels is hij vier maanden en moet ik van de fysio oefeningen gaan doen om zn nekspieren sterker te maken... ineens helemaal de andere kant op dus!

3. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Dat had ik ook, maar niet zo lang als nu! Ben benieuwd!:)

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bui mij deed ze het ook heel snel. Maar wij lopen ook bij de fysio voor Eem voorkeurshouding omdat ze geboren ia met de vacuum en die vertelde toen dat ze door dat ze reflux heeft en zuch erg overstekte de rugspieren al heel snel heel sterk waren. Maar ik hoef der hoofd amper te ondersteunen

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    viktor was ook al binnen enkele dagen zijn hoofd omhoog houden,
    hij is wel heel vlot in alles is ook al volop aan het oefenen met draaien draait al van rug naar zij.
    en lag met 1 week al boven in bed in plaats van onderin.

dus bereid je maar vast voor....

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    De mijne had ook sterke nekspieren bij de geboorte. Mij is verteld dat dat vaak zo is bij kinderen die vroeg zijn ingedaald, die draaien al weken rond op hun kop. Diezelfde kindjes hebben wat vaker een voorkeurshouding. De mijne lag in het begin in de vorm van een komma, maar dat kwam vanzelf goed. Haar nekspieren zijn inmiddels niet zo sterk meer, wij hebben niet braaf haar iedere dag op haar buik gelegd...

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook al vanaf dag 1, heb haar hoofd eigenlijk nooit hoeven ondersteunen. Als ze op haar buik lag, tilde ze haar hoofd ook altijd moeiteloos op.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht heel goed te ondersteunen, zo sterk was ze in haar nekje. Ze speelt nu ook moeiteloos 3 kwartier op haar buik. Ze draaide met een week of 8 ook van buik naar rug en vrij snel daarna ook andersom.

Maar meid, wat voel je je dan trots he! En ik voelde me de enige moeder met zo'n super baby. Gelukkig heb ik dat gevoel gewoon nog steeds hoor :D (zelfs al weet ik dat er veel meer superbaby's zijn ;))

9. misa

misa Niet meer actief

Hier de eerste keer ook erg snel een sterke baby. Kwam ook erg door de buikligging.
    Maar hoofd recht houden als je ze tegen je aan hebt zijn hele andere spieren dan als ze hun hoofd op buiklig moeten optillen.

10. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier ook een kleintje die vanaf dag 1 al zijn hoofdje op kan tillen als hij op zijn buik ligt. Hij is met meerdere dingen al heel vlot en best een flink kereltje. De tweede dag lag hij ook al omgekeerd in zijn bed:D

Deel Deze Pagina