nou jaa zeg!!

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bel ik vanochtend naar mijn baas van hey sorry maar vandaag kan ik niet komen werken want ik ben ziek geweest en nu voel ik me al iets beter maar nog erg zwak omdat ik ook bijna niks van eten en of drinken binenn heb kunnen houden. is het goed als ik dit dagje nog thuisblijf en morgen dan weer gewoon kom werken ja prima hoor..

nou hoofdkantoor gebeld uitgelegd ook goed. nu net gaat de tel. arbo arts!!! niet dat ik iets te vrezen heb want het is echt zo maar dat ze al zo snel bellen? ben nog noooit ziek geweest in 2 jaar tijd niet.

nou jaaa zeg. wilde het even vertellen.

2. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    jeetje dat slaat nergens op

je hebt pb

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het is een controlemiddel vanuit het bedrijf, ik geloof dat je een klein gesprekje krijgt en een bos bloemen.
    maar ik denk niet dat je baas dit zo geregeld heeft omdat hij je niet geloofd.
    beterschap!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee volgens mij melden ze het gewoon en dan kan er random een controle plaatsvinden.

5. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    Klopt, (bij de arbo gewerkt :) .. maar het is namelijk zo dat als jou baas je ziek meld, dan word dat door gegeven aan des betreffende arbodienst waar je werkgever is aangesloten,
    meestal gebeurt dat na 2weken of 1.5 don't shoot me if im wrong.

dus weet niet hoelang je al ziek bent geweest?

anders is het echt overdreven

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dit is wel vrij normaal, ik werk ook bij een arbodienst en bel (afhankelijk van het contract met de werkgever) ook op de eerste of 2e dag dat iemand ziek is, vaak om te kijken of iemand griep heeft of dat het langer gaat duren, bij een griepje laten we het bij 1 telefoontje.

7. jonibra

jonibra Niet meer actief

Als ik alles zo lees is t schijnbaar heel normaal.
    Maar zou ook wel even vreemd staan te kijken hoor ;)

Liefs mij

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja als ik ziek ben word ik meestal aan het eind van de week gebeld om te kijken wanneer ik weer kan gaan beginnen.

Nooit op de 1e dag gehad.

En ook ik ben bijna nooit ziek.

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hahaha moest wel erg lachen ...ons kleintje schreef: geloof dat je een bos bloemen krijgt!??
    Nou helaas ben ik vrij regelmatig ziek (geweest) maarre een bos bloemen ..ehhh nou ik ken die arbo dienst niet die dat geeft als je thuis ben met bijv een griepje ;)

Mirre

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahah, ik ga ´s ochtends voordat ik ga werken eerst 40 bossen bloemen halen :D
    als je iets ernstigs hebt is het wel vrij normaal dat een werkgever dat doet trouwens.

11. lennylenn

ben het weekend ziek geweest maar was toen ook vrij dus dacht nou ja ga me niet ziekmelden vandaag moest ik pas weer werken maar dat ging nog niet dus belde ik om dat te zeggen. en had er ook bij gezegd dat ik alweer aan het opknappen ben en morgen dus gewoon weer aan het werk kom.

12. lennylenn

??? geen pbtje ontvangen

13. lennylenn

@klavertje4: oops sorry had wel je pbtje ontvangen en had ook al iets terug gestuurd vanochtend

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Stond een week of 2 geleden op nos teletekst dat ze tijdens Olympische Spelen strenger gingen controleren op ziekte.

Dus ik zou me er niet druk om maken, je werkgever heeft je gewoon ziek gemeld bij de arbo, omdat hij het dan zelf vergoed kan krijgen. En de arbo wil zeker weten dat je echt ziek bent.

Deel Deze Pagina