Trakteren op kinderdagverblijf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje wordt 3 januari alweer 2 jaar, tijd glipt tussen mijn vingers lijkt wel zo snel gaat het voor mijn gevoel... :)
    Ze gaat 2 januari nog een dagje naar de opvang en ik wil dan trakteren. Dit is voor mij als moeder van een jarige de eerste keer. Vanmorgen heb ik bij de opvang nagevraagd om hoeveel kinderen het gaan op die dag, waar 4 baby's tussen zitten. Toen dacht ik ene, op wat trakteer je nou baby die alleen nog maar lekker aan de melk zit!?
    We hebben het over kleintjes die de afgelopen maand september zijn geboren...

Wie heeft er tips? Maar ook tips of leuke ideetjes voor de kinderen die wat ouder zijn?
    Ik dacht gelijk aan de action, kan ik altijd leuke inspiratie opdoen...
    Maar ben benieuwd of iemand anders nog wat weet?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Ik maak altijd een fruittraktatie en houd daarbij eerlijk gezegd alleen rekening met wat mijn kinderen lekker vinden en houd geen rekening met leeftijden, allergieën etc.
    Maak het jezelf iig niet te moeilijk is mijn advies :)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb hier voor de baby's wel eens een potje olvarit gedaan of een zakje knijpfruit. Onze dochter kreeg pas een liga, maar daar zit best wel weer veel suiker in. Ik vind dat voor een keertje niet erg, ze heeft ze nu nog niet gehad, vind d'r nu nog te jong, maar ze blijven voorlopig nog wel goed, maar niet elke ouder wil z'n kind liga geven. Maar goed, dat houd je ook met de potjes olvarit, rozijntje, of weet ik wat.
    Ik zou dus voor de oudere kindjes iets kiezen waar je dochter blij van wordt en voor de baby's iets wat je zelf handig vind.
    Oh en bij de action ofzo kan je inderdaad goed slagen voor kleine cadeautjes. Onze dochter kreeg er een klein boekje bij van de Vriendjes van Kikker, maar geen idee waar die vandaan kwam.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Een badeendje of ander badbeestje is ook altijd leuk op die leeftijd of inderdaad een klein uitdeelboekje van kikker of woezel en pip.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Badeendje of bad boekje. Bellenblaas doet t vaak ook wel goed!

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou geen dingetjes kopen, als moeder van 2 KDV gaande kinderen erger ik mij dood aan de speelgoedjes die ze telkens mee krijgen. Ballonnen vind ik nog wel leuk maar zo'n beetje alles van de action is troep.

Ik zou iets doen dat ze op kunnen eten en als het baby's zijn die dat nog niet kunnen, dan liever nog niks. Zitten die kinderen en hun ouders volgens mij echt niet op te wachten. Ik in elk geval niet.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    ik vind uitdeelboekjes altijd wel een leuk idee.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Toen mijn zoontje twee werd trakteerde ik (hij) op knijpfruit (zonder toegevoegde suiker) en een doosje rozijntjes. Bij de kindjes die nog te klein waren ging het gewoon mee naar huis, dan kunnen de ouders zelf kijken wat ze ermee doen. Cadeautjes doe ik niet aan. Meestal is het kleine troep en daarnaast vind ik: mijn kind is jarig dus hij krijgt de cadeautjes en hij trakteert op iets lekkers want dat hoort bij een feestje. Ik houd zo mogelijk wel rekening met allergieën van kinderen.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Doen waar jullie je goed bij voelen. Soepstengel, knijpfruit, rijstwafel,fruit.
    Bij de action hebben ze veel spullen maar zou goed kijken of het dan ook echt geschikt is.veel spul is rotzooi wat snel kapot is.

Je zou kunnen vragen wat er nog meer getrakteerd is. Betreft cadeautjes als je echt wat wil doen is een vingerpoppetje leuk of badeend.

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank jullie wel voor alle tips! Heb er veel aan gehad, want ik wist het echt even niet meer!
    Niet te moeilijk gemaakt voor mezelf, de kinderen waren er blij mee en daar ging het ons om.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb met die leeftijd nog heel simpel gedaan.. :) Een cakeje/muffin, met wat gesmolten witte chocola erop en wat gekleurde eetbare confetti. Daar een sate prikker met vlaggetje op en ze vonden het allemaal geweldig (?) haha.. Niet heel gezond, maar ik vond het er wel gezellig uitzien en het was heel makkelijk, ik had weinig tijd op dat moment voor iets uitgebreiders.

Deel Deze Pagina