Ons dochter van 3,10 jaar oud heeft op 14 nov de prik gekregen bij de cb na 4 dagen werd ze ziek 2 dagen toen is ze 3 dagen naar school gegaan daarna werd ze weer ziek een week lang buikpijn,hoofdpijn,verkouden na een week ben ik maar naar de huisarts geweest want het ging maar niet over nu kreeg ze antiboticakuur en moet zeggen sinds afgelopen zondag gaat het goed ze eet en drinkt weer enz maar wat mij nu al een week opvalt dat ze erg met haar linkeroog trekt de ene zegt vermoeitheid en de ander zegt luioog hoewel ze bij het cb 14 nov de ogen zijn getekst die rondjes met opening en dat ging goed alleen de kleine rondjes had ze wat moeite mee maar moest me eigen nog niet zorgen om maken zei het cb ,met de schoolarts gaan ze het ook weer testen wanneer weet ik niet . maar ik maak me wel zorgen erom hoewel ze het niet de hele tijd heeft hoor gewoon met flagen wat zouden jullie doen ?
je kunt altijd via HA naar een oogarts gaan en goed laten checken. bij een luie oog is het belangrijk dat je vroeg bij bent. ze druppelen de ogen en meten. als er niks aan de hand is dan heb je ook geruststelling. wacht lijsten zijn enorm lang bij oogarts dus snel actie nemen. dan kun je pas over 2-3 maanden terecht.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het.hoeft niet.direct ernstig te zijn. zelf had ik als kind een lui oog. niemand zag het, mijn moeder wel. kkk had hereen als ik erg moe was. de huisarts heeft.me doorverwezen naar de oogarts en daarna heb ik een hele tijd een pleister gedragen (nooit erg gevonden en ook niet mee gepest). Een jaar later was het luie oog er niet meer. Als je twijfelt zou ik naar de ha gaan. succes!
Ik zou het toch even laten nakijken. Mijn broertje had een lui oog, kreeg een pleister en na een tijdje was het over, nu nergens meer last van. Ik zelf heb een onopgemerkt lui oog en kan dat oog nu vooral als ik moe ben en op foto's/spiegel er niet bijhouden en kijk dan dus scheel . Heel vervelend!
Mijn dochtertje had dit ook, als ze moe was trok haar rechteroog naar binnen. Via de huisarts naar de oogarts. Nu 3 uurtjes per dag afplakken, ter voorkoming van een luioog. Ze was 1,5 jaar toen het opeens heel erg ging opvallen. De oogarts vroeg of ze vlak daarvoor ziek was geweest want dat kon het verergeren, en idd dat was ze geweest. Dus ik zou zeker even langs de huisarts gaan voor een verwijzing.
Zelf ook een lui oog gehad ( nou ja nog steeds) en mijn moeder merkte het ook op toen ik ongeveer 3 was en net ziek was geweest en ook zei de oogarts tegen haar dat net ziek geweest zijn dit kan verergeren. Nu nog als ik moe ben gaat me rechter ook naar binnen trekken richting me neus.
ik ben een maandag naar de huisarts geweest en hij vond haar gezond eruit zien alles nagekeken ogen en buik en longen omdat ik toch me eigen zorgen maakt gaf hij mij een verwijskaart mee om naar het kinderarts in maasstadzh te gaan maar hij vond dat ik eigenlijk voor jan joker gaat maar voor mij gevoel ken ik beter gaan zei hij terwijl hij die uitdraai maakt van het hele jaar zien we dat mijn dochter altijd periode van 6dec 2010 en 6 dec 2011 en 6 dec 2012 ziek is dus wij denken nu dat het gewoon spanningen zijn van sint en kerst dan is ze net als haar moeder (ik) die dat ook wel heb als ik ergens heen moet gaan of wat moet doen wat ik niet druf buikpijn krijgt en aan de diaree gaat . en over de oog wat weg trek is gewoon moeienheid heb ik ook wel .maar niet elke dag of als je uit bed komt .maar de dokter zei dat dat wel ken hoop dat dit het is als ze het in januari nog heb dan ga ik naar het zh bellen voor een afspraak bedankt voor julie tips en reactie;s
goed dat je naar HA ging. maar waarom een verwijzing vr KA?dat snap ik niet.omdat ze vaak ziek is? onze HA en CB arts zag nooit iets aan de ogen van mijn zoon. maar oogarts vond het voldoende reden om hem in de gaten te houden. nu na 1,5 jaar en half jaar met bril(omdat toch n verschil was tussen de ogen) willen ze hem behandelen vr luioog. door middel van 1 oog dicht plakken(niet de hele dag of zo). ik verteel je onze ervaring. ik weet niet wat je hiervan vindt. maar als ik jou was zou ik de ogen echt laten meten door een oogarts voor de zekerheid.
de huisarts vond haar gezond eruit zien ook haar ogen maar om mijn bezorgheid ging hij toch een verwijskaart maken voor naar de kinderarst om te kijken wat hun ervan vinden en voor mijn bezorgheid de kinderarts zal best wel naar haar ogen ook kijken hoor ik kijk het in januari even af want dan zijn de feestdagen ook achter de rug