Hoi, Morgen wil ik voor onze trouwdag tonijn bereiden. Echt nog nooit gedaan en in z'n duur stuk te verpesten is zonde. Heb 1 groot stuk van 270 gram gekocht. Het is best dik z'n 2 cm. Wat kan ik hiermee
Grillen is heel lekker! Eventueel wat gehakte hazelnoten en olijfolie vermengen. Dit ook even in de grilpan er naast doen. Wanneer tonijn klaar is, hazelnoot prut erop doen. Heerlijk!
mij olijfolie en daarna in sesamzaad (zwart en wit mixen) dan heel even op de bbq. of maak een tonijntartaar recepten genoeg op internet. https://www.foody.nl/recepten/tonijntartaar-met-wasabi-mayonaise-40155.html mijn favorite is bovenstaand recept. Als je echt een lekker vers stuk hebt gekocht zou ik het sowieso zo rauw mogelijk eten.
Ik zou onmiddellijk voor de tartaar van @Lomo gaan. Eventueel nog op een bedje van avocadocrème of avocado ook in hele kleine blokjes gesneden.
Haha ik wilde ook tartaar voorstellen, foolproof, dan weet je zeker dat je 'm niet te ver gaart. En erg lekker!
Nog niets maar ga het morgen met Sesam doen. Even heel kort gebakken. Rauw durf ik echt niet aangezien we geen echte visliefhebbers zijn. Bedankt voor alle tips en suggesties!
Als jullie geen echte vis liefhebbers zijn zou ik echt de tartaar proberen. Die hebben wij laatst voor vrienden gemaakt die niet van vis houden en die vonden het heerlijk. Door alle toevoegingen smaakt dat veel minder naar “vis” dan wanneer je het kort op de bbq legt (dan blijft de binnen kant ook rauw). Maar hoe dan ook is het heerlijk haha. Je merkt mijn enthousiasme