Mijn leuke dreumes heeft een nieuwe hobby. Namelijk de knoppen van de wasmachine en de droger. Regelmatig denk ik dat mijn droger klaar is, heeft mijn kleine monstertje de droger op pauze gezet en is de was dus nog helemaal niet droog... Maar goed dat is tot daar aan toe. Meneertje vindt het nu ook leuk om aan de knoppen van de wasmachine te draaien. Nu mijn vraag; als de wasmachine eenmaal gestart is met een programma, gaat die dan gewoon door ondanks dat je tijdens het programma aan de knop draait, of gaat hij dan over op het programma waar hij dan op staat. Bijvoorbeeld ik start de was,achine op 30 graden. Zoonlief draait even later 'per ongeluk' de knop op 90 graden. Wat gaat de wasmachine dan doen?
Heeft de jouwe geen kinderslot? De onze gelukkig wel 😄, heeft me al vaak gered toen ze klein waren en mee keutelde op zolder. Ik vrees dat als je aan get programma ma zit dat je wasmachine dan verder gaat met een nieuw programma
Kun je zo'n slot er los bijkopen? Gelukkig draait hij de knop meestal zover dat hij de hete programma's overslaat....
Op de meeste machines zit wel een kinderslot. Ik zou even de gebruiksaanwijzing opzoeken. Bij mijn vorige machine moest ik 2 knoppen tegelijk indrukken om het kinderslot te activeren, bij mijn huidige is er een apart knopje voor.
Hier ook kinderslot op de wasmachine. Zodra hij op staat, kan je dus geen ander programma meer kiezen. Maar ik weet niet of dat bij elk model het geval is.
Hier moet je eerst weer op start duwen om t nieuwe programma te laten draaien, anders doet ie niks (dus gaat ook niet door met t oude programma)
Ja hij draait hier dus gewoon door. Meestal ren ik erheen en zet ik de knop meteen weer goed, wasmachine gaat nog steeds onverstoorbaar door, dus daarom denk ik eigenlijk dat hij gewoon het oorspronkelijke programma blijft volgen. Maar zal vandaag de handleiding even opsnorren! Wie weet heeftie ook wel een kinderslot.
Ik denk dat hij het oude programma blijft draaien hoor en niet ineens op 90 gaat wassen. Laatst had mijn dreumes wel op "extra water" gedrukt en toen kwam de was er drijfnat uit. Wij hebben ook geen kinderslot erop helaas Misschien dat je er iets voor kunt zetten? Bij ons staat de wasmachine in de keuken en die sluiten we meestal af met een hekje
Haha het gaat overal hetzelfde Wij hebben een draaiknop met programma's en een losse start/pauze knop. Er start pas een nieuw programma als je na het draaien opnieuw op start drukt. En ik vraag me zelfs af of je niet eerst het oude programma moet stoppen. Na een programma moet ik namelijk altijd eerst de wasmachine uit en aan zetten voordat ik met een nieuw programma kan beginnen. Tot die tijd blijft er 'end' staan (ongeveer 1-2 minuten, daarna gaat hij automatisch uit).
Waarom heb ik dit nooit eerder bedacht! *heeft inmiddels het kinderslot ingesteld op de wasmachine* Hier ook 1 die de machine altijd uit zet of gaat draaien aan de knoppen. Tuig...
Whahaha gelukkig, ik ben niet de enige met monsterkindertjes Toevallig gister een shirt op de kop getikt met de tekst 'I'm a little troublemaker' zeer toepasselijk momenteel! Maar ben ook al naarstig op zoek naar de handleiding
Haha xd. Hier ook een draaier. Maar ik zet de wasmachine altijd pas aan als we naar beneden gaan. Kan hij er ook niks mee uithalen.
Mijn zoon vind dat ook leuk om aan de knopjes te zitten. Ik laat hem helpen met de was in de machine doen en dan mag hij met de knopjes de machine aanzetten (met hulp van mij). En dan weet hij dat hij eraf moet blijven en heb ik geen last meer dat hij eraan zit. Wel een goede tip trouwens van dat kinderslot, ik ga kijken of mijn machine dat heeft. Er zit namelijk geen apart knopje op.
Whaha had ik die maar Mijn moeder kwam ook met de gouden tip; je kunt hem ook leren dat het niet mag! Nou dat heb ik hem al geleerd, dat weet hij best, maar ja kan hij ook niks aan doen met zijn dreumes/peuterbrein dat hij niet tegen die impulsen kan
Ja daar ligt hier ook wel een beetje de oorzaak van het probleem. Hij mag altijd helpen met de was en dan dus ook op de knop drukken die ik aanwijs. Maarja snapt hij niet dat hij op andere momenten natuurlijk niet aan alle knopjes mag zitten. En nu ga ik mijn vriend nog een keer porren die handleiding (van de wasmachine) op te zoeken!
Als je de handleiding niet kunt vinden kun je ook op Google zoeken op jouw type wasmachine plus kinderslot ofzo, grote kans dat je het daar ook vindt
Hier zie je een slot op het schermpje komen. Dan kan de deur niet meer open en kan je het programma niet meer veranderen. Volgens mij hebben de meeste wasmachines dit tegenwoordig
Hier ook een slot op het schermpje. Geen idee hoe je in kan stellen, heeft dl namelijk gedaan (die is ook een groot fan vd wasmachine, al was het kinderslot aanzetten vast niet haar bedoeling). In het vakantiehuis zat er geen slot op, en heeft ze 3x de wasmachien opnieuw opgestart. Dta je dacht: wat duuuuuuurt dat lang.